Gå til innhold

Vanskelige tanker etter endt forhold, seksuell selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært singel et års tid. Jeg har kun hatt en seriøs kjæreste, og har kun hatt sex med han. 
Jeg er veldig sjenert, så ONS er ikke aktuelt. 
I forholdet vårt ble det etterhvert et mønster der vi ofte hadde sex utelukkende fordi han ville, og han hadde andre preferanser i senga enn meg. Jeg lot han gjøre flere av tingene han ønsket, selv om det gikk i mot det jeg ønsket og kjente meg fortrolig med.. Innimellom kjente jeg at det føltes utrolig ubehagelig (Ikke fysisk, men psykisk), og at jeg utslettet meg selv totalt. Jeg kunne innimellom kjenne at tårene presset på mens vi hadde sex. Han visste ikke om mine følelser rundt dette, så han har ikke påtvunget meg noe, eller gjort noe galt, dette er kun min feil at jeg ikke sto opp for meg selv og sa nei. Hadde jeg sagt nei, hadde han respektert dette uten å mase om lov senere. Han var en fin fyr med større utforskertrang enn meg, men jeg hadde nok ikke sett for meg at det skulle sette så spor i meg at jeg ga han lov. Og jeg elsket han jo, og ønsket å glede han med å si ja, i tillegg til at jeg var redd han skulle tro jeg ikke var glad i han om jeg sa nei.

Men, problemet er at jeg nå sliter voldsomt med å forholde meg til andre menn, og til seksualitet. Jeg vet ikke om jeg vil føle meg komfortabel med å ha sex igjen, men jeg ønsker jo å komme dit at jeg en gang kan føle meg trygg nok på meg selv. Men samtidig føler jeg at jeg kunne levd et helt fint liv uten å noen gang ha sex igjen, og jeg savner ikke sex i det hele tatt. Jeg skjønner jo at ingen menn ville vært i et forhold uten sex, så jeg må jo klare å komme meg over de dårlige erfaringene, men jeg vet liksom ikke hvordan. Og fordi jeg er veldig sjenert, sliter jeg med å snakke om slikt "i senga", eller å ta opp dette når jeg dater. Og da blir det til at jeg avslutter ting før det blir aktuelt å gå så langt som å ha sex.

Og ONS er som sagt ikke aktuelt, det hadde jeg aldri klart. Jeg har heller ikke så mye sosialt liv og omgangskrets, så har ikke flust av menn å ta av heller. (Mer som ingen akkurat nå :( ) Huff, dette virket jo som et patetisk liv da.. 😹
Er det noen som har tips om hvordan jeg kan komme meg over alle de dårlige minnene/tankene fra mitt tidligere sexliv, og hvordan jeg kan få til å ha et normalt sexliv/sexlyst? Jeg ønsker jo å ha en mann i livet mitt, men akkurat nå føler jeg ikke jeg har noe å 
tilby. Onanering gir meg ingenting, og jeg har aldri hatt orgasme. (Men var nærme orgasme en gang, så jeg er nok fysisk i stand til det) Å gå til sexolog hadde jeg heller ikke klart tror jeg, og hadde heller ikke hatt råd til det.

Anonymkode: fb923...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært inne på tanken å prøve kvinner? Er veldig annerledes enn menn. 

Husk at der er like mange ulike menn som kvinner. Ikke alle er som ex'n din. Somme er mer utforskende enn andre. Alder har også masse å si. Og det er faktisk lov å si nei i senga. En normal mann vil ikke av den grunn tro du ikke liker han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærrips skrev (1 time siden):

Har du vært inne på tanken å prøve kvinner? Er veldig annerledes enn menn. 

Husk at der er like mange ulike menn som kvinner. Ikke alle er som ex'n din. Somme er mer utforskende enn andre. Alder har også masse å si. Og det er faktisk lov å si nei i senga. En normal mann vil ikke av den grunn tro du ikke liker han

Jeg tenner ikke på damer, så det er ikke aktuelt. 

