Gå til innhold

Ikke hjelpsom svigerinne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå mistenker jeg min brors kone for å gjøre ting med vilje, som gjør det vanskligre for meg og min samboer. 

Min samboers bil havarerte. Dette resulterte i at han må låne min bil på jobb, han jobber 75%. Jeg jobber fast noen timer i uka. Siden min jobb ikke er så viktig, så er jeg avhengig å låne bil av min bror. Han jobber fult, men har vært sykmeldt, og kona hans er ufør. Nå jobber han litt igjen, og hans kone har med vilje byttet behandlingsdager. Det er da dager jeg og min samboer jobber. Jeg er 100% sikker på at hun har gjort dette for å gjøre vårt liv vanskligre.  Min bror og jeg er tette. Snakkes daglig. Lurer på om hun er sjalu på oss. Siden hun ikke har familie utenom han. Jeg er vant til at man hjelper familie. Og hun gjør det motsatte.

Anonymkode: 476a4...48d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fiks bilen deres da. 

Anonymkode: de1ff...e31

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

Hadde du noen spørsmål i denne sakens anledning, eller var det noe du ville vite?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere spurt om hjelp til før dette?

Anonymkode: 7c2a2...cef

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Hadde du noen spørsmål i denne sakens anledning, eller var det noe du ville vite?

nei, her på Kvinneguiden får man vel bare sure folk som svarer, og hetsing av tråd-starter...                 

Anonymkode: 1e8d3...39b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun har byttet dager fordi det passer best for henne og behandler. Alt handler ikke om deg. Slutt å snylt på broren din og fiks deres egen bil

Anonymkode: 882a6...deb

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi er oppvokst med hjelpe hverandre. Slik var det i bygda vår, og innen familien. Og fikse bil på liten jobb går ikke. Dette vet min bror. Er det virkelig så dtor forskjell på oss som er fra nord og de fra sør, ang å være hjelpsomme?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

nei, her på Kvinneguiden får man vel bare sure folk som svarer, og hetsing av tråd-starter...                 

Anonymkode: 1e8d3...39b

Du kan slutte å svare på spørsmål stilt til andre som du bare tolker feil.

Det var et ærlig spørsmål jeg stilte til ts. Jeg ser ingen spørsmål i hovedinnlegget, og lurte konkret på hva hun ville med innlegget. Hva slags svar vil hun ha? Og på hva?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil lufte min frustrasjon ang mangel på hjelpsomhet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er oppvokst med hjelpe hverandre. Slik var det i bygda vår, og innen familien. Og fikse bil på liten jobb går ikke. Dette vet min bror. Er det virkelig så dtor forskjell på oss som er fra nord og de fra sør, ang å være hjelpsomme?

Så dere har ikke tenkt å fikse bilen? Du har altså tenkt å bruke din brors bil resten av livet da? Hvis jeg var svigerinne her hadde jeg satt ned foten. Snylte på broren din sin bil med alt det koster av forsikringer?

Anonymkode: ab8ae...1d9

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan man ikke fikse bil på liten jobb, som visstnok din bror vet? Mangler dere pengene til reparasjon?

Anonymkode: 8ebe7...d51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mange grunnen til at svigerinnen skiftet behandlingdager, men sannsynligheten er veldig liten for at det handler om deg. Og det er ikke svigerinnen som høres sjalu ut…

Om dere er avhengig av to biler, er det deres ansvar å ha to biler. Det er klart du ikke kan låne bil av din bror resten av livet hver gang du skal på jobb, det høres jo ut som de har vært veldig rause med utlån av bil allerede. Og de har jo bil av en grunn, de også. Hadde de selv ikke hatt behov for bil, ville de neppe hatt en. 

Anonymkode: c8cde...585

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så dere har ikke tenkt å fikse bilen? Du har altså tenkt å bruke din brors bil resten av livet da? Hvis jeg var svigerinne her hadde jeg satt ned foten. Snylte på broren din sin bil med alt det koster av forsikringer?

Anonymkode: ab8ae...1d9

Snylte? Han sier vi kan låne. Det er hans kone som er vansklig

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Snylte? Han sier vi kan låne. Det er hans kone som er vansklig

Du er nok litt vanskelig du også? Du mener at hun ikke skal bruke din egen bil fordi deres ene er i stykker? Kjære vene. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Min bror forstår vår økonomi bedre enn henne. Akkurat nå har vi ikke penger til å ordne biler. Også nekter hun oss å låne.

Skrevet

Hun nekter dere å låne fordi hun trenger sin egen bil selv? Det ville alle gjort? 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Din svigerinne burde prioritere ditt behov for å låne bil (hvor lenge har din egen vært ødelagt, og ikke minst - når har du tenkt å få fikset den?) over sin egen helse og behandlingsavtaler. Javisst. Jeg vet hvem jeg synes er vanskelig her...

Som ufør med flere ukentlige behandlinger som innimellom skifter dag, kan jeg forsikre om at det er svært lite som er viktigere enn å få gjennomført dem. Å prioritere andre ting, særlig ting som ikke angår meg, over dem er lite aktuelt. Ikke fordi jeg er vanskelig, men fordi jeg trenger dem for å fungere i hverdagen. 

Endret av Daria
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min bror forstår vår økonomi bedre enn henne. Akkurat nå har vi ikke penger til å ordne biler. Også nekter hun oss å låne.

Betaler dere for å låne den? Hvis dere ikke gjør det så skjønner jeg faktisk at hun ikke gidder å la dere låne bilen! Begynn å jobbe fulltid sånn at dere ikke snylter på andre!

Anonymkode: ca7c8...058

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eier din bror bilen alene, eller er den felles?

Anonymkode: 85c88...e39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og derfor risikerer dere økt slitasje, skade, på deres bil - som dere ikke har råd til å dekke om uhellet er ute? Og plutselig er de også uten bil.... 

Som svigerinne hadde jeg satt en stopper for slik snylting og lite selvinnsikt selv. 

Anonymkode: 44097...dc9

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...