Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #21 Skrevet 7. februar 2006 haha, stilig tråd - og jeg trenger den !!!! min manns førstefrue er vanskelig å samarbeide med, har slengt ut utallige løgner om meg og det samme har hennes og min manns sønn beggynt å gjøre. det er utrolig frustrerende og leit, for jeg har virkelig ønsket et bedre samarbeid enn som så. til dere som ikke forstår frustrasjonen med å være andre frue så sier jeg bare; heldige er dere. det som sliter akkurat nå er at hun vil vi skal ta ferie når det passer henne. jeg er så lei av å legge min ferie akkurat når hun vil til en hver tid, det gjelder jo hvert år. vi kan ikke planlegge noe vi for hun og hennes nye familie bytter planer stadig og da må vi bare henge med og bytte vi også. også nå vil hun ha oss til familievernkontor. jeg har sagt til henne at det er greit det, bare det er sant det som sies der. at vi ikke skal si løgner om hverandre. jeg har nemlig følelsen av at det blir riktig så hyggelig der, på det møtet. det er nemlig ikke noe problem å snakke med denne damen verken på tel eller ansikt til ansikt. problemet er heller at når hun snur seg og går så er alt det hyggelige glemt og bare dritt som kommer ut av munnen hennes. tror det kalles å være falsk, jeg..... ← skjønner deg så godt, er midt oppi det samme selv . vi får stå sammen vi som skjønner hverandre så kan alle synsere bare mene hva de vil
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #22 Skrevet 7. februar 2006 til siste; ja du får det til å høres lettvint ut. ønsker det var det også. ← Ja det høres så utrolig lettvint ut, å hadde det vært like enkelt som det høres ut så hadde ikke vi som er 2 koner eller stemødre hatt noen problemer. Men da hadde det heller ikke vært så mange heftige diskusjoner her på KG heller da.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #23 Skrevet 7. februar 2006 Tydelig litt forskjellig oppfatningn her ja.... Selv er jeg opplært til 1) å ta ansvar for meg og mitt og 2) at jeg ikke kan endre andre mennesker, kun meg selv og evt. mine reaksjoner på andre. Høres ut som det er flere andrekoner/stemødre her som verken er villige til å la far ta ansvar for sine barn OG dermed for forholdet til barnas mor, eller se på sin egen rolle i forbindelse med evt. konflikter og samarbeidsproblemer som måtte oppstå. og så bør dere vel huske på at mannen er den han er også pga sin fortid. I klartekst betyr det også at enten så får en godta at fortiden er der, eller så får en finne seg en annen mann.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #24 Skrevet 7. februar 2006 takk for støtten. jeg blir lei meg når jeg får tilbakemeldinger på at det er sikkert bare vi 2 koner som er vanskelige. mulig det altså, men ikke alltid, og jammen ikke bare vi. de vanskene jeg har med min manns x er til tider så store at jeg blir helt deppa og kan gråte og gråte. alle sier jo at det må jo bare gå bra å samarbeide for barnas skyld. og det er jo det jeg vil, men det er grenser for hvor mange løgner jeg kan høre om meg selv uten å ta det inn på meg.... og hun snakker jo også med mange, også i min manns familie, og da tenker jeg selvsagt at de kan begynne å tro alt de sier?!?!? heldigvis har jeg en fin mann som forstår min frustrasjon og tar til motmele. men dette er så sårt og vanskelig at bare de som er i et slikt forhold som kan forstå det. alikevel godt å høre at vi er flere.....
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #25 Skrevet 7. februar 2006 nest siste; ja der har vi det jammen igjen. så lettvinte løsninger dere har. heldige er dere.
