Gå til innhold

Er det vanlig på en arbeidsplass at noen kolleger ikke liker deg? Er det sånt en må regne med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er jeg som er overfølsom eller hva. Jeg har bare jobbet ett sted tidligere. Her jeg jobber nå er vi ca 25 personer. Jeg prøver å være hyggelig mot alle og føler jeg kommer godt overens med de fleste.

Men det er to stk som jeg merker tar avstand fra meg. Det er snakk om å ikke svare når jeg hilser, ikke snakke til meg og svare med enstavelsesord. Merker veldig godt at de oppfører seg annerledes mot akkurat meg. Er det sånt alle opplever på en plass med mange folk? Burde jeg bytte jobb? Det går veldig inn på meg og lysten til å stå opp og gå på jobb. Er en veldig følsom person som tenker veldig på dette. Er dette sånt folk flest opplever, å av og til bli mislikt, men rister det av seg? Det er vanskelig å ikke bry seg når en skal samarbeide med folk som ikke er noe greie. 

Anonymkode: a9c44...0d2

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke forvente at alle kollegaene dine er greie, oppegående, har stabil psyke etc og det handler ikke om deg. Mange rare folk der ute. 

Anonymkode: 134f9...dcd

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er spesielt å ikke svare når man sier hei og sånn. Bare husk at sånt handler om dem, ikke deg. 

Anonymkode: 64d38...6dd

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dessverre alltids noen sånne på de fleste arbeidsplasser. Men jeg skjønner deg godt, og jeg er sensitiv på sånt selv, men jeg tror det viktigste du kan gjøre er å minne deg selv på at det ikke handler om deg og å prøve å overse det så godt som mulig. Disse som oppfører seg sånn har mer enn nok med seg selv, og de er garantert sånn mot flere enn bare deg, selvom det ikke er noen trøst..

Anonymkode: b7134...851

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke like alle. Men på en arbeidsplass, må man lære seg å samarbeide med alle slags mennesker. 

 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig at man ikke liker alle, men oppføre seg høflig bør man klare.

Anonymkode: d7fc4...53c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier som de over meg, alle kan ikke like alle. Synes likevel det er spesielt å ikke klare å si hei eller svare på en ordentlig vis hvis man blir snakket til eller hilst på. Men det handler nok ikke om deg i det hele tatt. Og hvis det over all formodning skulle handle om deg - hva så? La det fare, det er deres problem i så fall. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Dere sier det ikke handler om meg..men det er jo nettopp det jeg føler det gjør. Når de er hyggelige og tøysete med alle de andre. Jeg og har jo noen jeg ikke har kjempekjemi med, men jeg oppfører meg jo likevel skikkelig mot de.

 Ts

Anonymkode: a9c44...0d2

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ALLTID noen, uansett om det er stor eller liten bedrift. Det er i hvert fall min erfaring. Noen er syrlige/overlegne mot alle, noen er det kun mot noen få utvalgte. Min metode er å bare late som de er luft, jeg gidder ikke smile og hilse i evigheter til folk som ser rett gjennom meg.

Og btw: psyken min tåler ikke slik stemning i lengden. Tenker at folk burde klare å te seg respektfullt uansett hvor sure de er.

Anonymkode: 6cf51...93e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er teit, men sikkert ikke uvanlig. Jeg kommer godt overens med folk på jobb, likevel vet jeg at et par (sikkert flere) ikke liker personligheten min. Kun en på jobb nå jeg ikke liker, og det er fordi han er kjip med folk, går bak ryggen og er slu.
 

Har opplevd i et tidligere arbeidsforhold også at et par stykker ikke likte meg. Selv om jeg alltid var blid og hyggelig. Tenker de må slite med seg selv, og så gav jeg ikke de min energi. Begge de to likte meg bedre etter hvert når jeg bare fortsatte å være hyggelig. Merket at disse to virket deprimerte i perioder og hadde ikke noe stort nettverk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må nesten regne med å ha kollegaer man ikke liker. Jeg jobber heldigvis i en veldig liten bedrift hvor vi bare er 6 ansatte og vi er alltid alene på jobb, treffer egentlig kun kollegaene mine i vaktskiftet. Da skravler jeg litt med de før jeg drar hjem. Så jeg liker de veldig godt. Hadde jeg måttet jobbet sammen med de hele dagen hadde jeg sikkert ikke likt de like godt. 😅😂

Anonymkode: ad8b3...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det på ihvertfall halvparten av arbeidsplassene jeg har vært på. Det er noen som rett og slett oppfører seg stygt. Ikke mot alle, men mot noen.

