Gå til innhold

Oppvaskmaskin som tørker eller åpner døren automatisk for tørk?


*nordby*

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ny oppvaskmaskin, og vurderer enten oppvaskmaskin som tørker alt eller oppvaskmaskin som åpner døren automatisk for å tørke. Oppvaskmaskinen skal benyttes på hytta. Hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at oppvaskmaskin åpner seg automatisk etter at oppvask er tørket, var en ekstra funksjon som koster litt over en tusenlapp ekstra, da vi kjøpte nytt kjøkken i 2019. Da gadd vi ikke å betale så mye ekstra for noe så lite men jo, angrer på det nå. Mest fordi jeg setter på oppvask også går jeg i andre etasje, og jeg vil ikke gå ned igjen for å åpne døra på oppvaskmaskin. 

Så om den funksjonen er nyttig for deg, må du nesten se selv.

Anonymkode: 24748...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 siste oppvaskmaskinene vi har hatt har åpnet døra selv, og jeg elsker det! Kunne ikke gått tilbake til en du må huske å åpne selv. Men vi har små barn og derfor mye flasker og liknende i plast som aldri tørker hvis døren er lukket.

Anonymkode: 06195...bb2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oppvaskmaskiner tørker etter ferdig vask. Åpne døra er bare en «tilleggstjeneste». 
På en hytte kan den være veldig praktisk, for da kan man sette på maskinen etter frokost, pakke bagen inn i bilen og kjøre hjem før tretimers vaskeprogrammet er ferdig. 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det og hadde aldri kjøpt det hadde jeg visst. Når oppvaskmaskin  er ferdig slippes det løs mye damp som igjen skader benken over. Når du lar døren være igjen, eller åpner opp på vidt gap og trekker ut kurvene,vil dampmengden begrenses. Når døren åpnes på gløtt slippes dampen ut i lengre perioder og kan forårsake mer skade. Med mindre du har stein da, det er noen som har, isåfall hadde jeg ikke brydd meg..

Ble opplyst av kjøkkenmontør da han var her i 2015, han la en beskyttende sølvfolie under benkeplaten over oppvaskmaskinen for å skåne benkeplaten, men det er ikke en vidunderkur. 

Endret av luxifine
Leif som vanlig
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange salgsoppgaver for boliger, kan man lese at kjøkkenbenken har vannskade og er oppsvulmet/bulkete på undersiden, fordi det er der det slipper damp ut av oppvaskmaskinen, fordi folk åpner den med en gang den er ferdig....

Det blir vått og gir vannskade på benken over oppvaskmaskinen over tid, kort og greit fortalt. Så da kan du jo velge om du vil ha en slik funksjon. Jeg ville ikke hatt det. La heller dampen og fuktigheten legge seg inne i lukket maskin.

Anonymkode: d51e5...1fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen! Har noen hatt vaskemaskin med tørkefunksjon da? Blir trolig maskin som åpner seg automatisk til tross for mulige vannskader, ettersom at vi ikke bruker maskinen like ofte på hytta som hjemme. Men vil gjerne ha tilbakemelding på maskiner som tørker automatisk også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg dampsperre under benkeplate. Vi har hatt det i 15 år, fortsatt ikke skadet benkeplate. Må bare legge nok teip, og skikkelig

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppvaskmaskin som åpner automatisk fra Ikea kjøpt for to år siden. Det tar fortsatt minst en halv dag før ting tørker godt nok til at jeg kan putte de bort. Skulle virkelig ønske at vi gikk for en med tørkefunksjon.

Anonymkode: 99bae...742

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte oppvaskmaskin i 2020, og der var det ikke tillegg for at døra skulle åpnes av seg selv. 

Anonymkode: 26734...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppvaskmaskin som åpner seg på hytta. Veldig kjekt der. Har benkeplate som er laminert hele veien rundt, så det har ikke vært problem med fukt. Opplever at det blir fort tørt.

Anonymkode: 32064...a0a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...