C Skrevet 7. februar 2006 #26 Skrevet 7. februar 2006 Vil rette en stor takk til trådstarter,- vi er flere som trenger et sted der vi kan få ut litt damp! Greit å ha et sted å lufte meninger, få tilbakemeldinger (kanskje det faktisk er meg som overreagerer noen ganger..) og ikke minst å se at det er flere enn meg selv som sliter med 1.kona.. Til dere som synes vi syter eller ikke forstår poenget med en slik tråd vil jeg anbefale at dere ikke leser det som står her... Ikke værre enn det! Det er lett for de som ikke er i situasjonen å dømme oss "syterne". Greit at det er lov å si meningen sin, for all del, men kanskje litt dumt å uttale seg om noe man kanskje ikke vet så mye om..?
nessi Skrevet 7. februar 2006 #27 Skrevet 7. februar 2006 Høres ut som det er flere andrekoner/stemødre her som verken er villige til å la far ta ansvar for sine barn OG dermed for forholdet til barnas mor, eller se på sin egen rolle i forbindelse med evt. konflikter og samarbeidsproblemer som måtte oppstå. La sin far ta ansvar for sitt barn ... hmmm.. så hvis det er 3 barn i huset hvor 1 er hennes stebarn, så skal hun sørge for at de to andre barna har det de trenger av klær og utstyr, og overlate ansvaret for den siste til faren. Hvis da faren ikke følger opp dette, får dette barnet bare finne seg i å føle seg utenfor søskenflokken, for h*n er ikke stemors ansvar?? Dette må jo være den beste måten å splitte en famile på. Når noen som har et barn, gir dette barnet en steforeldre, vil denne steforeldren naturlig bli en del av konflikt og sambarbeidsproblematikken. Det er for lettvindt å si at det bare er barnets to biologiskeforeldres ansvar.
Floja Felíz Skrevet 7. februar 2006 #28 Skrevet 7. februar 2006 Tror hun driver en slags krigføring med å sende ungen dårlig kledd hver mandag han skal til oss, for hun har sagt at hun var redd for ikke å få de fine klærne tilbake. Men vi har alltid sendt ham tilbake slik han kom kledd.... hvis mulig. På 1 år har jeg kastet 5 bukser og 4 gensere som var så ille at jeg ikke ville sende ham tilbake i de klærne. Undertøyet har jeg ikke oversikt over. En stund kom han til og med uten sokker. Det er faktisk ganske mange plagg. ← Min sambos eks gjør også dette, kler bevisst opp ungen i gamle og stygge klær når hun skal til oss og sier til ungen at "når du kommer hjem til mamma igjen så venter prinsesse-klærne dine på deg her". Til oss sier hun at det er slik det blir når hun får så lite bidrag... Dette er jo bare helt tåpelig og utrolig provoserende, men det er jo nettopp å provosere hun vil, så derfor overser vi det, har egen garderobe til ungen hos oss og sender henne tilbake i de klærne hun kom i. Jeg kaster ingenting, for jeg gidder ikke å gi henne en unnskyldning for å lage bråk.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #29 Skrevet 7. februar 2006 Til dere som synes vi syter eller ikke forstår poenget med en slik tråd vil jeg anbefale at dere ikke leser det som står her... Ikke værre enn det! Det er lett for de som ikke er i situasjonen å dømme oss "syterne". Greit at det er lov å si meningen sin, for all del, men kanskje litt dumt å uttale seg om noe man kanskje ikke vet så mye om..? ← I min tilværelse har iallfall ingenting blitt bedre av at alle bare "jatter med" og er helt enige i hvordan jeg ser verden. Ergo bør dere også være takknemlige for at det kommer innspill også fra andre - som, nettopp FORDI en ikke står midt oppi situasjonen, kan se ting fra en annen vinkel. Du vet heller ingenting om hvilke situasjoner vi som ikke er med på denne kollektive sutringen har vært i. Kan godt være at flere av oss både har erfaring og kunnskap om problemene, selv om vi ikke sutrer. Men for all del - hvis dere kun vil sutre over den fæle exen og ikke egentlig ønsker noen slags løsning på situasjonen/problemene, så må dere jo bare fortsette i samme sporet. Det er jo en del mennesker som trives best når de kan klage
