Gå til innhold

Hva har dere dobbelt av og hva tar dere med hjem fra barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kun 1 skikkelig vinterdress, det synes jeg blir for dyrt å ha 2 av. Samme med vinterskoene. Synest det går greit å ta med frem og tilbake :) 

Det andre har vi både dobbelt og trippelt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt tas med tur/retur.

Anonymkode: 6b5de...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (54 minutter siden):

Trenger og trenger. Jeg synes det er praktisk, tøyet blir mindre slitt, og barnehagen krever skift. Trodde det var vanlig. 

Vanlig i mitt hode også

Anonymkode: d4276...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobbelt opp av vinter og vårdress. En hjemme og en i bhg. Samme med mellomlag som fleece og ulldress. 

Anonymkode: d9aa6...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tar dere med alt av sko og yttertøy fra barnehagen hjem, eller har dere dobbelt av noe, evt hva har dere dobbelt av?

Anonymkode: e4c91...02a

Vi har to par vintersko ved en feil men det har vært gull verdt når det ene paret har blitt vått i barnehagen og det er kaldt ute. Ellers har vi bare 1 av alt enn så lenge fordi han vokser så fort og det blir dyrt å ha dobbelt opp. Støvler og regntøy tar vi med oss hjem og det trenger man i hvert fall bare 1 av mener jeg. Regntøy tørker utrolig fort over en ovn eller med en hårføner og dersom støvlene har klart å blitt våte inni kan man bruke annet fottøy med vanntett membran på våte dager.

Har jobbet i barnehage i 10 år og mange som har dobbelt opp tar "aldri" barnehagetøyet med seg hjem, som resulterer i at det blir veldig skittent og lukter surt fordi det ikke tørker skikkelig i garderoben.

Anonymkode: 5e270...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vi har to par vintersko ved en feil men det har vært gull verdt når det ene paret har blitt vått i barnehagen og det er kaldt ute. Ellers har vi bare 1 av alt enn så lenge fordi han vokser så fort og det blir dyrt å ha dobbelt opp. Støvler og regntøy tar vi med oss hjem og det trenger man i hvert fall bare 1 av mener jeg. Regntøy tørker utrolig fort over en ovn eller med en hårføner og dersom støvlene har klart å blitt våte inni kan man bruke annet fottøy med vanntett membran på våte dager.

Har jobbet i barnehage i 10 år og mange som har dobbelt opp tar "aldri" barnehagetøyet med seg hjem, som resulterer i at det blir veldig skittent og lukter surt fordi det ikke tørker skikkelig i garderoben.

Anonymkode: 5e270...513

Kan legge til at joggesko også er greit å ha to av på sommeren. I min barnehage har vi ofte vannlek på varme dager og da blir det mye våte sko!

Anonymkode: 5e270...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke dobbelt av noe. Bor veldig nære barnehagen så barnet går som regel hjem i vinterdress/parkdress/regnklær alt ettersom hvilket vær det er. Er det meldt værskifte tar jeg med det vi trenger for å gå ut. På fredag blir alt med hjem. 

Anonymkode: 16a35...71a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Skjønner, min er kun 2 år og har aldri slitt ut noe som helst, sliter mer med dårlig samvittighet for at vi skal ha for mye og ingen ting ser brukt ut etter det er utvokst😅

Anonymkode: e4c91...02a

Ikke vits i å ha dobbelt til barn som vokser så fort. Med gode rutiner på å ta med hjem og tørke funker det fint og er bra både for lommeboken og miljøet 😊 vi gjør det samme med unntak av noen typer sko. Blir mer aktuelt med dobbelt opp når han bikker 4-5 år tenker jeg. 

Anonymkode: 5e270...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbelt med barn, 15 stykker og vi tar alle med oss hjem fra barnehagen når arbeidsdagen er over, phu!  👩‍👧‍👦👨‍👧‍👦👫👭👬👫👭🧍‍♀️

Anonymkode: 92ac9...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tar dere med alt av sko og yttertøy fra barnehagen hjem, eller har dere dobbelt av noe, evt hva har dere dobbelt av?

Anonymkode: e4c91...02a

Jeg hadde alltid dobbelt med regntøy og støvler. Thats it☺ Funket fjell det. 

Anonymkode: 1e420...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan legge til at joggesko også er greit å ha to av på sommeren. I min barnehage har vi ofte vannlek på varme dager og da blir det mye våte sko!

Anonymkode: 5e270...513

Får barna lov til å gå i sandaler i barnehagen om sommeren?

Anonymkode: e4c91...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke bare å ha en vanntett skalldress da, så fungerer den både som regntøy og parkdress, samt man kan ha ull under om vinteren om man glemmer å ta med vinterdressen en gang. 

Anonymkode: e4c91...02a

Vanntett skalldress fungerer ikke som regntøy. Virkelig ikke. 
Vi har hatt dobbelt av alt, bortsett fra sko. 

Anonymkode: cdb06...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har to par vintersko ved en feil men det har vært gull verdt når det ene paret har blitt vått i barnehagen og det er kaldt ute. Ellers har vi bare 1 av alt enn så lenge fordi han vokser så fort og det blir dyrt å ha dobbelt opp. Støvler og regntøy tar vi med oss hjem og det trenger man i hvert fall bare 1 av mener jeg. Regntøy tørker utrolig fort over en ovn eller med en hårføner og dersom støvlene har klart å blitt våte inni kan man bruke annet fottøy med vanntett membran på våte dager.

Har jobbet i barnehage i 10 år og mange som har dobbelt opp tar "aldri" barnehagetøyet med seg hjem, som resulterer i at det blir veldig skittent og lukter surt fordi det ikke tørker skikkelig i garderoben.

Anonymkode: 5e270...513

Opplever heller at de med bare ett sett ikke tar med hjem

Anonymkode: d4276...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vanntett skalldress fungerer ikke som regntøy. Virkelig ikke. 
Vi har hatt dobbelt av alt, bortsett fra sko. 

Anonymkode: cdb06...d9b

Å joda skalldress fungerer som regntøy, virkelig 

Anonymkode: d4276...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...