Gå til innhold

Silent treatment


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her med erfaring på dette området som kan hjelpe meg med hvordan håndtere denne oppførselen fra samboer på best mulig måte?

I går hadde han er slitsomt dag og var grinete. Etter en liten uoverensstemmelse vi hadde reiste han seg og ville ikke snakke mer med meg. Han pleier å bare gå midt i en prat og nekte å snakke med meg. Jeg ble irritert fordi han bare gikk og sa at jeg synes det er ugreit at han bare går. Da skrek han til meg og satte seg et annet sted i huset. Etter dette har han holdt seg unna meg. Jeg sa hei til han i dag tidlig og det var et sint hei jeg fikk tilbake. Han går med raske, harde skritt gjennom huset og demonstrerer uten å si noe. Dette er helt normalt, det er sånn han blir hver gang han blir sur eller vi har en uoverensstemmelse. Jeg må alltid si unnskyld til han først og komme til han, selv de gangene det er han som har vært stygg.  Jeg er så lei av denne oppførselen men jeg hater når han blir sånn her så jeg klarer ikke å gå her i dagesvis uten å krype for han tilslutt. Jeg blir etterhvert fysisk dårlig med bl a hjertebank og jeg klarer det ikke.

Jeg har forsøkt å ikke snakke til han også for å ta igjen med samme mynt, da ender det opp med at han blir enda mer sint og han truer med å kaste meg ut eller si at han ikke skal ha det sånn her mer - truer med å gjøre det slutt. Så jeg blir så nervøs av det her, jeg vet ikke hva jeg har i vente.

Noen råd?

Anonymkode: 0736b...6d0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei!

Er det noen her med erfaring på dette området som kan hjelpe meg med hvordan håndtere denne oppførselen fra samboer på best mulig måte?

I går hadde han er slitsomt dag og var grinete. Etter en liten uoverensstemmelse vi hadde reiste han seg og ville ikke snakke mer med meg. Han pleier å bare gå midt i en prat og nekte å snakke med meg. Jeg ble irritert fordi han bare gikk og sa at jeg synes det er ugreit at han bare går. Da skrek han til meg og satte seg et annet sted i huset. Etter dette har han holdt seg unna meg. Jeg sa hei til han i dag tidlig og det var et sint hei jeg fikk tilbake. Han går med raske, harde skritt gjennom huset og demonstrerer uten å si noe. Dette er helt normalt, det er sånn han blir hver gang han blir sur eller vi har en uoverensstemmelse. Jeg må alltid si unnskyld til han først og komme til han, selv de gangene det er han som har vært stygg.  Jeg er så lei av denne oppførselen men jeg hater når han blir sånn her så jeg klarer ikke å gå her i dagesvis uten å krype for han tilslutt. Jeg blir etterhvert fysisk dårlig med bl a hjertebank og jeg klarer det ikke.

Jeg har forsøkt å ikke snakke til han også for å ta igjen med samme mynt, da ender det opp med at han blir enda mer sint og han truer med å kaste meg ut eller si at han ikke skal ha det sånn her mer - truer med å gjøre det slutt. Så jeg blir så nervøs av det her, jeg vet ikke hva jeg har i vente.

Noen råd?

Anonymkode: 0736b...6d0

Det der er jo ikke noe bra forhold å befinne seg i TS. Var jeg deg, så hadde jeg faktisk bare sagt "Greit, dette orker jeg ikke" og så hadde jeg dratt min vei. Det der grenser til psykisk vold, spesielt når din reaksjon er hjertebank.

Slutt å kryp for denne idioten og ta deg sammen litt nå.. det der er ikke et sunt forhold. 

Om det er meningen at dere skal være sammen så finner dere tilbake til hverandre. 

Anonymkode: 39d79...4b8

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det der er jo ikke noe bra forhold å befinne seg i TS. Var jeg deg, så hadde jeg faktisk bare sagt "Greit, dette orker jeg ikke" og så hadde jeg dratt min vei. Det der grenser til psykisk vold, spesielt når din reaksjon er hjertebank.

Slutt å kryp for denne idioten og ta deg sammen litt nå.. det der er ikke et sunt forhold. 

Om det er meningen at dere skal være sammen så finner dere tilbake til hverandre. 

Anonymkode: 39d79...4b8

Jeg har tenkt mange ganger at jeg ikke kan finne meg i dette men jeg jeg har så sterke følelser for han at det er vanskelig å gå...Men sånn det føles i dag hadde jeg reist avgårde tvert om jeg hadde et sted å dra til. 

Anonymkode: 0736b...6d0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt uakseptabelt med silent treatment synes jeg, personlig hadde jeg aldri villet leve med noen som bedrev slikt, det hadde vært kort prosess og ganske så tilfredstillende å pælme den som bedrev det ut av mitt liv...

Selvfølgelig hadde det fått konsekvenser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som er viktig i denne saken er å vite om du har en eierandel av boligen du bor  i? 
I såfall har han ingen rett til å kaste deg ut.  
Er det hans hus står du mye svakere. 
Sånne mennesker som samboeren din mangler verktøy til å kommunisere. 
De godtar ikke at noen de er i en relasjon til har andre meninger en dem. 
For å få en slutt på diskusjonen og for å unngå å måtte forandre på sine egne meninger så blir de som fanden sjøl og går inn for å straffe og terrorisere inntil de ser at den andre  har kapitulert . 
Psykisk terror er navnet på den syke oppførselen . 
Da må du bestemme deg for hvordan du vil bli behandlet heretter. 
Å vise mental styrke og ikke la seg knekke og gi beskjed om hva en finner seg i er vel noe av medisinen ? 
Men er desse menneskene noe å samle på? 
Jada, de er sikkert kjekke og snille til andre tider, men de er de aller fleste i stand til og 

Anonymkode: fa63b...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det første som er viktig i denne saken er å vite om du har en eierandel av boligen du bor  i? 
I såfall har han ingen rett til å kaste deg ut.  
Er det hans hus står du mye svakere. 
Sånne mennesker som samboeren din mangler verktøy til å kommunisere. 
De godtar ikke at noen de er i en relasjon til har andre meninger en dem. 
For å få en slutt på diskusjonen og for å unngå å måtte forandre på sine egne meninger så blir de som fanden sjøl og går inn for å straffe og terrorisere inntil de ser at den andre  har kapitulert . 
Psykisk terror er navnet på den syke oppførselen . 
Da må du bestemme deg for hvordan du vil bli behandlet heretter. 
Å vise mental styrke og ikke la seg knekke og gi beskjed om hva en finner seg i er vel noe av medisinen ? 
Men er desse menneskene noe å samle på? 
Jada, de er sikkert kjekke og snille til andre tider, men de er de aller fleste i stand til og 

Anonymkode: fa63b...0d1

Mange gode råd og ord🙏Hvordan kan jeg gi beskjed om at denne oppførselen ikke er grei uten at han blir enda mer sint? De gangene jeg har sagt i fra blir han bare enda mer irritert og da kommer det i allefall trusler. Nå prøver jeg å bare late som ingenting så får han bare surmule og ikke snakke til meg.  Jeg orker ikke å si noe nå som provoserer han mer, så håper jeg bare at det sklir over og at han ikke blir mer irritert av at jeg ikke kommer og trygler han om fred denne gangen....Jeg eier 50% av boligen men når han blir sånn så har jeg ikke så lyst til å være her heller, da er han skikkelig uspiselig. 

Anonymkode: 0736b...6d0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silent treatment tilbake. Fight fire with fire. Se hvor langt drittungen er villig til å gå

Anonymkode: 312ab...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei!

Er det noen her med erfaring på dette området som kan hjelpe meg med hvordan håndtere denne oppførselen fra samboer på best mulig måte?

