Gå til innhold

Klarer ikke unngå å tenke hva andre menn har gjort med henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

simenea skrev (57 minutter siden):

Så bra. Jeg snakker ikke jeg heller. Men jeg har både øyne og ører. Det har alle andre også. Folk er ikke dumme.

Så hvordan vet du hva to personer gjør på sitt eget soverom? Jeg er aldri til stedet når andre mennesker har sex.

Anonymkode: 56e62...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

simenea skrev (3 minutter siden):

Punkt 1 - I know. Men jeg synes det er en interessant diskusjon og det er mange nok som har snakket om det, så jeg har fortsatt.

Punkt 2 - Jeg kan presisere: faktumet jeg har ment er at menn foretrekker kvinner som ikke har ligget rundt. Mine observasjoner er at de jeg kjenner som er i den kategorien, sliter med å finne en langsiktig kjæreste.

Punkt 3 - feil utgangspunkt; tja, halve tråden har diskutert det samme. Ikke ts sitt initiativ, men likeledes en diskusjon som ikke verken jeg eller du startet. Udokumentert: jeg tenker at det jeg har presentert som et faktum er allmenn kunnskap, og således ikke trenger å dokumenteres (at de fleste vil ha noen som ikke har ligget rundt).

Når det gjelder barnløse menn over 50: menn har svært mange problemer i dagens samfunn. Topper kriminalitetsstatistikken, selvmordsstatistikken, sliter på skolen - og riktignok som du skriver - sliter med å få seg kjæreste og barn. Det er riktig. Jeg er heldigvis i kategorien høyt utdannet med barn og flott kone - så jeg berøres ikke av dette. Men det er en diskusjon som samfunnet åpenbart burde være mer opptatt av, på vegne av menn som sliter.

Var kona di jomfru da dere traff hverandre? Og var du jomfru? Hvor gamle var dere?

Anonymkode: 56e62...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (13 minutter siden):

jeg tenker at det jeg har presentert som et faktum er allmenn kunnskap,

Det du har presentert er oppkonstruert, og antakelig et svært lite reelt «problem» i lys av de dystre statistikkene i tilknytning til menns manglende muligheter på datingmarkedet. Hovedregelen er at kvinner som er single er det fordi de ikke finner at menn er attraktive nok, mens menn som er single er det fordi kvinner ikke finner dem attraktive nok. Så finnes det variasjoner innenfor en populasjon, og her er du mer opptatt av unntakene enn av regelen. 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (3 timer siden):

Tja. Kvinner får menn, ja. Men jeg observerer at de som ligger mye rundt sliter med å få seg en langsiktig partner og gjerne blir dumpet fort. I wonder why. 
 

For hver heterofile kvinne som finner en mann så har man en heterofil mann som finner en kvinne. 

Har du virkelig observert det?

Jeg må si at jeg aldri har observert dette. Jeg har observert at enkelte skriver at det er slik, men i realiteten har ikke en eneste kvinne som har forsynt seg godt hatt større utfordringer med å inngå forhold enn kvinner som ikke har gjort det, og har også betydelig enklere for å finne seg kjæreste enn sjenerte kvinner som ikke har vært med mange. 

Slik i realiteten er det de kvinner som har vært med svært få, fordi de er veldig bakpå og sjenert, som sliter mest med å finne kjæreste. Disse burde være gull for menn som har problemer med fortid, men disse er det menn glatt overser. 

Anonymkode: 1cb73...f62

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (53 minutter siden):

Det du har presentert er oppkonstruert, og antakelig et svært lite reelt «problem» i lys av de dystre statistikkene i tilknytning til menns manglende muligheter på datingmarkedet. Hovedregelen er at kvinner som er single er det fordi de ikke finner at menn er attraktive nok, mens menn som er single er det fordi kvinner ikke finner dem attraktive nok. Så finnes det variasjoner innenfor en populasjon, og her er du mer opptatt av unntakene enn av regelen. 

Jeg vil ikke betegne det som et problem. Mer en betraktning av de faktiske forhold.

Husk at det finnes en god del kvinner som ikke finner en make, typisk høyt utdannede med god lønn og jobb. Mens menn som har god jobb, økonomi og utseende ikke har noen problemer med å finne en kvinne. Det du skisserer er dermed de mennene som sliter - og det er heldigvis ikke majoriteten.

Igjen; jeg tror ikke du kan argumentere mot poenget mitt: de fleste foretrekker en partner som ikke har ligget rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har du virkelig observert det?