Jeg er en litt sensitiv type, alltid hyggelig og høflig mot andre og litt dårlig på grenser, og det merker nok sånne mobbete folk. Jeg tror noen mennesker rett og slett føler forakt for de som ikke tør, eller ønsker, å svare tilbake med samme mynt. Dessverre.

Anonymkode: 2ffe2...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idioter finner man overalt, uansett samfunnsklasse. Ikke bry deg så mye om det, du må ikke bli likt av alle. Alle mennesker passer ikke sammen heller.

Anonymkode: 89285...fab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ei på jobb som er litt sånn. Går opp og ned hvem hun er hyggelig mot. Heldigvis var vi flere som til slutt spurte hverandre om vi kanskje hadde gjort noe galt eller om andre også kanskje kjente på litt rar stemning. Nå har det blitt hr-sak, men vet ikke om det kommer til å bli så mye hyggeligere.

Anonymkode: e14c9...9dc

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo rart ut dersom du er en oppegående og OK kollega. De har vel fått en fiks idè, da. Hadde ikke tatt det personlig, det er alltids noen man ikke har kjemi med :)

Anonymkode: c5a4f...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette starter jo allerede i barnehagen, merket du ikke det da… ikke alle man har kjemi med? Hva skal man gjøre? Ingen ting , men kommuniser på en hyggelig måte🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke noe gøy. Jeg tåler det ikke så godt jeg heller. Det beste er rett og slett å behandle dem som luft tilbake. Overse dem og bare svare når det er helt nødvendig jobbmessig. Husk at neste arbeidplass kan være likedan. 

Anonymkode: 64d38...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også opplevd. Hvis jeg for eksempel sier "god morgen" eller HEI til noen, så bare går de rett forbi uten å hilse tilbake. Eller de bare fikler med mobilen deres, og sitter på Facebook eller what ever, i stedet for å faktisk snakke med kollegaene deres. 

Men de har tydeligvis null problemer med å si blant annet "god morgen" og så viderre til ande kollegaer da... 

Anonymkode: 6d804...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere jobber, og derfor mange kolleger. Nei, jeg liker ikke alle. Noen er rett og slett idioter, noen frekke, misunnelige, late, kjedelige. Jeg er godt oppdratt og er derfor vennlig mot dem, men jeg orker ikke gå rundt og feike og småprate med dem. Mulig noen synes jeg er den frekke, men det vil alltid være noen man ikke har kjemi med. Du virker ung og har et langt arbeidsliv foran deg. Du må gro litt tykkere hud, ellers blir du fort utbrent.

Anonymkode: 83f2c...d7b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet ikke om det er jeg som er overfølsom eller hva. Jeg har bare jobbet ett sted tidligere. Her jeg jobber nå er vi ca 25 personer. Jeg prøver å være hyggelig mot alle og føler jeg kommer godt overens med de fleste.

Men det er to stk som jeg merker tar avstand fra meg. Det er snakk om å ikke svare når jeg hilser, ikke snakke til meg og svare med enstavelsesord. Merker veldig godt at de oppfører seg annerledes mot akkurat meg. Er det sånt alle opplever på en plass med mange folk? Burde jeg bytte jobb? Det går veldig inn på meg og lysten til å stå opp og gå på jobb. Er en veldig følsom person som tenker veldig på dette. Er dette sånt folk flest opplever, å av og til bli mislikt, men rister det av seg? Det er vanskelig å ikke bry seg når en skal samarbeide med folk som ikke er noe greie. 

Anonymkode: a9c44...0d2

Tror de fleste møter på folk de må jobbe med som gir helt blaffen i deg, bare ikke å bry seg tenker jeg. Dems problem ikke ditt :)

Anonymkode: abbd0...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...