AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Del Skrevet 30. mars Jeg har veldig lite å gjøre i vektnedgangstrådene, siden jeg en såkalt "naturlig slank", og bare ønsker en sunnere livsstil. Likevel ønsker jeg meg en tråd som bidrar til å ansvarliggjøre, om du vil. Altså der det går an å dele opp- og nedturer, tips og triks. Jeg har altså som mål å forbedre livsstil, uten å gjentakende havne i et dårlig spor med altfor mye sjokolade. Jeg er opptatt av mest mulig råvarer, og har testet litt ulike måter å spise, og hvordan det virker inn på kroppen. Henter inspirasjon blant annet fra Marit Kolby og Ernæringsmamma. Noen som har lyst til å være med? Anonymkode: 4daea...c00 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Del Skrevet 30. mars Dette kan jeg være med på. Kjører periodisk faste, spiser lavkarbo og trener fast. Prøver å redusere alkoholforbruket, med et mulig mål å bli avholds. Anonymkode: e3058...07a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Del Skrevet 31. mars On 3/30/2024 at 4:18 PM, AnonymBruker said: Dette kan jeg være med på. Kjører periodisk faste, spiser lavkarbo og trener fast. Prøver å redusere alkoholforbruket, med et mulig mål å bli avholds. Anonymkode: e3058...07a Velkommen med! Denne påsken har kommet med mange utskeielser, men nå er jeg klar til å komme tilbake i riktig spor. Går tilbake til måltidsrytme med to måltider i morgen. Anonymkode: 4daea...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
queenlatifa Skrevet 31. mars #4 Del Skrevet 31. mars Blir lett med! Har hatt en livsstilendring fra 2022 til nå (totalt litt over tjue kilo ned), men sluttet med nikotin for en måned siden, så 6 av kiloene har sneket seg tilbake på:( har vurdert å bli med på løpetimene de har ved det lokale treningssenteret, men syns det virker litt for skummelt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 31. mars #5 Del Skrevet 31. mars Jeg vil være med 🙂 Jeg startet med store endringer i kosten i november og nå har jeg startet å trene aktivt 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #6 Del Skrevet 31. mars Jeg blir med! Skal ikke ned i vekt, men ønsker å få slutt på de dagene (2-3 ganger i måneden) hvor jeg ender opp med å spise masse godteri/sjokolade og overspiser. Føler meg alltid så jævlig etterpå! Følger 16:8 med to måltider og spiser mest råvarer til vanlig 🙏🏼 Anonymkode: 5e1d8...389 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1. april #7 Del Skrevet 1. april Nå har jeg lasta ned Lifesum, bare for å sjekke kaloriinntaket mitt. Jeg har liksom spist lavkarbo på måfå siden jeg startet, men nå tenkte jeg at jeg skulle gå litt mer systematisk til verks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Del Skrevet 1. april Jeg er med! Skal ned 5 kg. Har spist så mye drit i påsken, gleder meg til hverdag og rutiner igjen i morgen🙌🏼 Anonymkode: 54a5c...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1. april #9 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er med! Skal ned 5 kg. Har spist så mye drit i påsken, gleder meg til hverdag og rutiner igjen i morgen🙌🏼 Anonymkode: 54a5c...29e Enig med deg, påsken har vært skikkelig dritt med tanke på inntak av diverse. Jeg startet i dag jeg da, siden studenten har reist og jeg skulle på jobb 🙂 Dessuten var det den 1. og jeg elsker slike ting som går opp 🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april Mezzosoprena skrev (Akkurat nå): Enig med deg, påsken har vært skikkelig dritt med tanke på inntak av diverse. Jeg startet i dag jeg da, siden studenten har reist og jeg skulle på jobb 🙂 Dessuten var det den 1. og jeg elsker slike ting som går opp 🤣 Ah, det er jo den 1. idag! Hvorfor tenkte jeg ikke på det😩😅 jeg også elsker sånne ting😅 Anonymkode: 54a5c...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Del Skrevet 2. april Jeg har hatt en bra start disse to dagene. Synes søtsuget går over mye raskere ved å ha færre måltider/lenger nattfaste. Var litt mer sulten enn vanlig på starten av dagen i dag, men ikke verre enn at det gikk fint å holde ut til lunsj. Anonymkode: 4daea...