AnonymBruker Skrevet 31. mars #21 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hadde bare slutta å svare på meldinger fra de, så kunne de ringe om de faktisk lurte på noe. Er normalt sett tilhenger av direkte kommunikasjon, men sånne folk kommer bare med pjattete unnskyldninger og forandrer seg aldri. Anonymkode: 20954...c0e Jeg tror jeg skal forsøke å ringe dem opp når de sender en melding. Da får jeg det ut av verden, i stedet for at det brått ender å gå over flere dager. Jeg har hyggelige meldingsutvekslinger med noen andre, da er det enten mer "brev-form" pga tidssoner o.l. eller med noen der det går veldig kjapt, og det fungerer. Begge har lik "kutyme"/folkeskikk rundt det. Men ja, dette går ikke. Hvis du skulle hatt direkte kommunikasjon hva hadde du sagt da da? Anonymkode: 2c1f6...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #22 Del Skrevet 31. mars I dag forventes det at vi skal være tilgjengelig heletiden....24/7, dette er ikke bra mentalt. Avbrekk fra skjermen er viktig. Er så glad jeg vokste opp en tid med fast telefon hjemme, før datamaskinen og internett kom. Den gangen ringte vi på til hverandre Da fikk man jo svar med en gang! Om man var hjemme....utrolig flott å ha fått oppleve en tid før sms/smarttelefonen kom! Før var det også telefonkiosker.... Vi lever i en syk gal verden i dag, ødelagt av teknologi. Anonymkode: 9add6...8b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #23 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 12.50): Så har jeg familiemedlemmer der relasjonen pga andre ting er preget av mer såre følelser. En søster er fæl på å glemme å svare på meldinger. Hun legger opp til en dialog og når jeg svarer på det hun skriver om, og følger opp (med spørsmål, så er ingen tvil om at det er en melding det er naturlig å svare på) så faller hun brått av. Anonymkode: 2c1f6...2d0 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, situasjonen her er ikke slik. Det er min søster som starter disse meldingsutvekslingene, og så "leaves me hanging". Selv sender jeg SMS som oftest om det gjelder å avtale møter. Anonymkode: 2c1f6...2d0 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner meg ikke helt igjen i dette. Hvis min søster er den som starter dialogen om tørrprating, så er det jo ikke jeg som presser henne inn i lange, unødvendige meldingsdialoger. Jeg forstår ikke helt om dette er til HI. Når det er den andre personen som starter en meldingsutveksling, så er det da ikke påtrengende å følge dette opp. Klart jeg forventer svar når noen har startet en dialog med meg, å ikke gjøre det er respektløst. Og jeg tenker at du kan ha rett i at jeg blir lett fornærmet her, det er flere ting som har vært vanskelig med min søster. Derfor vil jeg sette grenser (for meg selv) så jeg ikke havner i den situasjonen flere ganger. Narsissistiske trekk har jeg ikke, det fremstår noe dramatisk å påstå. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Du forteller jo innledningsvis at du nettopp gjør et poeng av å svare på meldinger med spørsmål - fordi du ønsker å være tydelig på din forventning og legge opp til videre meldingsutveksling. Slutt med det. Har noen bekjente som oppfører seg slik, og det oppleves faktisk som en form for manipulering. Noe du jo også egentlig forteller selv, med andre ord - din hensikt er å framprovosere flere svar tilbake. Da hadde jeg også valgt å ‘leave you hanging’. Slutt å svar på spørsmål/meldinger med spørsmål - det er manipulerende oppførsel. Fortell heller noe interessant, som kanskje, kanskje ikke kan lede til videre dialog om det faller seg naturlig for begge. Men forsøk å tvinge meg til å bli fanget i en meldingsdialog som du gjør, da kan du vedde på at din søster irriterer seg like mye over deg. Det blir jo ikke mulig å sende deg en hyggelig