Gå til innhold

Tips til mager frokost som kan spises på farten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hektisk jobb som sykepleier, har prøvd å faste, dvs spise det første måltider til lunsj. Det fungerte særdeles dårlig med hodepine, hjernetåke og overspising på kvelden. Har de siste ukene pleid å spise et par brødskiver med gulost i bilen på vei til jobb, men har gått opp 2 kg de siste 2 mnd, merker det på arbeidsuniformen at den er mer stram. Kan det være gulosten sin skyld? Har ikke endret noe annet i kosten min. 
 

Jeg trenger sårt tips til magre og sunne frokoster som jeg kan ta med meg på tidlige og travle morgener på vei til jobb. Jeg vet jeg kan lage både smoothie og havregrøt, men er ikke alltid jeg har tid, ork eller lyst til å stå på kjøkkenet for å preppe dette. 
 

 

Anonymkode: 34507...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å spise ett eller to egg (hardkokte) til frokost. Uten noe annet tilbehør enn kaffe. 

Så spiser jeg igjen til lunsj eller når jeg blir sulten. 

Anonymkode: 108b4...978

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie er superenkelt. Jeg pleier ta litt bær, spinat, havregryn, chiafrø, kokosvann... og kjøre stavmikseren rett i koppen jeg tar med meg. 

Kjøleskapsgrøt i ulike varianter er også greit, det kan du preppe for fire dager.

Støtter også hardkokte egg. Det har jeg alltid tilgjengelig i kjøleskapet. Det er faktisk veldig godt sammen med edamamebønner - slike du kjøper uten skallet i frysedisken. Kan også preppes for noen dager i strekk. 

Anonymkode: e6356...bb2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kjøleskapsgrøt veldig kaloririkt? 
 

ts

Anonymkode: 34507...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke kjøleskapsgrøt veldig kaloririkt? 
 

ts

Anonymkode: 34507...61c

Brød er kaloririkt.

Anonymkode: f8e21...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er ikke kjøleskapsgrøt veldig kaloririkt? 
 

ts

Anonymkode: 34507...61c

Brød og ost er kaloririkt. Og lite mettende. 

Anonymkode: e6356...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med det samme, veldig hjernetåke som nærmest skremmer meg. Ender da opp med å spise brødmat, og eser ut som en ballong🙈 Noen som har tips til hvordan unngå/bli kvitt hjernetåke/forvirring underveis?

Anonymkode: 5e916...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har en hektisk jobb som sykepleier, har prøvd å faste, dvs spise det første måltider til lunsj. Det fungerte særdeles dårlig med hodepine, hjernetåke og overspising på kvelden. Har de siste ukene pleid å spise et par brødskiver med gulost i bilen på vei til jobb, men har gått opp 2 kg de siste 2 mnd, merker det på arbeidsuniformen at den er mer stram. Kan det være gulosten sin skyld? Har ikke endret noe annet i kosten min. 
 

Jeg trenger sårt tips til magre og sunne frokoster som jeg kan ta med meg på tidlige og travle morgener på vei til jobb. Jeg vet jeg kan lage både smoothie og havregrøt, men er ikke alltid jeg har tid, ork eller lyst til å stå på kjøkkenet for å preppe dette. 
 

 

Anonymkode: 34507...61c

Smoothie kan gå veldig raskt. Jeg har alltid ferdig oppmålte porsjoner med det jeg bruker til smoothien i fryseren som jeg bare slenger i blenderen sammen med litt væske

Anonymkode: ade56...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye Cottage cheese med vaniljesmak. Har blitt en favoritt. 🙂

Og gjerne supplere med en proteinshake som du mikser selv av pulver,  det inneholder mindre kcal.

Til lunsj pleier jeg å spise noen knekkebrød med grovhakket makrell i fra de små firkantede boksene fra Stabburet.  Protein og fett hjelper på metthetsfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge prøvde du å droppe frokost? Tar jo litt tid før kroppen venner seg til endringer. Kjapp frokost i bilen høres liksom ikke noe særlig ut. Kanskje stå opp en halvtime tidligere? Lag en enkel omelett feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...