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #30 Skrevet 7. februar 2006 Greit nok at jeg bør la faren ta ansvar for å kle opp ungen osv., men vi flyttet til nytt sted da vi flyttet sammen og når vi tre er ute sammen er det rett som det er at folk tror det er MIN unge. Og jeg vil ikke at noen skal tro at jeg bruker masse tid og penger på meg selv, men lar ungen min gå rundt som en fillefrans.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #31 Skrevet 7. februar 2006 Men for all del - hvis dere kun vil sutre over den fæle exen og ikke egentlig ønsker noen slags løsning på situasjonen/problemene, så må dere jo bare fortsette i samme sporet. Det er jo en del mennesker som trives best når de kan klage ← Så når mannen min ikke vil snakke med eks.kona, skal jeg gå bak ryggen hans og forsøke å ordne opp selv? Tror ikke han ville satt pris på det, særlig ikke hvis HUN heller ikke satte pris på det. Så hvem f... skal jeg lufte frustrasjonene mine for da, hvis ikke jeg engang kan få gjøre det her på forumet?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #32 Skrevet 7. februar 2006 Så når mannen min ikke vil snakke med eks.kona, skal jeg gå bak ryggen hans og forsøke å ordne opp selv? Tror ikke han ville satt pris på det, særlig ikke hvis HUN heller ikke satte pris på det. Så hvem f... skal jeg lufte frustrasjonene mine for da, hvis ikke jeg engang kan få gjøre det her på forumet? ← Ifølge bedreviterne skal du holde deg diskret i bakgrunnen. Du skal ikke blande deg opp i hverken barneoppdragelse eller mannens X. Det er jo hun som styrer alt, inkludert ditt liv, fritid, ferie osv. Du skal bare være lykkelig for at du får den velsignelsen av å ha stebarn + X på slep. Håper du skjønner ironien, så bare fortsett å klag du. Det vil hvertfall jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #33 Skrevet 7. februar 2006 Håper du skjønner ironien ← Ja, det gjør jeg Men noen ganger lurer jeg på om noen mener dette seriøst. Det kan i alle fall virke sånn...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #34 Skrevet 7. februar 2006 Når noen som har et barn, gir dette barnet en steforeldre, vil denne steforeldren naturlig bli en del av konflikt og sambarbeidsproblematikken. Det er for lettvindt å si at det bare er barnets to biologiskeforeldres ansvar. ←
Titti72 Skrevet 7. februar 2006 #35 Skrevet 7. februar 2006 For min del er det 2. konen som styrer noe helt for jævlig. Hun slenger dritt og løgner om meg (har aldri skjønt hvorfor siden vi ikke kjenner hverandre), beholder tøy (regntøy/støvler og dresser) fordi de har betalt for det??? De har vært gift i hundre år og så styrer hun enda (tror det er 7-8 år). Har aldri skjønt meg på henne. Hun ringte 19. desember for et par år siden og sa det var deres tur til å ha barnet... Eh... Javel... sa jeg... Kunne du ikke ha nevnt dette i november da jeg spurte dere 4 ganger om dere ønsket samvær...???... Det ble ikke noe av for de avlyste det 2 dager senere. I sommerferien så ringer de dagen før ferien starter og sier at de skal hente henne og ha henne i 2-3 dager eller uker.... En gang var jeg i hellas og da sto de utenfor hos meg og ba meg sende henne ut.... Jeg klarer ikke å irritere meg over henne, og ler av det tullet hennes, men når hun sårer datteren min så freser jeg... Og da kommer klørene mine fram.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #36 Skrevet 7. februar 2006 Klær og utstyr er nok et våpen i krigen mellom konene. Stesønnen har nådd 10 år, og har nå et sett av det meste i hvert hjem. Det løste en del problemer for oss, men ungen har desverre blitt veldig opptatt av hva han har hos mamma eller pappa, og at ting/klær ikke må flyttes mellom hjemmene. Da blir mamma sint. Så DET var en konflikt mellom foreldrene før jeg kom inn som 2.kone. Men jeg har vel holdt liv i den, for neimen om jeg kler opp ungen for henne også. Hun har faktisk 50% ansvar.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #37 Skrevet 7. februar 2006 Titti72. Like ille er det så lenge det går utover ungene, uansett hvem det er som styrer og steller. Det er ungene som er de store taperne. Selv om jeg syns mine stebarn er noen ufyslige vesner så er jeg fullstendig klar over at de gjør og har bare gjort det de har fått tillatelse til gjennom hele livet. Det vil vel de fleste barn gjøre. Så ungene i seg sjøl er ikke noen monstere, de har blitt kreert til de monstrene de er idag fra de var små. Jeg tar ikke på meg ansvar der siden jeg først kom inn i bildet når de var tenåringer å umulig å få på rett spor med mammans lille interesse om samarbeid og pappans redsel for å skape mer krangel og uhygge. Disse barna er ikke vant til grenser og regler, og de vil virkelig møte veggen når de skal ut i samfunnet på egenhånd å må forholde seg til grenser og regler.