melding eller gi deg noen oppmerksomhet, uten å få press tilbake. Anonymkode: 7c2df...b6f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #24 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du forteller jo innledningsvis at du nettopp gjør et poeng av å svare på meldinger med spørsmål - fordi du ønsker å være tydelig på din forventning og legge opp til videre meldingsutveksling. Slutt med det. Har noen bekjente som oppfører seg slik, og det oppleves faktisk som en form for manipulering. Noe du jo også egentlig forteller selv, med andre ord - din hensikt er å framprovosere flere svar tilbake. Da hadde jeg også valgt å ‘leave you hanging’. Slutt å svar på spørsmål/meldinger med spørsmål - det er manipulerende oppførsel. Fortell heller noe interessant, som kanskje, kanskje ikke kan lede til videre dialog om det faller seg naturlig for begge. Men forsøk å tvinge meg til å bli fanget i en meldingsdialog som du gjør, da kan du vedde på at din søster irriterer seg like mye over deg. Det blir jo ikke mulig å sende deg en hyggelig melding eller gi deg noen oppmerksomhet, uten å få press tilbake. Anonymkode: 7c2df...b6f Ja, dette kan du heller si til min søster. Det er jo hun som starter det du kaller en slik fangende meldingsdialog. Men om man får en melding med flere spørsmål til en selv, så er det ufint og elendig folkeskikk å bare svare for seg selv, og ikke stille spørsmål tilbake. Så du får nesten feie for egen dør. 😅 Du vet tydelig ikke hva manipulering er. Og dersom man sliter med å få spørsmål tilbake når en legger opp til dialog å melding så får en selv nettopp ta ansvar for seg, og sette nødvendige grenser. Ikke fortsette med å sende dialoger som man brått forsvinner fra. Om jeg får en hyggelig melding sier jeg takk for den og gir gode ønsker tilbake. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #25 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): I dag forventes det at vi skal være tilgjengelig heletiden....24/7, dette er ikke bra mentalt. Avbrekk fra skjermen er viktig. Er så glad jeg vokste opp en tid med fast telefon hjemme, før datamaskinen og internett kom. Den gangen ringte vi på til hverandre Da fikk man jo svar med en gang! Om man var hjemme....utrolig flott å ha fått oppleve en tid før sms/smarttelefonen kom! Før var det også telefonkiosker.... Vi lever i en syk gal verden i dag, ødelagt av teknologi. Anonymkode: 9add6...8b7 Jeg er så enig med deg! Så jeg har bestemt meg for å bare gå over til å ringe henne (og andre) opp i stedet for å la en meldingsutveksling dra ut over dager. Liker det ikke! Lengter til å få meg fasttelefon igjen. Så vurderer å få en slags anretning som jeg kan plassere et bestemt sted i huset når jeg er hjemme, tilkoblet smarttelefon. Synes det er frustrerende at jeg må ha smarttelefon til kollektivbillett, men forsøker så ofte det lar seg gjøre å gå ut uten. Lage avtaler som man holder og møter folk bestemte steder i stedet for masse dilldall på telefon. Så det blir nok mye bedre for meg å bare ta det på telefon og slippe disse lange utvekslingene som uansett ikke følges opp. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #26 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er så enig med deg! Så jeg har bestemt meg for å bare gå over til å ringe henne (og andre) opp i stedet for å la en meldingsutveksling dra ut over dager. Liker det ikke! Lengter til å få meg fasttelefon igjen. Så vurderer å få en slags anretning som jeg kan plassere et bestemt sted i huset når jeg er hjemme, tilkoblet smarttelefon. Synes det er frustrerende at jeg må ha smarttelefon til kollektivbillett, men forsøker så ofte det lar seg gjøre å gå ut uten. Lage avtaler som man holder og møter folk bestemte steder i stedet for masse dilldall på telefon. Så det blir nok mye bedre for meg å bare ta det på telefon og slippe disse lange utvekslingene som uansett ikke følges opp. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Har søsteren din adhd eller depresjon eller noe sånt? Eller er hun veldig opptatt med mange barn? Anonymkode: d2df1...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #27 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er så enig med deg! Så jeg har bestemt meg for å bare gå over til å ringe henne (og andre) opp i stedet for å la en meldingsutveksling dra ut over dager. Liker det ikke! Lengter til å få meg fasttelefon igjen. Så vurderer å få en slags anretning som jeg kan plassere et bestemt sted i huset når jeg er hjemme, tilkoblet smarttelefon. Synes det er frustrerende at jeg må ha smarttelefon til kollektivbillett, men forsøker så ofte det lar seg gjøre å gå ut uten. Lage avtaler som man holder og møter folk bestemte steder i stedet for masse dilldall på telefon. Så det blir nok mye bedre for meg å bare ta det på telefon og slippe disse lange utvekslingene som uansett ikke følges opp. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Hva med å bare ringe henne når hun sender melding da? Og hva sier hun om du spør hvorfor hun starter samtaler og forsvinner? Kan det være det ikke løser problemet med å ta det som er personlig angrep? Jeg synes det er veldig interessant at det er et mønster. Og så tenker jeg på en fyr jeg kjenner som har adhd. Mønsteret med han var at han svarte minst mulig på meldinger. Som regel alltid med ett eller to ord. Når jeg var med han, så kastet han nærmest fra seg telefonen etter at han svarte. Han kastet den langt vekk. 😄 Og var veldig lite intressert i å sitte å skrive lange setninger og chatte. Jeg følte meg ofte avvist når vi chatte men artig å se at det ikke bare var meg som fikk den behandlingen. Anonymkode: d2df1...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #28 Del Skrevet 31. mars 7 hours ago, AnonymBruker said: Når det er den andre personen som starter en meldingsutveksling, så er det da ikke påtrengende å følge dette opp. Klart jeg forventer svar når noen har startet en dialog med meg, å ikke gjøre det er respektløst. Det sier "hei, nå ser jeg deg, bare tulla, gidder ikke å respektere tiden din til å følge opp svaret, dust av deg at du trodde vi hadde en samtale nå bare fordi jeg stilte deg spørsmål på melding". Anonymkode: 2c1f6...2d0 Det du skal gjøre er å slutte å ta det så føkkings seriøst når din søster sender deg noe på melding. Fordi hun tar det ikke så føkkings seriøst. Anonymkode: 3c453...422 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #29 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med å bare ringe henne når hun sender melding da? Og hva sier hun om du spør hvorfor hun starter samtaler og forsvinner? Kan det være det ikke løser problemet med å ta det som er personlig angrep? Jeg synes det er veldig interessant at det er et mønster. Og så tenker jeg på en fyr jeg kjenner som har adhd. Mønsteret med han var at han svarte minst mulig på meldinger. Som regel alltid med ett eller to ord. Når jeg var med han, så kastet han nærmest fra seg telefonen etter at han svarte. Han kastet den langt vekk. 😄 Og var veldig lite intressert i å sitte å skrive lange setninger og chatte. Jeg følte meg ofte avvist når vi chatte men artig å se at det ikke bare var meg som fikk den behandlingen. Anonymkode: d2df1...c17 Jeg tror absolutt ikke det er et personlig angrep, men jeg ender med å plages av det, som jo er et meg-problem. Så derfor ville jeg finne en annen måte å gjøre det på. Har endt med å tenke at jeg skal bare ringe neste gang. 