Gå til innhold

Visste dere..?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At den vanligste fødselsdatoen er i april. 1. april? ;)

Og at 50% som bruker el tester klaffer på første forsøk ;)

Men jeg fikk en positiv i går og hadde sex både da og i dag, betyr det at det er 50% sjanse for at det går denne gangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den vanligste fødselsdatoen er i april. 1. april? ;)

Faktisk er hele 7 av de 10 vanligste fødselsdatoene i april, og én er i mars og én i april.

Betyr det at de fleste av oss må vente helt til i sommer før vi kan regne med det klaffer...? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden er søstra mi ;)

Men det er mer sjangs at det klaffer når du har oversikt over el, for viss ikke kan man jo bomme totalt.

Var en sykepleier som sa det.

Likevel, det er jo 25% sjangse for at det klaffer hver syklus, men for noen klaffer det jo første gangen, så..

Neida, det er nok bare at man har mer sex i fellesferien.. At det gjør at de fleste får barn i april ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det klaffer er omtrent slik:

4 dager før EL er det 11% sjanse

3 dager før EL 15%

2 dager før EL 20%

1 dag før EL 26%

EL-dagen 15%

1 dag etter EL 9%

2 dager etter EL 5%

Kilde: New England Journal of Medicine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om når barn fødes:

http://www.ssb.no/emner/02/02/10/fodte/tab...5-04-21-02.html

Så selv om de "største bursdagsdatoene" eri april: se http://www.ssb.no/vis/magasinet/blandet/ar...4-03-31-01.html så er det ikk i april det føres flest barn sånn totalt sett lenger, de siste årene har det vært i juli. Men FØR var det sånn, som det ses av statisitikken.

At halvparten av de som bruker EL-tester lykkes på første forsøk vil jeg se litt bedre dokumentasjon på før jeg tror på, tvert imot vil jeg tro at flertallet av de som bruker EL-tester IKKE lykkes med det første forsøket, fordi svært mange ikke begynner med slike tester før de har slitt en stund, og slitetrne... de sliter gjene lenge. Men selvsagt, en del lykkes når de begynner med tester fordi de har bomma totalt på EL før, pga idiotiske ideer om EL på dag 14...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...