Gå til innhold

Ikke hjelpsom svigerinne.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er oppvokst med hjelpe hverandre. Slik var det i bygda vår, og innen familien. Og fikse bil på liten jobb går ikke. Dette vet min bror. Er det virkelig så dtor forskjell på oss som er fra nord og de fra sør, ang å være hjelpsomme?

Anonymkode: 476a4...48d

Hjelpsomme ja. Men her virker det som du forventer å bruke bilen deres på ubestemt tid. Jeg kjenner ingen som tenker det er selvsagt. Jeg går selv til behandling, dager kan endres av ulike grunner og det kan ikke jeg alltid styre selv. Jeg ser det på det som en selvfølge at svigerinnen kan bruke sin familie sin bil når hun trenger det. Ikke risikere at den er i bruk av dere.  

jeg ser ikke problemet med at du kjører mannen med deres bil før din egen jobb og henter ham etter jobb. Har dere ikke råd til å fikse bilen har dere ikke råd.

Anonymkode: 8db87...377

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jobber dere ikke mer?

Kan du komme deg til og fra jobb på annen måte, som sykkel eller kollektiv?

Anonymkode: ce479...e6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Blir midlertidig. Vi låner. Så trenger de vist to biler psr dager,  så låner vi igjen. Men nå blir det slik at jeg må kjøre min mann på jobb, så på jobb selv, så hente han på jobb når jeg selv er ferdig. Kun fordi svigerinne ikke har egen bil. Hadde hun kjøp egen, kunne vi ha tatt over brors bil.

Usikker på om dette er trolling eller om du virkelig er slik. Håper inderlig på nr 1.

Høres ut som svigerinnen din allerede har ofret nok, og du er sykt utaknemmlig. Det heter lån av en grunn. Såklart skal din bror ha tilbake bilen så fort han har brukt for den. 

Usikker på hvorfor du blander inn nord/ sør Norge. Helt vanlig å låne bort ting til familie her i sør hvertfall. Men om min bror hadde lånt en bil av meg, men blitt sur fordi dama mi trengte bilen, så hadde jeg blitt meget skuffet og måtte tenkt meg om en ekstra gang om han skulle låne noe igjen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begge bilene står vist på han pga bedre forsikringsvilkår. Derfor jeg reagerer.

Det betyr jo ikke at han eier bilene alene da! 

Anonymkode: ca7c8...058

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Blir midlertidig. Vi låner. Så trenger de vist to biler psr dager,  så låner vi igjen. Men nå blir det slik at jeg må kjøre min mann på jobb, så på jobb selv, så hente han på jobb når jeg selv er ferdig. Kun fordi svigerinne ikke har egen bil. Hadde hun kjøp egen, kunne vi ha tatt over brors bil.

En av dere kan vel ta bussen, gå eller sykle!?

Anonymkode: ca7c8...058

Skrevet

Vi er oppvokst med hjelpe hverandre. Slik var det i bygda vår, og innen familien. Og fikse bil på liten jobb går ikke. Dette vet min bror. Er det virkelig så dtor forskjell på oss som er fra nord og de fra sør, ang å være hjelpsomme?

Øhhh??? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil lufte min frustrasjon ang mangel på hjelpsomhet. 

Å forvente å låne noen andres bil er ikke innafor. 

Anonymkode: 5b099...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en bil selv så er problemet løst. Ikke svigerinnen som skal kjøp seg en bil fordi du skal bruke bildene. Hallo i luken. 

Anonymkode: f50a3...151

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp deg en bil selv så er problemet løst. Ikke svigerinnen som skal kjøp seg en bil fordi du skal bruke bilen. Hallo i luken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er forskjell på å hjelpe og det å snylte. Kommer også fra en familien hvor vi hjelper hverandre men har aldri hørt om noen som låner brorens bil på ubestemt tid,  og tar det som en selvfølge. Når man vokser opo slik kan man litt grenseløs og spørre om tjenester som er langt over grensa til normal folkeskikk. 

Anonymkode: 77118...143

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke riktig klok. 