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Del Skrevet 2. april Jeg ønsker å gå ned mellom 15-20 kg. Har drevet med periodisk faste de siste 3 ukene, klart meg fint gjennom påsken uten å kjøpe inn masse godis. I dag har jeg vært mer fysen pga dårlig søvn i natt, så da spiste jeg en barebells proteinbar og dadler med salt lakris, føler det er "innafor" 😊 Anonymkode: 1fd93...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 3. april #13 Del Skrevet 3. april Påsken gikk litt over styr, og føler ikke helt jeg har kommet i gang igjen etter jul heller egentlig. Så nå er det på tide å skjerpe seg. Det (lille) som var igjen av påskeegget ble ryddet vekk i går, så nå blir det godteristopp på hverdager utover - og mye mindre i helgene. Blir ikke enkelt med en samboer som gjerne spiser is daglig, men det skal gå. Planen er 10.000 skritt daglig i hele april (feilet allerede i går da vi ble sittende å se på serier til alt for sent, men gir ikke opp). Fokusere på sunnere mat, det er her det fort glir ut for min del - jeg elsker å lage mat og kan bruke flere timer på kjøkkenet i helgene. Og når jeg bruker lang tid, vil jeg det skal bli så godt som mulig - altså mye smør, fløte osv. I tillegg blir det alltid alt for mye så spiser det i flere dager. Det har også blitt for mange kvelder med øl og gode venner, det vil jeg ikke slutte helt med, men kutte ned på antall enheter. Treningen er jeg fornøyd med, så der fortsetter jeg som før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #14 Del Skrevet 3. april Jeg startet i fjor med å trene to ganger i uka med vekter. Det har jeg fortsatt med. Jeg er litt stolt av at jeg har trent over et halvt år nå, og merker stor forskjell. Jeg har gått ned noen kilo også, men det mest viktige er at jeg har blitt sterkere, og ting er ikke så tungt lenger. - Nå er mitt neste mål og gå litt på fjellet (har et like ved siden av meg), og gå turer mer generelt. - Det er å spise sunnere, og der har jeg begynt med å handle inn maasse grønnsaker og frukt. Jeg prøver litt periodisk fasting uten at det tar helt av. Jeg venter til etter klokka 12 med å spise. - Så er målet at jeg gjør yoga hver dag. Det trenger ikke være mye, men at jeg strekker ut og tar en liten time-out for hjerne og kropp. - tar vare på huden min. Jeg har begynt en rutine med huden og føler det er veldig morsomt å se at den blir mykere og jevnere. Jeg begynte med litt dyre kremer, men de forsvant fort, og jeg fant ut at det er mye naturlige billigere produkter som kan brukes. Jeg er litt excited over dette, og koser meg med yoga, hud og sunne oppskrifter. Det er rett og slett morsomt. Anonymkode: 47e7d...15a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #15 Del Skrevet 5. april Jeg har vært bevisst en god stund allerede, men jobber med å bli enda mer bevisst. Jeg spiser mye grønnsaker og bær, og være bevisst på protein, men spiser mine karbs med glede. Jeg spiser etter «low calorie -density» og har gjort det over flere år, men tok et ordentlig tak i høst, og jeg er mett og fornøyd, og føler meg bedre. Har økt på havregrøt og poteter, som sikkert er stikk i mot en del her inne, men jeg trives, og det er rimelig også. Det jeg jobber konkret med nå er vel å bytte noe mat som er mer prosessert med mindre prosesserte utgaver, og redusere på godteri. Jeg synes ikke det gjør noe med en bit sjokolade eller smågodt i ny og ne, og har ikke et anstrengt forhold til det i det hele tatt. Jeg sitter aldri med en pose med noe foran meg, men tar de få bitene jeg vil ha og må da reise meg for å finne mer og det gjør meg mer bevisst. Samme med Cola zero som jeg er glad i. Jeg tar litt i et glass og må evt reise meg for mer. Jeg kan likevel bli bedre her, og jobber med det. Jeg bryr meg ikke om jeg får i meg noe UP. Jeg lager det meste fra bunnen av, og ser ikke poenget med å være «hysterisk». Jeg spiser typisk en god porsjon med havregrøt på morgenen. Har oppgi revet gulrot (eller squash), og banan, samt chiafrø som har ligget i vann. Godt med kanel, og litt søtning. Jeg bruker plantemelk siden jeg ikke tåler melk. Topper normalt med bær. Har også noe grønt til, og gjerne druer, da jeg er glad i småplukk. Jeg mealprepper også en haug med ulike ting, også setter jeg sammen måltider deretter for de andre måltidene. Det fungerer veldig bra, og jeg er da litt på forskudd, som for meg er veldig lurt i hverdagen. Jeg går noen timer tur hver dag, det er godt for kropp og topp. Jeg liker å ligge på minst 30 000 skritt om dagen. Jeg føler jeg kunne gjort mer, men prøver å finne en balanse. Anonymkode: 70cad...