I går hadde han er slitsomt dag og var grinete. Etter en liten uoverensstemmelse vi hadde reiste han seg og ville ikke snakke mer med meg. Han pleier å bare gå midt i en prat og nekte å snakke med meg. Jeg ble irritert fordi han bare gikk og sa at jeg synes det er ugreit at han bare går. Da skrek han til meg og satte seg et annet sted i huset. Etter dette har han holdt seg unna meg. Jeg sa hei til han i dag tidlig og det var et sint hei jeg fikk tilbake. Han går med raske, harde skritt gjennom huset og demonstrerer uten å si noe. Dette er helt normalt, det er sånn han blir hver gang han blir sur eller vi har en uoverensstemmelse. Jeg må alltid si unnskyld til han først og komme til han, selv de gangene det er han som har vært stygg.  Jeg er så lei av denne oppførselen men jeg hater når han blir sånn her så jeg klarer ikke å gå her i dagesvis uten å krype for han tilslutt. Jeg blir etterhvert fysisk dårlig med bl a hjertebank og jeg klarer det ikke.

Jeg har forsøkt å ikke snakke til han også for å ta igjen med samme mynt, da ender det opp med at han blir enda mer sint og han truer med å kaste meg ut eller si at han ikke skal ha det sånn her mer - truer med å gjøre det slutt. Så jeg blir så nervøs av det her, jeg vet ikke hva jeg har i vente.

Noen råd?

Anonymkode: 0736b...6d0

Ja, du gir han et ultimatum, at enten så slutter han med denne barnslige oppførselen eller så går du fra han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det der grenser til psykisk vold, spesielt når din reaksjon er hjertebank.

Nei, det grenser ikke til psykisk vold,  det ER psykisk vold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange gode råd og ord🙏Hvordan kan jeg gi beskjed om at denne oppførselen ikke er grei uten at han blir enda mer sint? De gangene jeg har sagt i fra blir han bare enda mer irritert og da kommer det i allefall trusler. Nå prøver jeg å bare late som ingenting så får han bare surmule og ikke snakke til meg.  Jeg orker ikke å si noe nå som provoserer han mer, så håper jeg bare at det sklir over og at han ikke blir mer irritert av at jeg ikke kommer og trygler han om fred denne gangen....Jeg eier 50% av boligen men når han blir sånn så har jeg ikke så lyst til å være her heller, da er han skikkelig uspiselig. 

Anonymkode: 0736b...6d0

Høres ut som om du er redd for hva han kan gjøre mot deg hvis du ikke føyer deg. Hvis du tror han kan bli voldelig tar du forholdsregler. Ta samtalen med en terapeut tilstede. Gi et ultimatum og vær forberedt på å gjennomføre hvis han ikke tar det alvorlig. Det er ikke sikkert han kan/vil endre seg, så det kan være lurt å lage deg en exit plan.

Anonymkode: f6cec...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange gode råd og ord🙏Hvordan kan jeg gi beskjed om at denne oppførselen ikke er grei uten at han blir enda mer sint? De gangene jeg har sagt i fra blir han bare enda mer irritert og da kommer det i allefall trusler. Nå prøver jeg å bare late som ingenting så får han bare surmule og ikke snakke til meg.  Jeg orker ikke å si noe nå som provoserer han mer, så håper jeg bare at det sklir over og at han ikke blir mer irritert av at jeg ikke kommer og trygler han om fred denne gangen....Jeg eier 50% av boligen men når han blir sånn så har jeg ikke så lyst til å være her heller, da er han skikkelig uspiselig. 

Anonymkode: 0736b...6d0

Du må snakke med han en gang han er i godt humør.

Men du må belage deg på at det eneste som nytter er å gå (evt om det bare blir midlertidig). Det som er viktig her er at oppførselen blir slutt. Ser du antydning til at oppførselen fortsetter, så blir du nødt til å gå hvis ikke du ønsker å leve sånn for alltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...