Anonymkode: 77118...143

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det din bror og svigerinnes ansvar å stille bil tilgjengelig for deg og din mann? 

Dette lukter litt svidd. 

Anonymkode: 2a910...f25

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

nei, her på Kvinneguiden får man vel bare sure folk som svarer, og hetsing av tråd-starter...                 

Anonymkode: 1e8d3...39b

Ofte behøver ts litt realitetsorientering. Og ikke sjelden hadde ts fortjent en god omgang kjeft. Det hadde ts også fått, om hen hadde hatt personer ute i det virkelige liv som oppriktig brydde seg om hen. Å si «nå justerer du adferd (ellers så blir du velfortjent ensom resten av ditt liv)» er en av de viktigste funksjonene til en god venn eller partner.

Mange har ikke gode venner eller partnere som forteller dem at adferden de har valgt seg er oppskriften på velfortjent ensomhet. Da havner de her. Og alle på kg vet jo at trådstarter på det tidspunkt er langt forbi stadiet der justering av adferd var mulig. Men man ønsker jo ikke vilt fremmede på nett «evig ensomhet». Så man forsøker likevel. Selv om vi alle vet resultatet. Hvorfor? Fordi håp er en av menneskets viktigste, om irrasjonelle, sinnsstemninger.

Anonymkode: 4247f...a31

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis måten du tenker om din svigerinne alltid er som i HI, at hun er slu og utspekulert, og at hennes avtaler er mindre viktig, så kjenner jeg at jeg synes synd på henne, ikke deg. 

Du kan også ta kollektivtrafikk, sykle eller gå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et menneske som virkelig prøver å gjøre mitt beste for å hjelpe alle som spør. Jeg låner bort, hjelper til, passe barn, er sjåfør. Ja, det meste egentlig.  

Men jeg kunne ikke lånt bort bilen på fast basis. Vi har jo to biler av en grunn. Når jeg har avtaler eller skal på jobb, må jeg ha min bil. Vet jeg at jeg ikke skal noe, så kan jeg gjerne låne bort. 

Jeg bor forøvrig i sør. 

Det er virkelig ikke din bror og svigerinne som skal sørge for at du kommer deg på jobb. Du og din mann må få dere en større stilling, så får dere penger til å fikse bilen. 

Anonymkode: d09db...4bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Skogstrolle skrev (52 minutter siden):

Øhhh??? 

Lønning da.

Skrevet

Jeg tenker, uavhengig av kultur man har vokst opp med (som du ts beskriver som å hjelpe hverandre), at om man er i en situasjon hvor man låner noe av andre da er man ikke i posisjon til å stille så mange krav. Uansett om hun har endret behandlingsdagene med vilje eller ei så kan ikke låneren mene noe om det.

Du kan ikke forvente at andre snur om livet sitt for din skyld. Godt mulig at din svigerinne er lei av at din bror stadig hjelper dere (for alt du vet så skjer det også utover egen familie), men det kan også være at behandleren ga henne nye dager og da tenkte hun ikke at hun må ta hensyn til deres behov.

• Liker 4
Skrevet

Håper ikke du skader deres forhold med måten du holder på. Skjønner godt at din svigerinne ikke liker det. Jeg hadde satt ned foten for lenge siden. Høres ut som du har han rundt lillefingeren. Det er ikke bra for deres forhold.

Men har egentlig liten tro på denne historien. Tror ikke det fins så egoistiske mennesker som TS.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men nå blir det slik at jeg må kjøre min mann på jobb, så på jobb selv, så hente han på jobb når jeg selv er ferdig.

Så bra at det ordnet seg. Hadde vært kjedelig om dere måtte gå.

Anonymkode: 67da7...f4b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så bra at det ordnet seg. Hadde vært kjedelig om dere måtte gå.

Anonymkode: 67da7...f4b

Da går hele ettermiddagen på kjøring og henting. Sen middag, jeg kommer ikke på møter og kurs pga mann som må ha bilen. Eller bli hentet. Heldigvis har min bror stilt opp som sjåfør så jeg slipper utgifter til tog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...