Titti72 Skrevet 7. februar 2006 #38 Skrevet 7. februar 2006 He he... Tror ikke det er 1. eller 2. konen som er ille. Problemet er at noen mennesker er dårlige mennesker. Jeg skulle liksom, pga bidrag på 970,- betale dobbelt sett av alt tøy/sko + utstyr (vi snakker om sykler/ski/akebrett osv).... Jeg sendte med det jentungen trengte i barnehagen og satte igjen utstyr. Det skulle også i retur mandag morgen. Hun nr. 2 var så engstelig for at jeg skulle se barnefaren så av ren skrekk for det så turde hun ikke la være å "huske" å levere tingene igjen. Max frekkhet var når hun krevde å arve alt tøy/utstyr til min datter fordi de fikk en datter sammen... De hadde tross alt betalt for dette og eide det.... Da sa jeg bare HÆ??? Min datter har hatt alt av topp moderne og dyre ting. Jeg gir ikke bort skinnjakke og cowbøystøvlettene hennes fra hun var 3 år, fordi en annen ønsker seg det.... Og dessuten ble tingene gitt bort etterhvert som hun vokster ifra det. En nabo med dårlig råd har tatt over alt utstyr og de fineste (dyreste) tingene.
Helene Skrevet 8. februar 2006 #39 Skrevet 8. februar 2006 Jeg får helt når jeg leser dette her. Trodde voksne mennesker skulle holde seg for gode til å krangle om barnas klær. Denne skjenneprekenen sendes begge veger. Registrerer at noen stemødre er mer opptatt av at omgivelsene skal tenke at hun ikke kan kle opp ungen sin skikkelig. Og 1. koner som mener de har rett til å beholde barnas klær hjemme En ting må da være klart for alle: Klærne tilhører barna, og er ikke noe som hører felles bo til. Enkelte tenåringer liker til og med å gå i hullete bukser. Skjønner at det ikke alltid er enkelt å være 2. kone, og at dere trenger en frustrasjonstråd. Har hørt hva noen 1. koner får seg til å gjøre (i the real life), og det er forkastelig. Dessverre er enkelte mannfolk også vanskelig å få med på en diskusjon om barna, for ikke å snakke om det å ta ansvar for dem og tingene deres. Må likevel minne om at det ofte er en grunn til at kone nr 1 kastet mannen ut av huset (SE: Ofte, ikke alltid).
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #40 Skrevet 8. februar 2006 En ting må da være klart for alle: Klærne tilhører barna, og er ikke noe som hører felles bo til. Enkelte tenåringer liker til og med å gå i hullete bukser. ← Men det er ikke bare snakk om tenåringer her, i alle fall ikke i mitt tilfelle. Skulle likt å se tiåringen sørge for å dra med seg klærne sine mellom hjemmene, slik at han alltid hadde boblebukse osv. der han faktisk befant seg. Han klarer jo knapt nok huske skolesekken når han går ut døra.... men løsningen er jo enkel: jeg kan slutte å kjøpe klær til ungen, så kan foreldra hans sørge for ungen sin selv. Og jeg kan fortelle alle som lurer at dette faktisk ikke er MIN unge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå