Gå til innhold

Mannen blir sur hvis jeg legger meg tidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift og vi prøver på barn. Jeg har vært ekstremt trøtt de siste dagene. Det føles nesten ut som om jeg ikke klarer å holde øynene åpne. Heldigvis har jeg påskeferie, og får slappet av godt. Igår kveld valgte jeg å legge meg rundt 22.30, mannen var da ute men jeg informerte han på melding. Han valgte å sove på sofa når han kom hjem. Nå er han sur og gir meg silent treatment. Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så sur av noe så lite. Blir sliten av å ha slike episoder nesten hver måned…

Anonymkode: dfb3f...001

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må dere snakke sammen. Jeg legger meg tidlig jeg å. Jeg har behov for mere søvn enn han har. Aldri sure miner for det. Så snakk sammen. Si hvordan du føler det. 

Anonymkode: c56f9...df9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få barn med den barnslige mannen. 

Anonymkode: 4d23c...cc4

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Planen er å ta det opp idag. Føler nesten at han tror at jeg ikke liker han fordi jeg velger å gå til sengs tidlig

Anonymkode: dfb3f...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger jeg men rundt 21.00 hver kveld og hvis mannen min hadde blitt sur pågrunn av det så hadde han værsågod fått sove på sofaen lenge. Tenker du må ta en prat med ham. 

Anonymkode: 26219...a7d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE få barn med en sånn fyr, nei

Anonymkode: 3ce00...f1d

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er gift og vi prøver på barn. Jeg har vært ekstremt trøtt de siste dagene. Det føles nesten ut som om jeg ikke klarer å holde øynene åpne. Heldigvis har jeg påskeferie, og får slappet av godt. Igår kveld valgte jeg å legge meg rundt 22.30, mannen var da ute men jeg informerte han på melding. Han valgte å sove på sofa når han kom hjem. Nå er han sur og gir meg silent treatment. Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så sur av noe så lite. Blir sliten av å ha slike episoder nesten hver måned…

Anonymkode: dfb3f...001

Wtf😲

Dette er faktisk utrolig spesielt….

Unnskyld meg, men mannen din høres ut som en komplett idiot.

Anonymkode: 6de15...1fe

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22:30 så tidlig? Er også trøtt rundt da og legger meg selv om mannen sitter oppe. Han har ikke like stort behov for søvn som meg, og det er en selvfølge for han at jeg legger meg når jeg er trøtt, istedenfor å pine meg oppe til han legger seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen blir sur fordi du legger det tidligere enn han, OG velger å straffe deg med silent treatment? Jeg skjønner meg virkelig ikke på den ekstreme avhengigheten mange voksne har til andre mennesker, som fører til at de absolutt må legge seg samtidig med samboeren. Det er enda mer ekstremt når man til og med blir sur de gangene det ikke går. Man må jo kunne klare å være selvstendige individer, selv om man er kjærester/samboere/gift. 
 

Og hva skjer da om dere får barn? Det er ikke så unormalt at man blir veldig sliten og legger seg tidlig da, for å få mest mulig søvn mens babyen sover. Kommer mannen til å bli sjalu på baby? Kommer han til å bli sur hver gang du trenger hvile og sovner tidlig? Hvordan kommer han i så fall til å straffe deg fremover? 

Anonymkode: 533c1...db1

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Er 22:30 så tidlig?

Det kommer nok an på hvem du spør. Men det er jo uvesentlig. 
 

Et voksent menneske legger seg når man vil. At partner blir sur og gir silent treatment pga leggetid, er så absurd at jeg mangler ord…

Anonymkode: 6de15...1fe

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra dum hvis du får barn med denne karen. 

Anonymkode: 1bd6b...345

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer nok an på hvem du spør. Men det er jo uvesentlig. 
 

