Gå til innhold

Flytte inn med mann som har småbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har flytta inn med kjæreste med barn, hvordan har dere løst det med økonomi? Tenker mtp mat og ellers forbruksvarer som alle bruker, såper, dopapir etc. 

Anonymkode: 19805...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som har flytta inn med kjæreste med barn, hvordan har dere løst det med økonomi? Tenker mtp mat og ellers forbruksvarer som alle bruker, såper, dopapir etc. 

Anonymkode: 19805...2d3

Hvis du er så nøye at du skal dele utgifter etter hvor mange ganger du tørker deg i rævva så bør du ikke flytte sammen med noen som har barn fra før....

Anonymkode: d3de2...df6

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du er så nøye at du skal dele utgifter etter hvor mange ganger du tørker deg i rævva så bør du ikke flytte sammen med noen som har barn fra før....

Anonymkode: d3de2...df6

Du må jammen ha et trist liv når det er det du leste ut av innlegget. Legg fra deg telefonen og gå ut noen timer. Det vil din mentale helse ha godt av. 

Anonymkode: c30f3...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis du er så nøye at du skal dele utgifter etter hvor mange ganger du tørker deg i rævva så bør du ikke flytte sammen med noen som har barn fra før....

Anonymkode: d3de2...df6

Vask munnen din med grønnsåpe! 

Anonymkode: de347...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må jammen ha et trist liv når det er det du leste ut av innlegget. Legg fra deg telefonen og gå ut noen timer. Det vil din mentale helse ha godt av. 

Anonymkode: c30f3...5d4

Ville ikke ordlagt meg på samme måte, men jeg skjønner poenget og er enig

Anonymkode: de06c...a75

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi selv med særkullsbarn. Orker ikke dele og styre med alt. Vi syns det er lettest og ser på oss som 1 familie uavhengig hvem som er biologisk forelder.

Anonymkode: 76aff...a7e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er alt delt likt, siden dag en. Vi setter inn likt beløp på felles konto, og de pengene går både til hans barn, oss to og de to vi har fått felles i ettertid. 

Anonymkode: ffb4e...328

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huslånet betaler vi 50/50 (vi eier også 50% hver), han betaler inn 6000 ekstra på felleskostnadene hver måned. Dette dekker mat, strøm og annet for hans særkullsbarn. Han har ett barn, jeg har ingen. Det funker veldig fint for oss :) 

Anonymkode: 81053...c76

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer snart alle mødrene for å angripe deg...de som mener at stemødre skal bare bidra positivt i form av økonomisk bidrag, kjøring, henting, rydding, matlaging osv og alt far ikke gidder, men benytter deg til. 

Du må ikke finne på å korrigere oppførselen til ungen(e) -  kun bidra positivt. 

Vil du egentlig dette her? 

Anonymkode: 42613...8de

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helt felles økonomi, alt går inn i en pott, det være seg inntekter og utgifter. 

Men, jeg har en oppdragende rolle i min stesønns liv, han er slik jeg ser det, som en sønn, og jeg har testamentert alt til han, min kommende ektefelle og eventuelle fremtidige barn. For min del var det alt eller ingenting, og med et barn med spesielle behov er det vanskelig å skulle velge "ingenting".

Klart, det kan være en utakknemlig rolle, men for meg har det vært viktig å skape god relasjon til barnets mor, og et sterkt bånd til mitt stebarn/bonusbarn. Vi har barnet 50/50, og jeg er like mye tilstede for barnet som far og mor. :)

 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye som spille inn: 

- eier han boligen slik at du skal betale husleie? Eller skal du kjøpe deg inn?

- hvordan ser inntektene deres ut, altså tjener dere ca likt eller den ene mye og den andre mindre?

- hvor store er barna - hvor mye er de hos dere?

- hva med forventninger til ditt bidrag i praktisk barneoppdragelse - henting/bringing, matlaging, pass av barn når far skal jobbe etc etc etc

- og sikkert en hel masse jeg ikke kommer på. 

Poenget: det er for enkelt som en del her gjør å bare si «felles økonomi - du er ego om du ikke bidrar». Dette må du og kjæresten snakke ordentlig om, for å finne en ordning som passer dere og som er rettferdig og rimelig for dere begge. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men det rødeste flagget jeg vet om er gjerrighet. Da løper jeg i motsatt retning. For meg er det selvsagt at man deler det man har med hverandre i et seriøst forhold.

Anonymkode: 8a41e...69f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke flyttet inn med noen som har små barn. Vær særboere, og besøk hverandre.

Anonymkode: cd39c...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må jammen ha et trist liv når det er det du leste ut av innlegget. Legg fra deg telefonen og gå ut noen timer. Det vil din mentale helse ha godt av. 

Anonymkode: c30f3...5d4

Var vel det som sto i innlegget... men for å referere til et annet eksempel. Hvis du er så nøye at du skal dele utgifter etter hvor mye såpe du bruker, så burde du ikke flytte sammen med noen som har barn fra før..

Anonymkode: d3de2...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt med utgifter osv, det er ikke problemet her. Men er du klar for å være barnevakt, kokk, servitør, stuepike, innkjøpssjef og vaskehjelp? 

Anonymkode: 53a3b...cc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tenke deg godt om! Flyttet sammen med sambo da vi prøvde å få felles barn, men viste seg at jeg var infertil. Elsker mannen og barna, men måtte ofre karriere og eget liv da vi flyttet sammen…

Vi har ingen økonomiske utfordringer da han står for det meste av utgiftene..

Anonymkode: 46641...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 20.12):

Ville ikke flyttet inn med noen som har små barn. Vær særboere, og besøk hverandre.

Anonymkode: cd39c...1c9

Enig!! Økonomi er den minste utfordringen ved å bo med mann med små barn!! 

Anonymkode: a791e...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...