Jeg må si at jeg aldri har observert dette. Jeg har observert at enkelte skriver at det er slik, men i realiteten har ikke en eneste kvinne som har forsynt seg godt hatt større utfordringer med å inngå forhold enn kvinner som ikke har gjort det, og har også betydelig enklere for å finne seg kjæreste enn sjenerte kvinner som ikke har vært med mange. 

Slik i realiteten er det de kvinner som har vært med svært få, fordi de er veldig bakpå og sjenert, som sliter mest med å finne kjæreste. Disse burde være gull for menn som har problemer med fortid, men disse er det menn glatt overser. 

Anonymkode: 1cb73...f62

Ja det har jeg. Etter min erfaring har ikke disse damene noen problemer med å finne en type. Men i det forelskelsen gir seg og virkeligheten treffer så ender det meget fort med brudd. Jeg tilskriver det at menn ikke ønsker å være sammen med løsslupne kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvordan vet du hva to personer gjør på sitt eget soverom? Jeg er aldri til stedet når andre mennesker har sex.

Anonymkode: 56e62...441

Det vet jeg ikke. Men ofte blir 2 + 2 av en eller annen merkelig grunn 4. Hvis Laila tar med Ronny fra julebordet, og Laila senere til en veninne sier at hun pulte Ronny, og gitte veninne deler det med deg - så er ofte fasiten at Laila pulte Ronny. Det er ikke rakettforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var kona di jomfru da dere traff hverandre? Og var du jomfru? Hvor gamle var dere?

Anonymkode: 56e62...441

Verken jeg eller hun var jomfru. Men jeg har en klar forventning til meg selv om at jeg ikke skal "pule rundt", og det har jeg heller ikke gjort - da jeg mener at sex er noe man ikke skal dele med flere enn strengt nødvendig. Jeg har samme krav til henne. Om hun hadde vært utsvevende hadde jeg ikke hatt noe problemer med det - men da hadde jeg aldri blitt sammen med henne og hun hadde ikke vært min kone. Jeg hadde ikke dømt henne for det, men det er ikke en dame jeg ville tilbringt min fremtid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (14 minutter siden):

Husk at det finnes en god del kvinner som ikke finner en make, typisk høyt utdannede med god lønn og jobb.

Dokumentasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Dokumentasjon? 

Det har vært ganske mye i media i det siste. Kvinner går ikke "ned" i krav til partner når de tar høyere utdanning. Altså en kvinnelig lege vil ikke bli sammen med en mannlig sykepleier. Mennene går i motsetning til kvinnene, ofte ned. En mannlig lege vil gjerne bli sammen med en kvinnelig sykepleier. Dette medfører at høyt utdannede kvinner sliter med å finne seg make, i hvert fall gitt at 60% av de som tar høyere utdanning er kvinner. Det finnes et utall av artikler om det, men et kjapt google søk ga denne:

https://www.khrono.no/partnermarkedet-i-hoyere-utdanning/127313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

. Bare aksepter at det er sånn og møt det med forståelse 

Jeg ser ingen grunn til å ha "forståelse" for at en mann synes at jeg er "uren" om jeg liker å eksperimentere seksuelt eller har hatt sex med flere menn enn han er komfortabel med. Han får ta tak i problemene sine selv, ikke projisere dem over på meg.

Anonymkode: 8d4b4...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (27 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Men ofte blir 2 + 2 av en eller annen merkelig grunn 4. Hvis Laila tar med Ronny fra julebordet, og Laila senere til en veninne sier at hun pulte Ronny, og gitte veninne deler det med deg - så er ofte fasiten at Laila pulte Ronny. Det er ikke rakettforskning.

Igjen, dere er en gjeng sladrehanker. Ikke alle er slik. Jeg er fra Øst-Europa. Da jeg kom til Norge for å gifte meg med min aller første sexpartner, var det et par kjerringer i bygda som spredte rykte om at jeg solgte sex i hjemlandet. Hvis du hadde hørt et slik rykte, ville du selvsagt med glede fortalt det til andre, slik at de også skulle tro jeg har hore. Ikke tro alt du hører, gutt.