Et voksent menneske legger seg når man vil. At partner blir sur og gir silent treatment pga leggetid, er så absurd at jeg mangler ord…

Anonymkode: 6de15...1fe

Selvsagt, enig. Kommer også an på hvor tidlig man var oppe eller hva man har gjort den dagen. 22:30 er uansett innafor uten at mannen skal drive med sånne sjuke hersketeknikker som silent treatment, ja! Er vel helt unødvendig uansett når man velger å legge seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS her. Planen er å ta det opp idag. Føler nesten at han tror at jeg ikke liker han fordi jeg velger å gå til sengs tidlig

Anonymkode: dfb3f...001

Han ville sikkert pule og nå sutrer han fordi det gikk i vasken da du la deg. Er det mangel på sex, synes han? Uansett, utrolig barnslig å nekte å kommunisere...

Anonymkode: 389e0...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke generelt er en sur mann, så lurer jeg på hva du ordrett skrev i meldingen. Hvis jeg legger meg før mannen er hjemme, så skriver jeg gjerne noe ala "Ble så trøtt at jeg legger meg. Elsker deg ❤️ Natta 😘😘😘"

Hvis du klagde på at han var sen, så kan det være derfor han er sur. Men ikke nødvendig med silent treatment uansett. Må være mulig å kommunisere som voksne. Og det går begge veier!

Anonymkode: 595bc...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe galt med han? Min mann ble aldri sur dor at jeg la meg tidlig da vi prøvde, dere får bare sette inn kosen et annet sted på døgnet😅

er nå gravid og legger meg ofte 8-9 fordi jeg er så sliten. Kunne aldri ha falt han inn å bli sur for det..

Anonymkode: ee831...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Prøvde å snakke med han, han sto opp kjempe seint og spirte meg hvorfor jeg ikke vekket han. Spurte hvorfor jeg burde gjøre det, når han har sagt i hele uke at han gleder seg til å sove ekstra i påske. Spurte om det var noe mer som foregikk, og det sa han nei til, men han er fortsatt kald og gir ifra seg rar, ukomfortabel energi. Orker ikke dette mer, det samme oppstår gang på gang. Det værste er at vi har avstandsforhold, og det er tredje gang vi har hatt slik type krangel når vi først er sammen.  

Anonymkode: dfb3f...001

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts her

Prøvde å snakke med han, han sto opp kjempe seint og spirte meg hvorfor jeg ikke vekket han. Spurte hvorfor jeg burde gjøre det, når han har sagt i hele uke at han gleder seg til å sove ekstra i påske. Spurte om det var noe mer som foregikk, og det sa han nei til, men han er fortsatt kald og gir ifra seg rar, ukomfortabel energi. Orker ikke dette mer, det samme oppstår gang på gang. Det værste er at vi har avstandsforhold, og det er tredje gang vi har hatt slik type krangel når vi først er sammen.  

Anonymkode: dfb3f...001

Kjære deg, dette høres enormt frustrerende ut. Hvis han ikke evner å kommunisere på en voksen måte, er dere ingen god match. Men avstandsforhold kan jo gjøre ting litt mer trøblete, det tar lengre tid før man kommer inn i hverandres rutiner og hverandres dynamikk. Hadde avstand i 3 år med mannen min, og det var ikke før vi flyttet sammen at vi virkelig ble kjent med sånne ting som leggetid og hvordan vi skulle kommunisere godt. Men vi kranglet aldri om bagateller som leggetid. Jeg synes du må gjøre det du selv mener er riktig her, men er innmari synd at dårlig kommunikasjon skal være det som evt avbryter en relasjon. Det er jo i aller høyeste grad i begges interesse å klare å snakke sammen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ble han sur? Fordi han ville tilbringe tid sammen med deg? Fordi han ville ha sex? Kan du ikke legge deg tidligere enn han til vanlig uten at han blir sur eller var dette et engangstilfelle? 

Anonymkode: 33e16...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er gift og vi prøver på barn. 

Anonymkode: dfb3f...001

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det værste er at vi har avstandsforhold, og det er tredje gang vi har hatt slik type krangel når vi først er sammen.  

Anonymkode: dfb3f...001

Gift og avstandsforhold? 

Anonymkode: 0f72f...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gift og avstandsforhold? 

Anonymkode: 0f72f...a6b

Og prøver på barn? 

Anonymkode: 3ce00...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...