😊 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det du skal gjøre er å slutte å ta det så føkkings seriøst når din søster sender deg noe på melding. Fordi hun tar det ikke så føkkings seriøst. Anonymkode: 3c453...422 Oh, og du kan kanskje la være å ta tråder på KG så seriøst, side du bare sprer kvalm og banner og steiker. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #30 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, dette kan du heller si til min søster. Det er jo hun som starter det du kaller en slik fangende meldingsdialog. Men om man får en melding med flere spørsmål til en selv, så er det ufint og elendig folkeskikk å bare svare for seg selv, og ikke stille spørsmål tilbake. Så du får nesten feie for egen dør. 😅 Du vet tydelig ikke hva manipulering er. Og dersom man sliter med å få spørsmål tilbake når en legger opp til dialog å melding så får en selv nettopp ta ansvar for seg, og sette nødvendige grenser. Ikke fortsette med å sende dialoger som man brått forsvinner fra. Om jeg får en hyggelig melding sier jeg takk for den og gir gode ønsker tilbake. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Nei - det er virkelig du som har en misoppfatning av hva snap og meldinger brukes til, og hvordan din oppførsel kan oppfattes av andre. Å sende en melding, og evt få svar en gang - er ok og forventet oppførsel. Men ikke dra det ut, og svar på en melding med spørsmål - med din uttalte intensjon om at hun da må fortsette dialogen og svare deg. Det hadde jo heller vært hyggelig av deg å sende en melding til henne i ny og ne også - uoppfordret. I stedet for å kun gjøre det for avtaler. Jeg garanterer deg at din søster irriterer seg like mye over hvordan du opptrer på meldinger. Anonymkode: 7c2df...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #31 Del Skrevet 1. april Du overtenker. Ble litt svett av HI. Sender jeg melding er det til informasjon, jeg forventer ikke svar. Samtaler over sms gidder jeg ikke. Sender jeg et spørsmål jeg trenger svar på, så ringer jeg bare om svaret begynner å haste. Får jeg en sms så svarer jeg når det passer. Blir det glemt regner jeg med de tar opp telefonen og ringer. Men som oftest ser jeg over hva som har kommet inn utpå kvelden en gang, og svarer ut det som må svares på. Livet, og sms, er egentlig ikke mer komplisert enn det. Anonymkode: 258eb...82e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #32 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): I dag forventes det at vi skal være tilgjengelig heletiden....24/7, dette er ikke bra mentalt. Avbrekk fra skjermen er viktig. Er så glad jeg vokste opp en tid med fast telefon hjemme, før datamaskinen og internett kom. Den gangen ringte vi på til hverandre Da fikk man jo svar med en gang! Om man var hjemme....utrolig flott å ha fått oppleve en tid før sms/smarttelefonen kom! Før var det også telefonkiosker.... Vi lever i en syk gal verden i dag, ødelagt av teknologi. Anonymkode: 9add6...8b7 Den tiden var helt forferdelig. Å ringe og ringe til en fasttelefon, og ingen som tok den. Uten å vite at personen hadde det bra. (eldre besteforeldre) Når vennene hadde gått ut før deg. Og du visste ikke hvor de var. Og dermed ble alene den dagen. Pappa som ofte var sen på jobb. Han hadde over en times reisevei. Mens mamma måtte hente, og så finne andre løsninger for aktiviteter og trening. Og i alle fall ikke satt ved fasttelefonen hjemme. Så for han og mamma å utveksle beskjeder må ha vært et mareritt. Anonymkode: 258eb...