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #16 Del Skrevet 5. april Fy søren det er lenge til jeg skal spise sjokolade og snop igjen!! Spiste litt i går og er så uvel idag, er trøtt og har vondt i magen. Fysj. Tror ikke jeg tåler sukker så godt lenger🤔 Anonymkode: 54a5c...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #17 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): minst 30 000 skritt om dagen Wow det er veldig imponerende! Hvordan får du til det? Går du hele ettermiddag/kveld? Det blir jo rundt to mil Anonymkode: 81d85...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warum Skrevet 5. april #18 Del Skrevet 5. april Mitt mål er å spise mindre godteri. Bortsett fra det er kostholdet mitt veldig bra😊 Jeg har lyst til å gå ned 3-4 pyntekilo (de samme kiloene som jeg går ned minst en gang i året🤪), og jeg vet at bare jeg dropper godteri så går dette av seg selv. Samtidig føles det unødvendig usunt med alt sukkeret. Jeg er flink i perioder, men så kommer feks påske og ødelegger alt. For jeg kommer liksom ikke i gang igjen. Har jeg spist godteri en dag, er det så mye lettere å bare spise det neste dag også. Og neste dag. Og plutselig kjøper jeg store godteposer uten å tenke noe særlig over det. Godteri er dessverre en stor glede for meg og jeg merker at det hjelper på humøret. Så dette er jo en konkret livsstilsendring jeg lett burde kunne gjøre noe med, så er gjerne med her for å holde fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #19 Del Skrevet 5. april Warum skrev (45 minutter siden): Mitt mål er å spise mindre godteri. Bortsett fra det er kostholdet mitt veldig bra😊 Jeg har lyst til å gå ned 3-4 pyntekilo (de samme kiloene som jeg går ned minst en gang i året🤪), og jeg vet at bare jeg dropper godteri så går dette av seg selv. Samtidig føles det unødvendig usunt med alt sukkeret. Jeg er flink i perioder, men så kommer feks påske og ødelegger alt. For jeg kommer liksom ikke i gang igjen. Har jeg spist godteri en dag, er det så mye lettere å bare spise det neste dag også. Og neste dag. Og plutselig kjøper jeg store godteposer uten å tenke noe særlig over det. Godteri er dessverre en stor glede for meg og jeg merker at det hjelper på humøret. Så dette er jo en konkret livsstilsendring jeg lett burde kunne gjøre noe med, så er gjerne med her for å holde fokus. Akkurat sånn er det for meg også, altså dette med godteri. At det er en glede/minsker stress, og at hvis man først begynner så baller det på seg... Nå har jeg mange flere kilo enn deg å ta av (har allerede gått ned en del det siste året), men det var bare så "deilig" å lese noen beskrive det akkurat som det er! Anonymkode: 9ac4c...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #20 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Wow det er veldig imponerende! Hvordan får du til det? Går du hele ettermiddag/kveld? Det blir jo rundt to mil Anonymkode: 81d85...8df Takk, og ja det stemmer at det er rundt 2 mil. Jeg er kjent for hvor mye jeg går tur 🤣 Jeg går i mellom alt jeg gjør, også går jeg flere timer tur hver dag. Gjerne 3 timer på en av turene mine, men hender jeg går mer, og hender jeg deler mer opp. Jeg er ikke i jobb så jeg har tid til det i mellom og utenom helseavtaler. Skal jeg få det til i et drag så er det vel 4,5 timer på asfalt/grus/lett skogssti og mer om det er kupert. Ikke brutalt på en helgedag. Jeg kan også finne på å gå halvannen time tur før en timeavtale kl 9 🤣 Jeg har god utholdenhet, og elsker å gå tur i alt slags vær. Er vokst opp med tur, og aktivitet både utenfor og i Turistforeningen og er aktiv der nå også. Jeg tok opp turgåingen når jeg ble sykemeldt etter råd fra fastlegen, og kan virkelig anbefale det. Godt for kropp og topp 😁 Anonymkode: 70cad...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå