Gå til innhold

Kan man klage på skitten leilighet når man har skrevet under på kontrakten?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Flyttet inn i en leilighet som har skitne karmer, lister vinduer.

Jeg bemerket flere ting som ikke var vasket, men signerte til slutt da utleier måtte gå.

Etter at utleier hadde gått så jeg at det var skittent flere steder, og har lyst å klage.

Har jeg rett til det?

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke om du har skrevet på kontrakt og flyttet inn, Om det er skitne karmer og vinduer så er jo dette enkle ting å vaske, De fleste vasker vel uansett litt før de flytter inn en plass

 

Anonymkode: fd153...692

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder i hvertfall! 

Anonymkode: ac915...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ta bilder i hvertfall! 

Anonymkode: ac915...a63

Jeg leste et sted at det som ikke er vasket eller når man flytter inn, kan være skittent og ødelagt når man flytter ut igjen også, men da må det dokumenteres.

Ts 

Anonymkode: 31494...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på visning ca 1 1/2 mnd før innflytting, og da så det greit ut. Men hadde ikke mulighet å sjekke vasking før dagen jeg flyttet inn; kontrakt ble signert rett etter visning. Jeg ga beskjed, og tok bilder. Men vasket selv ca 4 timer. For meg var det ikke ekstremt nok til å orke styr med å få andre inn og vaske. Og utleierne var hele tiden gode utleiere ellers. Men jeg tok det litt rolig ved egen utvask da jeg flyttet😁

Anonymkode: bfb42...0dc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (11 timer siden):

Flyttet inn i en leilighet som har skitne karmer, lister vinduer.

Jeg bemerket flere ting som ikke var vasket, men signerte til slutt da utleier måtte gå.

Etter at utleier hadde gått så jeg at det var skittent flere steder, og har lyst å klage.

Har jeg rett til det?

Selvsagt har du rett til å klage.

Anonymkode: 9fc22...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontrakt kan eller skrives ofte før overlevering

Må gi beskjed under overlevering, da er huseier / selger enig eller uenig. .

Skjedde meg engang, kunne velge han leide inn noen til å vaske llers så fikk jeg avslag/ tilbud om å gjøre det selv mot betaling

 

Anonymkode: 65822...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (21 timer siden):

Flyttet inn i en leilighet som har skitne karmer, lister vinduer.

Jeg bemerket flere ting som ikke var vasket, men signerte til slutt da utleier måtte gå.

Etter at utleier hadde gått så jeg at det var skittent flere steder, og har lyst å klage.

Har jeg rett til det?

Ja det kan man, jeg flyttet inn i en leilighet og etter en uke skulle jeg vaske gulv under badekar og fant flere cm støv og hybelkaniner. Tok kontakt med huseier og han fikk penger fra tidligere leietakere og slo av et par tusen på neste leie. 

Anonymkode: f2184...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...