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #33 Del Skrevet 1. april Jeg har sletta snapchat fordi jeg selv er dårlig på å åpne/svare på bilder 😅 for min del handler det om at jeg blir sliten hvis det blir for mye å svare på. Så da tar jeg meg heller bort😊 du får heller ringe om det er noe viktig du vil ha svar på. Meldinger for noen kan være slitsomt og man kan fort glemme bort om man skal "svare senere" . Anonymkode: 44db0...8b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebanan Skrevet 1. april #34 Del Skrevet 1. april Vanskelig å gi gode råd her, annet enn å ringe henne for å svare/få svar på spm, evt be henne om å ringe deg hvis hun ønsker svar. Selv er jeg kronisk på å ikke svare på meldinger, men da er det de som har tatt kontakt først. Hvis jeg leser mld samtidig som jeg gjør noe annet, (og det krever et lengre svar en ja/nei/ok/vi sees) har det en tendens til å havne i glemmeboka, fordi jeg ikke kan stoppe opp å svare direkte. Så jeg jobber med å ikke lese meldinger før jeg har anledning til å svare skikkelig. Men å starte en samtale med spørsmål, for deretter ikke svare på mottagers spørsmål, har jeg aldri gjort. Hadde det vært min søster hadde jeg først sagt hvordan det føltes for meg slik at hun ble klar over det. Om hun ikke hadde forbedret seg da, hadde jeg ringt. Om hun protesterer på det, så henviser du til at hun ikke svarer på spm så derfor gjør hun det slik. Evt når hun sender mld så kan du skrive ring meg når du kan så diskuterer vi det da. På den måten må hun ta initiativ til å få svar om det er noe hun lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #35 Del Skrevet 1. april Fatter ikke hvordan folk er, jeg er voksen og skriver meldinger med folk hver dag, aldri droppet svare på noen meldinger og alltid fått svar. Meldinger som det er tydelig det skal svares på. Alt annet er frekt, jeg har krevende jobb og har familke med barn. Men jeg skriver medlinger med familie, venner og kollegaer. Og alle er vi like, alle svarer innen rimelig kort tid. Har kun en bror som kan være litt treg ,men han reiser mye i jobb og spesielt i utlandet med tidsforskjeller. Alt annet enn å svare /få svar hadde v'rt merkelig. Syntes det er en grei kommunikasjonsform for å holde kontakt generelt i hverdagen når en ikke snakker med hverandre. De som skriver at meldinger er påtrengende måte å ta kontakt på syntes jeg er helt utrolig, og samme med folk som skriver de ikke svarer eller bruker lang tid. De aller fleste i dagens samfunn er på telefon omtrent 24/7, en melding her og der kan en svare på. Handler litt om omtanke for hveranrde også, kannskje den meldingen du svarer på er den eneste kontakten vedkommende i andre enden har med noen akkurat den dagen. Kontakter jeg noen eller omvendt er det normal folkeskikk og svare. Samfunnet er blitt så kaldt når det å svare folk er blitt så normalt. Er glad jeg omgås oppegående folk som bryr seg om hverandre, og har tid til andre enn seg selv. Uansett livssistuasjon Anonymkode: dd227...bf8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #36 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fatter ikke hvordan folk er, jeg er voksen og skriver meldinger med folk hver dag, aldri droppet svare på noen meldinger og alltid fått svar. Meldinger som det er tydelig det skal svares på. Alt annet er frekt, jeg har krevende jobb og har familke med barn. Men jeg skriver medlinger med familie, venner og kollegaer. Og alle er vi like, alle svarer innen rimelig kort tid. Har kun en bror som kan være litt treg ,men han reiser mye i jobb og spesielt i utlandet med tidsforskjeller. Alt annet enn å svare /få svar hadde v'rt merkelig. Syntes det er en grei kommunikasjonsform for å holde kontakt generelt i hverdagen når en ikke snakker med hverandre. De som skriver at meldinger er påtrengende måte å ta kontakt på syntes jeg er helt utrolig, og samme med folk som skriver de ikke svarer eller bruker lang tid. De aller fleste i dagens samfunn er på telefon omtrent 24/7, en melding her og der kan en svare på. Handler litt om omtanke for hveranrde også, kannskje den meldingen du svarer på er den eneste kontakten vedkommende i andre enden har med noen akkurat den dagen. Kontakter jeg noen eller omvendt er det normal folkeskikk og svare. Samfunnet er blitt så kaldt når det å svare folk er blitt så normalt. Er glad jeg omgås oppegående folk som bryr seg om hverandre, og har tid til andre enn seg selv. Uansett livssistuasjon Anonymkode: dd227...bf8 Ikke svare folk Anonymkode: dd227...