Gå til innhold

Ikke hjelpsom svigerinne.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Betaler dere for å låne den? Hvis dere ikke gjør det så skjønner jeg faktisk at hun ikke gidder å la dere låne bilen! Begynn å jobbe fulltid sånn at dere ikke snylter på andre!

Anonymkode: ca7c8...058

De har ikke råd til å reparere egen bil.

Da har de i alle fall ikke råd til å låne en annen bil, som de ikke vil ha råd til å reparere om de forårsaker skade. 

Anonymkode: 44097...dc9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå mistenker jeg min brors kone for å gjøre ting med vilje, som gjør det vanskligre for meg og min samboer. 

Min samboers bil havarerte. Dette resulterte i at han må låne min bil på jobb, han jobber 75%. Jeg jobber fast noen timer i uka. Siden min jobb ikke er så viktig, så er jeg avhengig å låne bil av min bror. Han jobber fult, men har vært sykmeldt, og kona hans er ufør. Nå jobber han litt igjen, og hans kone har med vilje byttet behandlingsdager. Det er da dager jeg og min samboer jobber. Jeg er 100% sikker på at hun har gjort dette for å gjøre vårt liv vanskligre.  Min bror og jeg er tette. Snakkes daglig. Lurer på om hun er sjalu på oss. Siden hun ikke har familie utenom han. Jeg er vant til at man hjelper familie. Og hun gjør det motsatte.

Anonymkode: 476a4...48d

Her er det fire voksne mennesker som burde vært i full jobb og hatt sin egen bil.

Det bør man på landet, om man skal være en deltakende voksen.

Nedlatende ja- men det heter å ta ansvar for seg og sitt.

Anonymkode: 34039...d70

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta ansvar selv. Få bilen deres fikset og ikke gjør deg avhengig av hjelp fra broren din. 
Hvorfor skal svigerinnen din innrette livet sitt etter deg og dine behov egentlig? Noe å tenke på! 

Anonymkode: a92fa...afa

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil lufte min frustrasjon ang mangel på hjelpsomhet. 

Hva gjør dere for å hjelpe bror /svigerinne da? Hjelpsomhet bør gå to veier 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om mannen min hadde lånt vekk VÅR bil uten å spørre meg, så hadde det ikke vært greit. Når jeg betaler for bil, så forventer jeg at den står klar i garasjen når jeg skal noe. Og det uten å forsvare meg for svigerinner som tror jeg gjør det for å være slem! Bil er dyrt! Jeg antar at du ikke betaler for å låne den siden du ikke har råd til verksted. Tenk så utakknemlig å få låne bil, og bli sur fordi de som eier og betaler den ønsker å bruke den selv!

Anonymkode: 67da7...f4b

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye hjelp har du fått før? 

Anonymkode: 7c2a2...cef

• Liker 1
Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er oppvokst med hjelpe hverandre. Slik var det i bygda vår, og innen familien. Og fikse bil på liten jobb går ikke. Dette vet min bror. Er det virkelig så dtor forskjell på oss som er fra nord og de fra sør, ang å være hjelpsomme?

Spør svigerinnen din da? Jeg tviler på hun byttet dager på faen, får man velge dager selv opp i nord? Det gjør man ikke lenger ned i landet. Kan være så enkelt som at dette er helt tilfeldig og har ingenting med deg å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er oppvokst med hjelpe hverandre. Slik var det i bygda vår, og innen familien. Og fikse bil på liten jobb går ikke. Dette vet min bror. Er det virkelig så dtor forskjell på oss som er fra nord og de fra sør, ang å være hjelpsomme?

Vel da kan det jo virke som om du har fått mere hjelp enn du har gitt tilbake og noen har fått nok. Ta hintet. Fiks bilen din. 

Anonymkode: 7c2a2...cef

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier din bror bilen alene, eller er den felles?

Anonymkode: 85c88...e39

Begge bilene står vist på han pga bedre forsikringsvilkår. Derfor jeg reagerer.

AnonymBruker
Skrevet

Du og mannen må være voksne og finne ut av det selv. Når min bil må repareres har jeg Ingen å låne bil av. Da må jeg gå, sykle eller kollektiv transport (sistnevnte erer morsom fordi det skal mye til for at det går her på bygda). Å  e om å låne en bil, og få ja, er en luksus. Fantastisk når det klaffer, men når det ikke klaffer -uansett årsak- så må dere tenke på andre måter å ordne opp i problemet. Kanskje låne penger til å fikse bilen? 

Anonymkode: 917fd...7d8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du og mannen må være voksne og finne ut av det selv. Når min bil må repareres har jeg Ingen å låne bil av. Da må jeg gå, sykle eller kollektiv transport (sistnevnte erer morsom fordi det skal mye til for at det går her på bygda). Å  e om å låne en bil, og få ja, er en luksus. Fantastisk når det klaffer, men når det ikke klaffer -uansett årsak- så må dere tenke på andre måter å ordne opp i problemet. Kanskje låne penger til å fikse bilen? 

Lån blir uaktuelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snylte? Han sier vi kan låne. Det er hans kone som er vansklig

Ja men når man er velvillig å låner noe til noen fordi at deres er ødelagt er ikke det det samme som «værsågod her har du fri bruk resten av livet». Låne er midlertidig.

Anonymkode: 882a6...deb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Blir midlertidig. Vi låner. Så trenger de vist to biler psr dager,  så låner vi igjen. Men nå blir det slik at jeg må kjøre min mann på jobb, så på jobb selv, så hente han på jobb når jeg selv er ferdig. Kun fordi svigerinne ikke har egen bil. Hadde hun kjøp egen, kunne vi ha tatt over brors bil.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en trolletråd, jeg nekter å tro at det finnes så enkle mennesker. 

Anonymkode: 8bda6...c0e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir midlertidig. Vi låner. Så trenger de vist to biler psr dager,  så låner vi igjen. Men nå blir det slik at jeg må kjøre min mann på jobb, så på jobb selv, så hente han på jobb når jeg selv er ferdig. Kun fordi svigerinne ikke har egen bil. Hadde hun kjøp egen, kunne vi ha tatt over brors bil.

Troller du, eller er du seriøs? Svigerinnen din skal kjøpe egen bil, så dere kan overta din brors bil? Seriøst??? 

Anonymkode: 9d882...b34

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bror og søster og deres ektefeller burde jobbe fulltid som andre folk slik at man har råd til bil og verkstedregninger.

Anonymkode: 8421b...ada

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lån blir uaktuelt. 

Fordi?

I perioder må alle låne eller ta valg som de opplever som kjipt. Lån finnes i mange former: banklån, forbrukslån, privatlån, forskudd på arv/lønn, betale ned med kredittkort, spør mekaniker om delbetaling eller nedbetalingsplan, finne en kompis som kan hjelpe dere å fikse det privat, eventuelt må dere selge noe for å få midlene.

Da mitt eldste barn var baby måtte jeg flere ganger leve en måned på 500 kr eller mindre etter regninger var betalt, men det inkluderte ikke drivstoff, mat, bleier eller annet som dukket opp før neste lønning. Jeg måtte pent pante flasker og få det til å gå opp. Det var ikke pent, for å si det sånn, men det gikk. Da jeg sluttet i jobben hadde jeg 14 uker karantene på dagpenger. På den tiden hadde jeg to barn og var alene. 14 uker!! Jeg måtte be banken om avdragsfriperiode, og alt var kaos for vi hadde ingenting sparte opp og fikk lite hjelp av NAV (en nødstønad ble innviglet, så ikke mer).

Noen ganger må en gjøre ubehagelig ting for å komme over knekken, men å forvente at andre skal hjelpe er faktisk bortskjemt. Å få hjelp er IKKE en rettighet, det er en gode. Du burde være takknemlig for det dere har fått låne bilen fremfor å klage over at du ikke får det som du vil.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså... Man velger ikke i hytt og pine hvilke behandlingsdager man skal ha. Spesielt ikke her i nord hvor tilbudet SUGER fra før. Spiller heller ingen som helst rolle at bilene står i din brors navn, det er de to som bor sammen som bestemmer hvem og når noen skal låne bilen. Du høres jo tverr ut, det er viktigere for deg å låne bilen til din bror enn å fikse den dere allerede har. Kollektiv transport er det jo ikke her oppe, så dere må jo ha to biler uansett hvis dere er avhengig av det. Hvorfor er det da lettere for din bror og svigerinne å bare ha èn? Hvorfor skal DE måtte tilpasse sin hverdag? Da får du heller bite i det sure eplet og kjøre mannen på jobb før du kjører deg selv osv. Det skal ikke gå utover din svigerinnes behandlingsplan at dere ikke orker å ha det litt tungvint mens dere sparer til å få bilen fikset. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min bror forstår vår økonomi bedre enn henne. Akkurat nå har vi ikke penger til å ordne biler. Også nekter hun oss å låne.

Så dere har ikke en bufferkonto altså? Da kan dere faktisk takke dere selv. 

Jeg holder med din svigerinne.

Anonymkode: 6d862...25b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det mulig å være så krevende og selvopptatt? Og da mener jeg deg, ikke svigerinnen. Sørg for å ha bil selv. Om det betyr at dere må jobbe mer så må dere det. Snyltere!

Anonymkode: 9f472...988

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...