Gå til innhold

Hvordan komme meg videre med vektene ved beinpress? Stoppet på 100kg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå trent beinpress en liten stund, og lurer på om det kan være noe galt med meg. Jeg trente mye før, og da kunne jeg øke vektene gradvis uten problemer, men nå er det full stopp på 100kg i beinpress, og jeg sliter hver gang. Jeg har hatt både covid og drøy influensa det siste året, så mye syk, og lurer på om noen andre der ute har mistet fullstendig kraft i kroppen på grunn av sånt? Eventuelt om det kan dreie seg om en utbrent kropp? Jeg har vært ganske sliten, men vil veldig gjerne komme ordentlig i gang med trening og få økt den vekta gradvis. Jeg kan løfte ganske lett og likevel få ganske drøye skjelvinger i beina etterpå, har ikke sett noen andre på senteret som løfter tungt som skjelver sånn i ettertid, og det synes ganske godt på meg. 

Anonymkode: 71629...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen trenger mere stress for å gidde å lage en adapsjon? Mer volum? Om det bare har stoppet opp å du ellers føler deg bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eneste som funker er jo å slenge på mer vekter? Det er jo tungt men så lenge du får den opp så er det jo greit, ta heller 4 løft, pause, 4 løft, pause 4 løft pause, også øker du til seks løft neste gang, så åtte, og så må du legge på mer kg. Ofte tar vi mer enn det vi tror også, så prøv deg fram. Tipper du tar mer enn 100 kg hvis du bare prøver ☺️

Anonymkode: 53e6f...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du øker fra økt til økt så plutselig sier det stopp, å du føler det bra samt du er energisk, får forsatt bra pump på gymmen så trenger du mere trening stress får å få en adapsjon , gå ned på vekt og øk antall sett, eventuelt tren med høyere frekvensen på øvelsen for å få inn mere ukentlig volum. Gå da ned på typ 85 kg bygg deg opp igjen til 100 kg

 


om du stopper på 100 kg, kroppen føler seg ræva, mye irritabel , kanskje oppvåkninger på natta, dårlig muskel pump, dårlig fokus så er du kanskje overtrent, gå ned litt på vekt å bygg deg opp på litt lavere trenings volum eventuell lavere trenings frekvens, gå ned til typ 85 kg å bygg deg opp igjen.

 

har du kjørt samme repetisjon protokoll lenge, så kan du endre den får en mental bost.

 

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere!
Jeg har generelt sett følt at kroppen min har vært litt sliten de to siste årene, vært mye forkjøla og stressa, så immunforsvaret har ikke vært helt på topp. Kan jo kanskje også være alderen som har gjort det. 

Trente i dag, klarte å øke vektene med 8kg på beinpressa, men tok bare åtte repetisjoner per sett fremfor ti som jeg vanligvis gjør. Håper det får meg over knekken!
 

Anonymkode: 71629...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk i vekt, kjør 8 repetisjoner øk når du klarer 10, er ikke rakettforskning. 

Anonymkode: 43ee5...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er du i gang med trening igjen🙂, kjør 8-10 repetisjoner å øk når du tar 10 repetisjoner alle setts, kjør💪💪👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du koste på deg en pt-time og se om du kanskje kan finne noen støtteøvelser som kan styrke din utførelse av benpress. 

Jeg slet lenge med ryggen min og ved å adresse ryggen spesifikt med egne øvelser/økt for å bygge en solid rygg, økte prestasjonene mine i andre øvelser kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...