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #37 Del Skrevet 1. april 12 minutter siden, AnonymBruker said: De aller fleste i dagens samfunn er på telefon omtrent 24/7 Anonymkode: dd227...bf8 Nei. Anonymkode: 3c453...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 1. april #38 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): […] Jeg forstår ikke helt om dette er til HI. Når det er den andre personen som starter en meldingsutveksling, så er det da ikke påtrengende å følge dette opp. Klart jeg forventer svar når noen har startet en dialog med meg, å ikke gjøre det er respektløst. Det sier "hei, nå ser jeg deg, bare tulla, gidder ikke å respektere tiden din til å følge opp svaret, dust av deg at du trodde vi hadde en samtale nå bare fordi jeg stilte deg spørsmål på melding". Det handler heller ikke om å få svar samme dag. Det forstår jo jeg også at ofte er vanskelig, det er snakk om mange dager, og eventuelt ikke. Å starte en dialog for så å droppe den ser jeg som ufint. Og jeg tenker at du kan ha rett i at jeg blir lett fornærmet her, det er flere ting som har vært vanskelig med min søster. Derfor vil jeg sette grenser (for meg selv) så jeg ikke havner i den situasjonen flere ganger. Narsissistiske trekk har jeg ikke, det fremstår noe dramatisk å påstå. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Neida, svaret mitt var egentlig ikke myntet på deg. Men hun jeg siterte. Uansett, jeg ser jo hvordan du svarer de som gir deg kritikk her. Smått ironisk og tar liksom ikke kommentarene helt til deg. Så jeg får inntrykk av at du oppfatter deg selv som litt ufeilbar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #39 Del Skrevet 1. april Sjokoladebanan skrev (2 timer siden): Vanskelig å gi gode råd her, annet enn å ringe henne for å svare/få svar på spm, evt be henne om å ringe deg hvis hun ønsker svar. Selv er jeg kronisk på å ikke svare på meldinger, men da er det de som har tatt kontakt først. Hvis jeg leser mld samtidig som jeg gjør noe annet, (og det krever et lengre svar en ja/nei/ok/vi sees) har det en tendens til å havne i glemmeboka, fordi jeg ikke kan stoppe opp å svare direkte. Så jeg jobber med å ikke lese meldinger før jeg har anledning til å svare skikkelig. Men å starte en samtale med spørsmål, for deretter ikke svare på mottagers spørsmål, har jeg aldri gjort. Hadde det vært min søster hadde jeg først sagt hvordan det føltes for meg slik at hun ble klar over det. Om hun ikke hadde forbedret seg da, hadde jeg ringt. Om hun protesterer på det, så henviser du til at hun ikke svarer på spm så derfor gjør hun det slik. Evt når hun sender mld så kan du skrive ring meg når du kan så diskuterer vi det da. På den måten må hun ta initiativ til å få svar om det er noe hun lurer på. Takk for tips! Skal forsøke dette 😊 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fatter ikke hvordan folk er, jeg er voksen og skriver meldinger med folk hver dag, aldri droppet svare på noen meldinger og alltid fått svar. Meldinger som det er tydelig det skal svares på. Alt annet er frekt, jeg har krevende jobb og har familke med barn. Men jeg skriver medlinger med familie, venner og kollegaer. Og alle er vi like, alle svarer innen rimelig kort tid. Har kun en bror som kan være litt treg ,men han reiser mye i jobb og spesielt i utlandet med tidsforskjeller. Alt annet enn å svare /få svar hadde v'rt merkelig. Syntes det er en grei kommunikasjonsform for å holde kontakt generelt i hverdagen når en ikke snakker med hverandre. De som skriver at