Gå til innhold

Når hadde du sex igjen etter fjerning av livmor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ble alt fjernet? Evt andre inngrep gjort? Var det lapratomi, via skjede eller åpen?

Jeg ble operert på ullevål. Det står 10- 12 uker hvis man har fjernet livmor og livmorhals.  Men jeg har ikke fjernet livmorhalsen. Da jeg spurte gynekolog fikk jeg ikke noe godt svar, på hvor lenge man måtte vente. Det var bare for å være på den sikre siden. Spesielt hvis livmorhalsen er fjernet. 

På Volvat sine sider står det 5-6 uker eller så lenge man blør . (har ikke blødd noe) 

Har hatt ett inngrep via skjeden tidligere pga prolaps. Da var det 6 uker. Samme etter fødsel. 

Derfor lurer jeg på hvorfor det er satt så lang tid nå, når de ikke har vært inne i skjeden.

Utålmodig 😅

 

Så hva fikk dere beskjed om, og når hadde dere se etter dette? Gikk det bra? Var det vondt?

 

Anonymkode: 7110c...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Dette ble gjort som kikkhulloperasjon, men livmor ble fjernet via skjeden. Fikk beskjed om å vente i 8 uker til jeg hadde sex. Ventet i 7 uker og 5 dager😂😂 alt var som før der inne🙂🙂🙂 grunnen til at jeg måtte vente i 8 uker, var pga at de hadde sydd øverst i skjeden. 

Anonymkode: aa70b...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonymkode: 9ade9...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...