Gå til innhold

Redd daten blir skremt pga familie med mye penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Truffet en fantastisk mann som jeg er veldig forelsket i. Han er «helt normal» i den forstand at han har gjennomsnittlig inntekt og er fra en helt vanlig familie. Jeg har bevisst ikke fortalt noe om min familie, men jo nærmere vi kommer jo mer innsikt får han jo gradvis. Merker at han tar litt mer avstand. Kan det være at han får litt noia for å ikke strekke til? Jeg har ikke snakket med han om det, jeg bryr meg ikke om økonomisk status. Er ingenting mellom oss to som har endret seg, så kan ikke forklare det på noen annen måte. Har blitt litt bilder gjennom påsken og da får han jo ett innblikk av hvordan vi har det som familie, vaner, eiendommer osv. 

Anonymkode: 4942d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Truffet en fantastisk mann som jeg er veldig forelsket i. Han er «helt normal» i den forstand at han har gjennomsnittlig inntekt og er fra en helt vanlig familie. Jeg har bevisst ikke fortalt noe om min familie, men jo nærmere vi kommer jo mer innsikt får han jo gradvis. Merker at han tar litt mer avstand. Kan det være at han får litt noia for å ikke strekke til? Jeg har ikke snakket med han om det, jeg bryr meg ikke om økonomisk status. Er ingenting mellom oss to som har endret seg, så kan ikke forklare det på noen annen måte. Har blitt litt bilder gjennom påsken og da får han jo ett innblikk av hvordan vi har det som familie, vaner, eiendommer osv. 

Anonymkode: 4942d...b28

Snakk med han! Hvis du ikke har nevnt for han hvilken bakgrunn og oppvekst du har burde du gjøre det. Samtidig gi han trygghet ved å fortelle han hvor høyt du elsker han.

Du burde være ærlig med han, men også med din familie. Hvis ikke din familie ser ned på «vanlige folk», burde de omfavne kjæresten din og gjøre det de kan for at han skal føle seg velkommen og inkludert.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med «vi som familie»? Mener du mann og barn?😅I så fall kan jeg forstå din engstelse.

Hvis du mener dine foreldre, så er jo det helt irrelevant.

Anonymkode: b01b9...490

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du rik? Hvorfor skulle det ha noe å si at familien din er rik? 

Anonymkode: 20f8e...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at dette har noe relevans opp mot familiens velstand å gjøre. Tror du må nullstille, og se etter andre faktorer til hvorfor han har trukket seg litt tilbake. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe det har en annen årsak enn den du tror. Forslår at du spør han. 

Anonymkode: da971...f4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har blitt litt bilder gjennom påsken og da får han jo ett innblikk av hvordan vi har det som familie, vaner, eiendommer osv. 

Anonymkode: 4942d...b28

Hæ?

Jeg sender ikke slik til de som vet en gang. For plutselig har de en kjip påske økonomisk.

Og tross penger er det langrenn og bålpanne som gjelder. Eller sitter dere i boblebadet og nipper champis, for så å bytte til noen bilder av hummer? Da forstår jeg at han trekker seg unna. 

Anonymkode: b1e01...2ae

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke bilder du sender som oser rikdom?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes det har blitt litt vel mye skryte bilder, og at det er turnoff.

Anonymkode: 64579...e30

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Truffet en fantastisk mann som jeg er veldig forelsket i. Han er «helt normal» i den forstand at han har gjennomsnittlig inntekt og er fra en helt vanlig familie. Jeg har bevisst ikke fortalt noe om min familie, men jo nærmere vi kommer jo mer innsikt får han jo gradvis. Merker at han tar litt mer avstand. Kan det være at han får litt noia for å ikke strekke til? Jeg har ikke snakket med han om det, jeg bryr meg ikke om økonomisk status. Er ingenting mellom oss to som har endret seg, så kan ikke forklare det på noen annen måte. Har blitt litt bilder gjennom påsken og da får han jo ett innblikk av hvordan vi har det som familie, vaner, eiendommer osv. 

Anonymkode: 4942d...b28

Kan det hende at du tror dette pga tidligere erfaringer eller hva du har hørt fra andre? Kanskje du tror at han tar avstand fra deg pga dette men at det er andre ting? 

Anonymkode: 05bc3...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke gjøre noe.

Vært der selv og man blir sliten av å veie sine ord for å ikke sjokkere fruene eller far i huset,  quiz, universitets historier,dårlig skjult skryt osv. Men dama betyr mest så man holder ut

Anonymkode: 2c4ed...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riv av plasteret og spørr 😊 Du kan spørre uten å nevne hva du mistenker, om han ikke gir noe speilet svar kan du spørre om det er det.

Anonymkode: 74ba8...c4d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Riv av plasteret og spørr 😊 Du kan spørre uten å nevne hva du mistenker, om han ikke gir noe speilet svar kan du spørre om det er det.

Anonymkode: 74ba8...c4d

Ser for meg at du har rett i at noen kan føle på disse tingene.

Anonymkode: 74ba8...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier vi, som at du identifiserer deg med en annen livsstil. Det trenger slett ikke være noe han setter pris på.  Penger gjør noe med folk, og en svigerfamilie uten bakkekontakt  hadde jeg ikke ønsket meg. 

Anonymkode: baa81...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt fint. 

Anonymkode: 56fdb...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du rik? Hvorfor skulle det ha noe å si at familien din er rik? 

Anonymkode: 20f8e...16b

Sosioøkonomisk status er ofte en preferanse, og krav innad i familien. 

Mine foreldre hadde også visse forventninger til hvilke jenter jeg tok med meg hjem i tenårene.. 

 

Anonymkode: 7036c...b48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke han føler at han ikke vil strekke til. Det er ganske innbilsk av deg å tenke. Vil heller tro at han tenker han ikke passer inn i ditt liv. Det er ikke særlig avslappede å hele tiden holde den snobbete fasaden. 

Anonymkode: 533f3...fc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner søkkrike familier som er snobbete og utrivelige, og som ser ned på andre. Ikke vil menge seg med "vanlige" folk osv.

Og jeg kjenner søkkrike folk som har beina godt plantet på jorda, og er hyggelige og omgjengelige mot alle. 

Hvilken kategori tilhører din familie? Er det sånn at de må godta kjæresten din, ellers blir du arveløs 🙃?

Og er du rik? Har du høy utdannelse, og har du gjort karriere på egen hånd? Eller er du en sånn som får alt opp i hendene av mor og far?

Anonymkode: f6f05...5e3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Truffet en fantastisk mann som jeg er veldig forelsket i. Han er «helt normal» i den forstand at han har gjennomsnittlig inntekt og er fra en helt vanlig familie. Jeg har bevisst ikke fortalt noe om min familie, men jo nærmere vi kommer jo mer innsikt får han jo gradvis. Merker at han tar litt mer avstand. Kan det være at han får litt noia for å ikke strekke til? Jeg har ikke snakket med han om det, jeg bryr meg ikke om økonomisk status. Er ingenting mellom oss to som har endret seg, så kan ikke forklare det på noen annen måte. Har blitt litt bilder gjennom påsken og da får han jo ett innblikk av hvordan vi har det som familie, vaner, eiendommer osv. 

Anonymkode: 4942d...b28

Ja, absolutt! En del menn takler ikke at kvinnen har mer ressurser enn de selv, fordi de ønsker å være den med mest i forholdet. 
Jeg deler ingenting om økonomi/formue tidlig i datingfasen, fordi jeg ønsker ikke å bli valgt eller valgt bort pga noe så overfladisk. 
 

Må du dele bilder av all luksusen?

Anonymkode: 519d1...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg og lurer på hva bilder du deler? Om jeg hadde datet en mann som var steinrik, men ikke hadde fortalt det til meg for å så dele bilder der han bader i champagne og ruller seg i penger og freser rundt i en Lamborghini hadde nok jeg også blitt litt skeptisk.

Jeg har ikke noe imot rike mennesker. Men hva slags forhold de har til penger har noe å si. Om vedkommende velter seg i luksus, bare handler svinedyre merkeklær og klokker i millionklassen så er verdiene så langt i fra mine som menneske. 
 

Jeg vil ha en som er jordnær med sunne verdier og som har samme livssyn, moraler og syn på oppdragelse. Han må gjerne være rik, men er han som nevnt over skjønner jeg ikke helt hvordan vi ville vært kompatibel 🤷🏻‍♀️

Jeg bruker ikke smykker eller bryr meg om bling. Jeg er mer opptatt av å hjelpe dem rundt meg og selv om jeg ikke har mye har jeg innimellom nok til å bidra til at de rundt meg kan få litt ekstra om det skulle knipe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...