Anonymkode: 56e62...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (26 minutter siden):

Verken jeg eller hun var jomfru. Men jeg har en klar forventning til meg selv om at jeg ikke skal "pule rundt", og det har jeg heller ikke gjort - da jeg mener at sex er noe man ikke skal dele med flere enn strengt nødvendig. Jeg har samme krav til henne. Om hun hadde vært utsvevende hadde jeg ikke hatt noe problemer med det - men da hadde jeg aldri blitt sammen med henne og hun hadde ikke vært min kone. Jeg hadde ikke dømt henne for det, men det er ikke en dame jeg ville tilbringt min fremtid med.

Hvordan vet du at antallet hun oppga til deg, er 100 prosent korrekt?

Anonymkode: 56e62...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

simenea skrev (37 minutter siden):

Ja det har jeg. Etter min erfaring har ikke disse damene noen problemer med å finne en type. Men i det forelskelsen gir seg og virkeligheten treffer så ender det meget fort med brudd. Jeg tilskriver det at menn ikke ønsker å være sammen med løsslupne kvinner.

Mens de samme mennene gjerne ønsker å være løsslupne selv?

Anonymkode: 56e62...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (18 minutter siden):

Det har vært ganske mye i media i det siste. Kvinner går ikke "ned" i krav til partner når de tar høyere utdanning. Altså en kvinnelig lege vil ikke bli sammen med en mannlig sykepleier. Mennene går i motsetning til kvinnene, ofte ned. En mannlig lege vil gjerne bli sammen med en kvinnelig sykepleier. Dette medfører at høyt utdannede kvinner sliter med å finne seg make, i hvert fall gitt at 60% av de som tar høyere utdanning er kvinner. Det finnes et utall av artikler om det, men et kjapt google søk ga denne:

https://www.khrono.no/partnermarkedet-i-hoyere-utdanning/127313

Jeg er kvinnelig jurist som er sammen med elektriker. 

Anonymkode: 56e62...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Igjen, dere er en gjeng sladrehanker. Ikke alle er slik. Jeg er fra Øst-Europa. Da jeg kom til Norge for å gifte meg med min aller første sexpartner, var det et par kjerringer i bygda som spredte rykte om at jeg solgte sex i hjemlandet. Hvis du hadde hørt et slik rykte, ville du selvsagt med glede fortalt det til andre, slik at de også skulle tro jeg har hore. Ikke tro alt du hører, gutt.

Anonymkode: 56e62...441

Nei, jeg mener ikke at man skal tro på alle rykter. Jeg er smertelig klar over at rykter ikke alltid er sannheten. Men dersom dette er tredje året på rad Laila har tatt med seg en tilfeldig fyr hjem så danner det seg et mønster etterhvert. Man må sammenholde informasjon for å danne et helhetlig inntrykk. Og det er helheten som har betydning, ikke det enkelte ryktet.

Så nei; jeg tror ikke på enkeltstående rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at antallet hun oppga til deg, er 100 prosent korrekt?

Anonymkode: 56e62...441

Det vet jeg ikke. Og jeg kan være Ted Bundy. Det vet ikke hun. Har prøvd å si det før; jeg forutsetter ærlighet og redelighet i relasjonen med en partner. Hun kan drepe katter på fritiden, hva vet jeg. Men jeg stoler på at hun ikke gjør det. Det samme gjelder med antall sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg i så tilfelle kalt dobbeltmoralsk. Det er ikke alle mannfolk som er mannehorer...

Endret av simenea
Turbofuck med sitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenea skrev (32 minutter siden):

Verken jeg eller hun var jomfru. Men jeg har en klar forventning til meg selv om at jeg ikke skal "pule rundt", og det har jeg heller ikke gjort - da jeg mener at sex er noe man ikke skal dele med flere enn strengt nødvendig. Jeg har samme krav til henne. Om hun hadde vært utsvevende hadde jeg ikke hatt noe problemer med det - men da hadde jeg aldri blitt sammen med henne og hun hadde ikke vært min kone. Jeg hadde ikke dømt henne for det, men det er ikke en dame jeg ville tilbringt min fremtid med.

Det heter "tilbragt". Det ville en vellykka og oppegående kar/person visst. Hvorfor skryter alltid de konservative kjønnskrigerne med utovertiss på seg dysleksi når de ikke mestrer det å skrive? Noe sier meg at de ikke er så vellykka likevel?

Anonymkode: 00c19...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mens de samme mennene gjerne ønsker å være løsslupne selv?

Anonymkode: 56e62...441

Det ville jeg i så tilfelle kalt dobbeltmoralsk. Det er ikke alle mannfolk som er mannehorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...