Jeg forstår at ikke alle menn er like, og min eks var heller ikke et dårlig eksemplar, det var jo min skyld alene at jeg sa ja. Og det var ikke voldsomt kinky, bare for kinky for meg. (Eller nedverdigende) 

Kan håpe det blir bedre etterhvert, men slik det er nå, klarer jeg ikke dating heller, fordi sex er et hinder. Og seksuell selvtillit er totalt fraværende, og det er nok temmelig turnoff.

 

Anonymkode: fb923...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du mentalt er litt der som jeg var da jeg i et forhold hadde latt en mann presse meg utover mine grenser over tid, og hvor det til slutt endte med at han regelrett voldtok meg analt. Jeg hadde også tidligere i livet opplevd overgrep, som ved den opplevelsen blandet seg inn i traumet dette ble for min del. Min seksualitet var knust, ødelagt fullstendig, og jeg kunne ikke se for meg å ønske sex med noen igjen, noen gang. Jeg hadde også mye selvforakt i forhold til å ikke ha satt foten ned og bare gått før hans tendenser til å presse meg utover mine grenser til slutt førte til at han brydde seg så lite om grenser at han bare tråkket brutalt over den mest ultimate grensen, med ren voldtekt. 

Det jeg gjorde gikk skrittvis, men kort fortalt leste jeg mye sexpositivt, og satte meg veldig inn i hvordan sex skulle være, og hvordan forholdet til min egen seksualitet skulle være, ideelt sett. Ting jeg egentlig visste fra før, men som jeg satte meg inn i mer og mer, til jeg begynte å tro på det, og på at min seksualitet var noe viktig og verdifullt som jeg ville dyrke frem igjen, ta vare på og alltid ha stor respekt for. Aldri godta at noen andre oppførte seg dårlig mot den igjen heller. Jeg klarte å etablere en slags stolthet over min kropp og min seksualitet, og en veldig tro på min rett til å beskytte den. 

Dette blir kort om en veldig lang prosess, men jeg endte ikke bare opp med å få min seksualitet tilbake, men å bli veldig sterk i å aldri aldri igjen akseptere at noen menn så nye som pirket over mine grenser, eller utøve sex på måter som ikke var deilig for meg. Menn som bare hadde små tendenser til egoisme ble dumpet som søppel. Min holdning rundt dette var kanskje noe brutal, men jeg har ikke egentlig dårlig samvittighet for det. Jeg har jobbet så hardt med å fikse min seksualitet etter uvettige og dårlige menn at jeg verken kunne eller ville utsette den for det minste ubehag. Kun nytelse! 

Jeg har levd etter dette, og opprettholdt mitt løfte til min egen kropp og seksualitet; Aldri får noen tråkke på den igjen!!!!! Ikke det minste! 

Jeg har nå et veldig deilig sexliv og godt forhold til min kropp og min seksualitet. Min partner har en kvinne som virkelig elsker og nyter sex, men som er svært direkte med ham angående absolutt alt som ikke er behagelig/ikke føles ok/som jeg ikke ønsker. Han er en fin mann som absolutt ikke ønsker å påføre meg ubehag, så dette er han glad for. Det gjør det lett for ham å være en god elsker, som han sier. ❤️

Anonymkode: 26fe7...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Antar du mentalt er litt der som jeg var da jeg i et forhold hadde latt en mann presse meg utover mine grenser over tid, og hvor det til slutt endte med at han regelrett voldtok meg analt. Jeg hadde også tidligere i livet opplevd overgrep, som ved den opplevelsen blandet seg inn i traumet dette ble for min del. Min seksualitet var knust, ødelagt fullstendig, og jeg kunne ikke se for meg å ønske sex med noen igjen, noen gang. Jeg hadde også mye selvforakt i forhold til å ikke ha satt foten ned og bare gått før hans tendenser til å presse meg utover mine grenser til slutt førte til at han brydde seg så lite om grenser at han bare tråkket brutalt over den mest ultimate grensen, med ren voldtekt. 

Det jeg gjorde gikk skrittvis, men kort fortalt leste jeg mye sexpositivt, og satte meg veldig inn i hvordan sex skulle være, og hvordan forholdet til min egen seksualitet skulle være, ideelt sett. Ting jeg egentlig visste fra før, men som jeg satte meg inn i mer og mer, til jeg begynte å tro på det, og på at min seksualitet var noe viktig og verdifullt som jeg ville dyrke frem igjen, ta vare på og alltid ha stor respekt for. Aldri godta at noen andre oppførte seg dårlig mot den igjen heller. Jeg klarte å etablere en slags stolthet over min kropp og min seksualitet, og en veldig tro på min rett til å beskytte den. 

Dette blir kort om en veldig lang prosess, men jeg endte ikke bare opp med å få min seksualitet tilbake, men å bli veldig sterk i å aldri aldri igjen akseptere at noen menn så nye som pirket over mine grenser, eller utøve sex på måter som ikke var deilig for meg. Menn som bare hadde små tendenser til egoisme ble dumpet som søppel. Min holdning rundt dette var kanskje noe brutal, men jeg har ikke egentlig dårlig samvittighet for det. Jeg har jobbet så hardt med å fikse min seksualitet etter uvettige og dårlige menn at jeg verken kunne eller ville utsette den for det minste ubehag. Kun nytelse! 

Jeg har levd etter dette, og opprettholdt mitt løfte til min egen kropp og seksualitet; Aldri får noen tråkke på den igjen!!!!! Ikke det minste! 

Jeg har nå et veldig deilig sexliv og godt forhold til min kropp og min seksualitet. Min partner har en kvinne som virkelig elsker og nyter sex, men som er svært direkte med ham angående absolutt alt som ikke er behagelig/ikke føles ok/som jeg ikke ønsker. Han er en fin mann som absolutt ikke ønsker å påføre meg ubehag, så dette er han glad for. Det gjør det lett for ham å være en god elsker, som han sier. ❤️

Anonymkode: 26fe7...995

Tusen takk for godt og utfyllende svar. Jeg føler det nok mye som du beskriver ja. 

Jeg håper virkelig jeg en dag kan komme dit at jeg kan nyte sex, og ha lyst på det igjen i det hele tatt. Kanskje dumt spørsmål, men hvor finner man sexpositive tekster/ materiell? Kanskje jeg rett og slett også må prøve å ta en litt teoretisk tilnærming til det, få snudd litt på både tankegang, følelser og kunnskap/ erfaring. Kanskje jeg da kan begynne å føle meg hel igjen.

Anonymkode: fb923...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for godt og utfyllende svar. Jeg føler det nok mye som du beskriver ja. 

Jeg håper virkelig jeg en dag kan komme dit at jeg kan nyte sex, og ha lyst på det igjen i det hele tatt. Kanskje dumt spørsmål, men hvor finner man sexpositive tekster/ materiell? Kanskje jeg rett og slett også må prøve å ta en litt teoretisk tilnærming til det, få snudd litt på både tankegang, følelser og kunnskap/ erfaring. Kanskje jeg da kan begynne å føle meg hel igjen.

Anonymkode: fb923...9b3

Mener jeg begynte med å lese boka Hestenes Dal igjen, fordi jeg visste at den ga et syn på det å ha sex som var veldig oppbyggende og positivt. Det er en bok før i den serien, Hulebjørnens klan, og også videre bøker. I første bok blir hovedpersonen utsatt for sex hun ikke ønsker, men blir "reparert" i bok nr 2, og også bøkene videre gir et innblikk i syn på sex som er oppbyggende. 

Vil virkelig anbefale den bokserien for deg. Tykke bøker, men verdt det. De er gode på flere måter (selv om siste skuffet meg litt, dog ikke angående temaet seksualitet).

Jeg leste også generelt om kropp og seksualitet, men begynte "reisen" angående å reparere min seksualitet med nevnte bøker. Hadde lest dem tidligere, så derfor jeg fant dem frem igjen først. Det er en god plass å begynne. 

Anonymkode: 26fe7...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du har funnet ut at du er aseksuell? Det finnes menn som er det også, og det finnes andre "poly"løsninger der man har flere partnere, men ikke sex med samtlige. 😊

Trist å gå gjennom, og vanskelig å finne seg sjøl etter slike opplevelser. Kanskje du kan vurdere å ta deg en prat med en terapeut feks? Det kan hjelpe til med å klarne hodet og finne ut av ting. 

Lykke til 🤗

Anonymkode: 32df1...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...