Gå til innhold

Vi som driver livsstilsendring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat sånn er det for meg også, altså dette med godteri. At det er en glede/minsker stress, og at hvis man først begynner så baller det på seg...

Nå har jeg mange flere kilo enn deg å ta av (har allerede gått ned en del det siste året), men det var bare så "deilig" å lese noen beskrive det akkurat som det er!

 

Anonymkode: 9ac4c...c95

Altså jeg er bare slank fordi jeg går på disse små slankekurene innimellom, følger med på vekten og har liksom en maksvekt. Hadde veid mye mer om jeg ikke tok tak 2-3ganger i året. Men er kjedelig å gå ned de samme kiloene igjen og igjen😅 Godteri gir meg faktisk så mye glede at det er nesten flaut. Livskvaliteten min er dårligere når det er perioder helt uten. Hadde det ikke vært for at det er usunt kunne jeg fint bare spist godteri liksom😆 Ellers spiser jeg veldig sunt, minst 5 om dagen, mest rene råvarer og har ingen problemer med posjonskontroll (eller altså ikke mer problemer enn det alle andre har, må jo begrense meg rundt god mat liksom). Så jeg føler det er en livsstilsendring jeg trenger her, jeg er jo godt voksen og smågodt føles liksom litt feil på en måte🙃 Er så misunnelig på mannen min som aldri craver godteri, heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, Warum said:

Mitt mål er å spise mindre godteri. Bortsett fra det er kostholdet mitt veldig bra😊 Jeg har lyst til å gå ned 3-4 pyntekilo (de samme kiloene som jeg går ned minst en gang i året🤪), og jeg vet at bare jeg dropper godteri så går dette av seg selv. Samtidig føles det unødvendig usunt med alt sukkeret. Jeg er flink i perioder, men så kommer feks påske og ødelegger alt. For jeg kommer liksom ikke i gang igjen. Har jeg spist godteri en dag, er det så mye lettere å bare spise det neste dag også. Og neste dag. Og plutselig kjøper jeg store godteposer uten å tenke noe særlig over det. Godteri er dessverre en stor glede for meg og jeg merker at det hjelper på humøret. Så dette er jo en konkret livsstilsendring jeg lett burde kunne gjøre noe med, så er gjerne med her for å holde fokus. 

For meg har utvidet nattfaste og færre måltider til dagen gjort det lettere å snu igjen etter utskeielser. Jeg har lett for å spise store mengder godteri når jeg først spiser, og så havne i et dårlig spor. Når jeg ikke spiser før lunsj dagen etter, blir det av en eller annen grunn lettere. I tillegg liker jeg å tenke godteri som en dessert, da er det plass til mindre i magen, og blodsukkerpåvirkningen blir mindre.

Sånn ellers, jeg har holdt meg greit til planen denne uka. Var litt ekstra sulten et par dager, og spiste dermed litt mer (et ekstra måltid). Jeg synes det har vært revolusjonerende å tenke på å få i meg nok næring og matvarer av god kvalitet. Og så har jeg fridd meg litt fra tanken om at et måltid må bestå av én rett, og lager heller gjerne litt plukketallerkener, det synes jeg også er deilig.

Anonymkode: 4daea...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble absolutt en god uke! Har satt meg noen mål å jobbe med framover. I prioritert rekkefølge:

- Søvn og døgnrytme. Er for sent i seng for tiden, og det resulterer gjerne også i at jeg sover dårligere. Har som mål å komme meg i seng før kl. 23 hver kveld (ukedager), og da legge bort mobilen og sove.

- Drikke nok vann. Ser spesielt når jeg er på jobb og dagene går litt i ett, at det er lett å glemme litt bort.

- Fysisk aktivitet. Jeg har ingen intensjon om å begynne å trene, det har jeg aldri klart å opprettholde over tid, men jeg vil ut og gå 2-3 dager i uka. Det gjør godt både for kropp og hode. Ellers har jeg en jobb hvor jeg er mye på beina, uten at jeg nødvendigvis går så mye.

Noen andre som har noen mål framover?

 

Anonymkode: 4daea...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Falt helt av lasset, har spist masse sjokolade og vært relativt slapp de siste 2-3 ukene. Nå er jeg endelig på vei tilbake. I dag har jeg vært på topptur, og jeg har spist sunt og godt siden søndag. Målene er fortsatt de samme.

Anonymkode: 4daea...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...