Gå til innhold

Andrekoneklubben

Anbefalte innlegg

Gjest Askepott 2
Skrevet

Andrekoneklubben-tråden er herved opprettet og klar for å ta imot alle frustrasjoner og gleder ved å være kone nummer 2. Velkommen, jenter :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Andrekoneklubben-tråden er herved opprettet og klar for å ta imot alle frustrasjoner og gleder ved å være kone nummer 2. Velkommen, jenter :klem:

Fint, men er det ikke litt mange tråder om dette nå?

Skrevet

Nei, der er jeg ikke enig - det blir aldri for mange!

Jeg hater 1.kona til mannen min :sinna: Hun klager over at hun har ungen bare halve tiden, men sier samtidig at faren må stille opp siden hun er alene med omsorgen! Hun gir jo ikke mening! Han stiller jo opp hele tiden! Synes oppriktig synd på barnet.

Skrevet

Mannen min var ikke gift med nummer en, men de har et barn sammen. Og selv synes jeg det gir meg plass i andrekoneklubben.

Flott med en frustrasjonstråd

Skrevet

Har dere ikke snart klagd nok?? Det har da stadig vært sutretråder opprettet av stemødre den siste tiden, kanskje på tide å gå litt i seg selv istedenfor kun å fokusere på hvor "ille" den andre er......

Skrevet

Jeg hater 1.kona til mannen min :sinna: Hun klager over at hun har ungen bare halve tiden, men sier samtidig at faren må stille opp siden hun er alene med omsorgen! Hun gir jo ikke mening! Han stiller jo opp hele tiden! Synes oppriktig synd på barnet.

Synes rimelig synd på barnet jeg også, som har en stemor som hater (!) moren h*n

Ærlig talt: Skjerp deg! Hate henne fordi hun motsier seg selv? Greit at det sikkert er irriterende, men herregud, du høres ut som en d....unge!

Hilsen "andrekone" Som ikke gidder å henge seg på den sytinga. Dere andrekoner som har barn med dere inn i forholdet er jo "førstekoner" også. Sikker på dere er så fantastiske selv?

Skrevet

Det er behov for andrekoneklubben. Dere skulle bare visst hvor frustrerende det er å måtte forholde seg til kone nr 1 som gjør hva hun kan for å ødelegge for sin X hvis hun ser at han er lykkelig med ei anna dame.

Skrevet

Synes rimelig synd på barnet jeg også, som har en stemor som hater (!) moren h*n

Ærlig talt: Skjerp deg! Hate henne fordi hun motsier seg selv? Greit at det sikkert er irriterende, men herregud, du høres ut som en d....unge!

Hilsen "andrekone" Som ikke gidder å henge seg på den sytinga. Dere andrekoner som har barn med dere inn i forholdet er jo "førstekoner" også. Sikker på dere er så fantastiske selv?

Jeg kan ærlig talt ikke se at står "jeg hater henne fordi hun motsier seg selv" noen steder. Jeg ser det står at hun hater henne, og at hun senere nevner det at denne kvinnen motsier seg selv som et eksempel på hva denne kvinnen gjør som hun ikke liker.

Dessuten er dette en tråd som ble opprettet for at frustrerte andrekoner kunne ha et sted å slippe ut litt damp. Og da synes jeg det er unødvendig å gneldre om at de syter - det var jo derfor tråden ble opprettet! For at andrekoner skulle ha et sted å fortelle hva enn det er de vil fortelle om det å være andrekone. Hvis du synes det er utålelig at folk klager, så kan du få et gratis-tips av meg: La være å lese klagetrådene. Da slipper du å irritere deg over folks frustrasjoner.

Skrevet
Dessuten er dette en tråd som ble opprettet for at frustrerte andrekoner kunne ha et sted å slippe ut litt damp.

Nå er dette et diskusjonsforum der folk har lov til å si sin mening, er det ikke? Da syns jeg vi som syns det kan bli vel mye klaging må få lov til å uttrykke det...

Skrevet
Hvis du synes det er utålelig at folk klager, så kan du få et gratis-tips av meg:  La være å lese klagetrådene.  Da slipper du å irritere deg over folks frustrasjoner.

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Skrevet

Det må da være lov å klage over eks.koner når man kommer for å hente stebarnet på skolen etter vinterens største snøfall, og ungen står der i olabukse - klissvåt selvsagt, for olabukser har aldri egnet seg for lek i snø. Hvilken mor er det som sender ungen sin ut slik? I alle fall ikke stemora, for i dag har ungen på seg boblebukse - vel egnet for lek i snøen. Tror hun driver en slags krigføring med å sende ungen dårlig kledd hver mandag han skal til oss, for hun har sagt at hun var redd for ikke å få de fine klærne tilbake. Men vi har alltid sendt ham tilbake slik han kom kledd.... hvis mulig. På 1 år har jeg kastet 5 bukser og 4 gensere som var så ille at jeg ikke ville sende ham tilbake i de klærne. Undertøyet har jeg ikke oversikt over. En stund kom han til og med uten sokker. Det er faktisk ganske mange plagg.

Skrevet

Jøss, har du kastet 5 bukser og 4 gensre i løpet av ett år? :overrasket: Hva med å vaske det i stedet da?

Skrevet
Jøss, har du kastet 5 bukser og 4 gensre i løpet av ett år? :overrasket: Hva med å vaske det i stedet da?

Jeg vasker faktisk ikke klær som er hullete (revna både her og der), for små og fulle av blekk/grønske-flekker, selvom jeg selvsagt burde gjort det og sendt ungen tilbake til mora slik han kom til oss. Men her gjør jeg faktisk det med stesønnen som jeg ville gjort for egne barn: jeg sørger for at han ser velstelt ut.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Dersom jeg hadde hatt et så besværlig forhold til førstekonen, ville jeg ha byttet førstekone.

Skrevet
Dersom jeg hadde hatt et så besværlig forhold til førstekonen, ville jeg ha byttet førstekone.

Hm.. det vil jo si at jeg må bytte mann også, og hvem skal kle opp ungen da? Stakkars, da blir han jo gående som den fillefransen. Og kom ikke å si at faren kan gjøre selv, for det har fram til nå fungert ganske dårlig ;)

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Hm.. det vil jo si at jeg må bytte mann også, og hvem skal kle opp ungen da? Stakkars, da blir han jo gående som den fillefransen. Og kom ikke å si at faren kan gjøre selv, for det har fram til nå fungert ganske dårlig ;)

Hvis det er så ille som du sier så burde mannen din få et spark i ræva.

Skrevet
Hvis det er så ille som du sier så burde mannen din få et spark i ræva.

Han er neppe så ille som jeg vil ha det til, folk er jo sjelden det, men jeg har sparket alt jeg kan. Han mener det vil skape unødvendig konflikt med eks.kona om han tar opp saken med henne. bedre å sende ungen tilbake med nye klær og late som ingen ting. Han er livredd for bråk med eks.kona. Dessuten var jo ikke dette noe problem før JEG kom inn i bildet og påpekte at slikt ikke går an. Ungen så jo vanstelt ut ;) Men dette er kanskje en vanlig greie i nyfamilien - mannen er redd for bråk med eks.en, mens 2.kona er mer enn klar for å fortelle 1.kona at hun bør skjerpe seg. Er det lov for 2.kona å ta saken i egne hender????

Skrevet

haha, stilig tråd - og jeg trenger den !!!!

min manns førstefrue er vanskelig å samarbeide med, har slengt ut utallige løgner om meg og det samme har hennes og min manns sønn beggynt å gjøre. det er utrolig frustrerende og leit, for jeg har virkelig ønsket et bedre samarbeid enn som så. til dere som ikke forstår frustrasjonen med å være andre frue så sier jeg bare; heldige er dere.

det som sliter akkurat nå er at hun vil vi skal ta ferie når det passer henne. jeg er så lei av å legge min ferie akkurat når hun vil til en hver tid, det gjelder jo hvert år. vi kan ikke planlegge noe vi for hun og hennes nye familie bytter planer stadig og da må vi bare henge med og bytte vi også.

også nå vil hun ha oss til familievernkontor. jeg har sagt til henne at det er greit det, bare det er sant det som sies der. at vi ikke skal si løgner om hverandre. jeg har nemlig følelsen av at det blir riktig så hyggelig der, på det møtet. det er nemlig ikke noe problem å snakke med denne damen verken på tel eller ansikt til ansikt. problemet er heller at når hun snur seg og går så er alt det hyggelige glemt og bare dritt som kommer ut av munnen hennes.

tror det kalles å være falsk, jeg.....

Skrevet

Hans barn = hans ansvar.

Hvis han ikke har ryggrad nok til å stå opp for sine barn, (dersom det er så ille som flere her skal ha det til, noe jeg tillater meg å tvile på.....) så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil være sammen med han. Personlig vil jeg ha en MANN, og det er ikke en som ikke tar ansvar for sine barn.

Skrevet

til siste;

ja du får det til å høres lettvint ut.

ønsker det var det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...