Gå til innhold

La det grå vokse ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok striper i mitt fargede hår for noen uker siden. Etterveksten kommer uansett kjapt,  nå er det tre uker siden sist bunnen ble farget,  og en tydelig hvit/grå ettervekst kommer til syne.

Farger ettervekst selv etter litt veiledning fra frisør, så egentlig ikke noe stress. Men lurer likevel litt på å bare la det grå vokse ut.  

Har ikke kastet meg på botox/fillers trenden (er 52), så håret er på mange måter min måte å holde utseendet "ungt" på. 

Skal jeg og hvordan gjør jeg det i så fall minst mulig skånsomt mtp fæl prosess med ettervekst (og jeg vil unngå å klippe meg kort)

Anonymkode: 48999...207

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 11.58):

Tok striper i mitt fargede hår for noen uker siden. Etterveksten kommer uansett kjapt,  nå er det tre uker siden sist bunnen ble farget,  og en tydelig hvit/grå ettervekst kommer til syne.

Farger ettervekst selv etter litt veiledning fra frisør, så egentlig ikke noe stress. Men lurer likevel litt på å bare la det grå vokse ut.  

Har ikke kastet meg på botox/fillers trenden (er 52), så håret er på mange måter min måte å holde utseendet "ungt" på. 

Skal jeg og hvordan gjør jeg det i så fall minst mulig skånsomt mtp fæl prosess med ettervekst (og jeg vil unngå å klippe meg kort)

Anonymkode: 48999...207

Jeg har vurdert å farge håret lyst først. Så blir overgangen bedre.

Anonymkode: 9e1fd...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det jeg også. Ta etterveksten med en lysere farge.. bruker en 6.0 nå. Er vel en 5 fra naturens side, men med mye grått, så kan sikkert gå gradvis over til lysere.

 

 

Anonymkode: 48999...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at grå ettervekst gjør at folk ser eldre ut, mens heltgrått, velstelt hår, får en til å se yngre ut, enn med den etterveksten. Har sett mange som striper håret lysere sånn at det matcher bedre med det grå og gror ut penere. Evt, hvis du har mye mørkt i det grå, ta low lights sånn at det blender bedre?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farg det grått? Så synes ikke etter ekstern så godt mens det vokser ut.

Anonymkode: a6493...bb3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Farg det grått? Så synes ikke etter ekstern så godt mens det vokser ut.

Anonymkode: a6493...bb3

Det kan ta knekken på håret hvis det er årevis med annen farge i lengdene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes grått hår er vakkert 😍

Anonymkode: 4bfa3...a25

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er rynkefri, ikke fått volumtap i ansiktet og er brun i tillegg ser man kul ut med grått/ hvitt hår, men hvor mange får hvitt hår i 30 årene?

Anonymkode: 2e20d...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man er rynkefri, ikke fått volumtap i ansiktet og er brun i tillegg ser man kul ut med grått/ hvitt hår, men hvor mange får hvitt hår i 30 årene?

Anonymkode: 2e20d...0b9

Da hadde jeg heller tatt litt botox/fillers og latt håret være grått.

Anonymkode: 4bfa3...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å farge håret mørkt lengre hver 5 uke, så jeg har gradvis dratt ut lyse striper etter hver klipp. Gjør det selv hjemme. Så nå er ikke overgangen til grått så ille lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Striper er gjerne lurt en stund, og å bare la det være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da hadde jeg heller tatt litt botox/fillers og latt håret være grått.

Anonymkode: 4bfa3...a25

Her tenker jeg motsatt. Vil ikke sprøyte slike ting inn i kroppen. Så får heller håret vise litt ungdommelighet.

Anonymkode: 9e1fd...f60

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly 4.5 år skrev (2 timer siden):

Jeg orker ikke å farge håret mørkt lengre hver 5 uke, så jeg har gradvis dratt ut lyse striper etter hver klipp. Gjør det selv hjemme. Så nå er ikke overgangen til grått så ille lengre. 

Hva mener du når du sier at du har drar ut lyse striper? 

 

Anonymkode: 48999...207

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man er rynkefri, ikke fått volumtap i ansiktet og er brun i tillegg ser man kul ut med grått/ hvitt hår, men hvor mange får hvitt hår i 30 årene?

Anonymkode: 2e20d...0b9

Må man være 30 for å kle hvitt/grått hår? Jeg kjenner mange godt voksne damer som kler hvitt/grått hår veldig godt.

Anonymkode: 5dbe5...349

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du når du sier at du har drar ut lyse striper? 

 

Anonymkode: 48999...207

Jeg kjøper en pakke med hårbleiking. Og drar ut striper i håret mitt og bleiker de. Da blander det seg med det gråe/hvite håret jeg har fått naturlig 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man være 30 for å kle hvitt/grått hår? Jeg kjenner mange godt voksne damer som kler hvitt/grått hår veldig godt.

Anonymkode: 5dbe5...349

Voksne damer som tar vare på seg selv er som regel smallvakre med grått hår. Folk generelt som tar vare på seg selv er jo flotte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet om ei som ble helt jevnt hvit tidlig i livet, mens andre får liksom bare et og et hårstrå og det tar lang tid og mange tiår før det er mer grått enn opprinnelig. Det ser ikke så veldig "fint" ut om jeg skal være ærlig. Det ser litt uferdig ut og jeg ser frem til et sluttresultat hos meg selv, men det tar tid.  Enten godtar man, eller så blir det jevnlig gråfarging hos frisøren. :sukk: 

Anonymkode: 775b4...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her tenker jeg motsatt. Vil ikke sprøyte slike ting inn i kroppen. Så får heller håret vise litt ungdommelighet.

Anonymkode: 9e1fd...f60

Farget hår på eldre ser ikke ungdommelig ut.

Anonymkode: 4bfa3...a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Farget hår på eldre ser ikke ungdommelig ut.

Anonymkode: 4bfa3...a25

Kommer an på hvor gammel og fargen på håret. Eldre er hva- minst over 60 <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis man er rynkefri, ikke fått volumtap i ansiktet og er brun i tillegg ser man kul ut med grått/ hvitt hår, men hvor mange får hvitt hår i 30 årene?

Anonymkode: 2e20d...0b9

Mange, du ser det bare ikke for de bruker penger på å skjule det.

Anonymkode: 6d82b...3d0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...