meldinger er påtrengende måte å ta kontakt på syntes jeg er helt utrolig, og samme med folk som skriver de ikke svarer eller bruker lang tid. De aller fleste i dagens samfunn er på telefon omtrent 24/7, en melding her og der kan en svare på. Handler litt om omtanke for hveranrde også, kannskje den meldingen du svarer på er den eneste kontakten vedkommende i andre enden har med noen akkurat den dagen. Kontakter jeg noen eller omvendt er det normal folkeskikk og svare. Samfunnet er blitt så kaldt når det å svare folk er blitt så normalt. Er glad jeg omgås oppegående folk som bryr seg om hverandre, og har tid til andre enn seg selv. Uansett livssistuasjon Anonymkode: dd227...bf8 Glad flere ser det som meg, etter å ha lest flere av svarene her. Jeg synes også at å kalle spørsmål i melsinger for manipulerende var utrolig. Jeg er åpen for at andre ser der annerledes og jeg tror ikke min søster mener det vondt, men jeg må nå en gang forholde meg til meg selv og finne løsninger som fungerer for vår hverdag. AllahBallah skrev (1 time siden): Neida, svaret mitt var egentlig ikke myntet på deg. Men hun jeg siterte. Uansett, jeg ser jo hvordan du svarer de som gir deg kritikk her. Smått ironisk og tar liksom ikke kommentarene helt til deg. Så jeg får inntrykk av at du oppfatter deg selv som litt ufeilbar. Klart jeg er feilbar, som alle andre. Jeg tar likevel ikke til meg svar som påstår at jeg skriver manipulerende meldinger når jeg vet det ikke stemmer. At jeg blir såret av dette vet jeg er 100% et meg problem, derfor vil jeg finne en løsning så jeg ikke havner i den situasjonen støtt. Å IKKE svare på meldingene, og ikke følge opp med lignennde spørsmål tilbake (som er den type dialog min søster legger opp til) ville for meg vært asosialt og frekt. TS Anonymkode: 2c1f6...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #40 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fatter ikke hvordan folk er, jeg er voksen og skriver meldinger med folk hver dag, aldri droppet svare på noen meldinger og alltid fått svar. Meldinger som det er tydelig det skal svares på. Alt annet er frekt, jeg har krevende jobb og har familke med barn. Men jeg skriver medlinger med familie, venner og kollegaer. Og alle er vi like, alle svarer innen rimelig kort tid. Har kun en bror som kan være litt treg ,men han reiser mye i jobb og spesielt i utlandet med tidsforskjeller. Alt annet enn å svare /få svar hadde v'rt merkelig. Syntes det er en grei kommunikasjonsform for å holde kontakt generelt i hverdagen når en ikke snakker med hverandre. De som skriver at meldinger er påtrengende måte å ta kontakt på syntes jeg er helt utrolig, og samme med folk som skriver de ikke svarer eller bruker lang tid. De aller fleste i dagens samfunn er på telefon omtrent 24/7, en melding her og der kan en svare på. Handler litt om omtanke for hveranrde også, kannskje den meldingen du svarer på er den eneste kontakten vedkommende i andre enden har med noen akkurat den dagen. Kontakter jeg noen eller omvendt er det normal folkeskikk og svare. Samfunnet er blitt så kaldt når det å svare folk er blitt så normalt. Er glad jeg omgås oppegående folk som bryr seg om hverandre, og har tid til andre enn seg selv. Uansett livssistuasjon Anonymkode: dd227...bf8 Enig med deg. For meg er meldinger på sms og messenger en helt normalt komunikasjonskanal i hverdagen. De færreste har en jobb der en kan ta en tlf i hytt og pine om vanlige ting og da er melding en utmerket form. Og så har man det skriftlig om man avtaler noe, det man sier i tlf kan bli glemt, tidspunkt kan forveksles osv. Man er selvsagt forskjellig, men for mange er meldinger en helt normal og vanlig måte å gi og få beskjeder og planlegge på. Anonymkode: a3ea0...9c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå