Gå til innhold

Film istedenfor tale til mitt barns konfirmasjon 🙃


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir kjempeglad og takknemlig for innspill 🙏🩷

Det jeg lurer på, er om noen andre har gjort det samme, altså laget en liten film til konfirmanten istedenfor tale, som vises på storskjerm - og har noen gode råd eller tips til inspirasjon, som de vil dele 😜

Jeg laget for øvrig film til eldstemanns konfirmasjon, og fikk utrolig nok mye skryt for den 😆, men prosessen slet meg fullstendig ut! Selv om jeg kjøpte et ganske dyrt redigeringsprogram, var det veeldig tidkrevende både å sette seg inn i selve programmet, pluss alt forarbeidet før jeg kunne begynne selve redigeringen 🤯 

Siden jeg har endel kognitive utfordringer etter en kraftig hjernerystelse i fjor - kombinert med en eksmann som kun bidrar økonomisk (jeg bidrar like mye her jeg også) - må jeg prøve å redusere stresset rundt denne konfirmasjonen... Så, hvordan kan jeg gjøre det i denne sammenhengen...? 😏

Kan jeg f.eks bare bruke CapCut til å lage filmen, og få et bra resultat? 🙈 Er desktop versjonen av dette så bra som det skrytes av inne i appen? 🤔

Og finnes det noen nettsider med inspirasjon/tips til å lage slik type video? 

Anonymkode: b0e55...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å holde en tale der du parallelt viser bilder?

Anonymkode: 101ff...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde kahoot med bilder og tekst da jeg er ekstremt ukomfortabel med taler og hater sånt. 

Anonymkode: 9d29d...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å lage en enkel PowerPoint med bilder mens jeg forteller litt ved siden av.

Anonymkode: 2cf3a...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare at en tale eller film skal være til konfirmanten. Den må altså være på konfirmantene betingelser. Og er det den minste uenighet om hva som er «innafor» eller ok? Da er det utelukkende konfirmantens mening som har noen som helst relevans. 

Og, du? Husk at intensjon ikke teller for noe. Om din intensjon er god og resultatet er pinlig? Helt irrelevant at du mente det godt. Du justerer etter resultat.

Ps: ikke bruk 🙃 Det betyr ikke det du tror det betyr.

Anonymkode: e3074...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne trenger ALLE ungdommer

 

 

Anonymkode: 31c5c...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk bare at en tale eller film skal være til konfirmanten. Den må altså være på konfirmantene betingelser. Og er det den minste uenighet om hva som er «innafor» eller ok? Da er det utelukkende konfirmantens mening som har noen som helst relevans. 

Og, du? Husk at intensjon ikke teller for noe. Om din intensjon er god og resultatet er pinlig? Helt irrelevant at du mente det godt. Du justerer etter resultat.

Ps: ikke bruk 🙃 Det betyr ikke det du tror det betyr.

Anonymkode: e3074...156

Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Anonymkode: 31c5c...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Blir kjempeglad og takknemlig for innspill 🙏🩷

Det jeg lurer på, er om noen andre har gjort det samme, altså laget en liten film til konfirmanten istedenfor tale, som vises på storskjerm - og har noen gode råd eller tips til inspirasjon, som de vil dele 😜

Jeg laget for øvrig film til eldstemanns konfirmasjon, og fikk utrolig nok mye skryt for den 😆, men prosessen slet meg fullstendig ut! Selv om jeg kjøpte et ganske dyrt redigeringsprogram, var det veeldig tidkrevende både å sette seg inn i selve programmet, pluss alt forarbeidet før jeg kunne begynne selve redigeringen 🤯 

Siden jeg har endel kognitive utfordringer etter en kraftig hjernerystelse i fjor - kombinert med en eksmann som kun bidrar økonomisk (jeg bidrar like mye her jeg også) - må jeg prøve å redusere stresset rundt denne konfirmasjonen... Så, hvordan kan jeg gjøre det i denne sammenhengen...? 😏

Kan jeg f.eks bare bruke CapCut til å lage filmen, og få et bra resultat? 🙈 Er desktop versjonen av dette så bra som det skrytes av inne i appen? 🤔

Og finnes det noen nettsider med inspirasjon/tips til å lage slik type video? 

Anonymkode: b0e55...6ee

Film er fint og rørende dersom taler ikke er din greie 😊 De filmene jeg har sett har ikke hatt fancy redigering. En Powerpoint som ruller av seg selv med musikk over holder da plenty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke ha bilder av konfirmanten i bleia osv. Samme gjelder forsåvidt ved taler, unngå pinlige historier. Og det er ofte MYE som er pinlig i den alderen. Selv var jeg sjeleglad det ikke var taler i min konfirmasjon. 😅

Anonymkode: 4904e...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du holde tale eller lage film?

Vi klarte oss veldig godt uten da jeg var konfirmant. Jeg slapp å bli pinlig berørt.

Anonymkode: 81134...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...