Gå til innhold

Barnet på 3 lånet bort smokken sin til hunden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nylig fått oss en liten valp. Barnet og huden våres har blitt gode venner vesla på 3 år syntes det var på tide å dele smokken sin med huden 🙈 også deretter selv ha den i munnen og løpe unna meg. 

Da jeg er førstegangs hunde mamma så lurer på om det kan være farlig å dele smokk? 😬

Anonymkode: 1acdf...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet vil ikke dø av litt hundesikkel, nei. Hunder er heldigvis ikke som komodovaranen.

Anonymkode: b90c3...84e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit at bikkja som rengjør seg i rumpa med munnen sin deler smokk eller noe annet med barnet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen risikerer å bli syk. Hunder spiser avføring. 

Anonymkode: 8f492...a5f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å slutte med smokk. Hadde tenkt på kvelningsfare her. Om hunde tygger den og ungen får løs del i halsen.

Anonymkode: 87e70...168

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du unngå. Forklar barnet at det ikke er noe lurt og vær konsekvent hver gang du ser barnet gjøre slikt. 

Med det sagt, det går helt sikkert fint at det glipper!

Min lille på 18 mnd skulle gi pannekake til hunden her om dagen, han lot hunden tygge av halvparten og stappet den andre halvparten lynraskt inn i munnen sin selv - sånt skjer 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har nylig fått oss en liten valp. Barnet og huden våres har blitt gode venner vesla på 3 år syntes det var på tide å dele smokken sin med huden 🙈 også deretter selv ha den i munnen og løpe unna meg. 

Da jeg er førstegangs hunde mamma så lurer på om det kan være farlig å dele smokk? 😬

Anonymkode: 1acdf...d3e

bakterien capnocytophaga canimorsus

Anonymkode: d9e4e...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På tide å slutte med smokk. Hadde tenkt på kvelningsfare her. Om hunde tygger den og ungen får løs del i halsen.

Anonymkode: 87e70...168

Hadde vært mer bekymra for at valpen skulle spist smokken/satt den i halsen, men også en risiko for ungen selvfølgelig!

Anonymkode: 3fbd9...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ungen risikerer å bli syk. Hunder spiser avføring. 

Anonymkode: 8f492...a5f

Hunden risikerer det sikkert og. eKanskje greit å prøve å unngå at dette skjer flere ganger. Ikke spør hvordan. Hakke greie på hund men treåringens smokk bør gjemmes vekk. Evt at man kan si til treåringen at valpen bare må få alle smokkene fordi valpen er mindre og trenger de mer og treåringen er stor og må slutte med smokk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns @Maleficenta har et veldig godt poeng. En treåring bør være ferdig med å bruke smokk, ihvertfall på dagtid.

Hunden trenger ikke smokk selv om det ser søtt ut, det gjør strengt tatt ikke baret heller, så jeg syns du skal benytte sjansen til å kvitte deg med smokk til begge to. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Jeg syns @Maleficenta har et veldig godt poeng. En treåring bør være ferdig med å bruke smokk, ihvertfall på dagtid.

Hunden trenger ikke smokk selv om det ser søtt ut, det gjør strengt tatt ikke baret heller, så jeg syns du skal benytte sjansen til å kvitte deg med smokk til begge to. ;)

Ja hunden trenger jo heller ikke smokk. Og jeg mente ikke at man faktisk skulle gi de til den bare si det til barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Ja hunden trenger jo heller ikke smokk. Og jeg mente ikke at man faktisk skulle gi de til den bare si det til barnet

Jeg skjønte det, derfor jeg var helt enig med deg :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å slutte med smokk da kanskje? 

Anonymkode: 2af75...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde hund da vi fikk barn. De to delte leker fra babyen var rimelig fersk. Den dag i dag 11år etter kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger barnet har vært sykt, det gjelder alle typer sykdommer. 

Anonymkode: dceb3...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har nylig fått oss en liten valp. Barnet og huden våres har blitt gode venner vesla på 3 år syntes det var på tide å dele smokken sin med huden 🙈 også deretter selv ha den i munnen og løpe unna meg. 

Da jeg er førstegangs hunde mamma så lurer på om det kan være farlig å dele smokk? 😬

Anonymkode: 1acdf...d3e

Hallo, tuller du?

Alle vet jo at man ikke skal dele mat eller smokk med hverken hund, katt eller ku.

De spiser jo drit som ligger ute og vasker seg i baken.

 

Anonymkode: 1469c...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår slikker sønnen vår på 1 år i ansiktet kanskje 5 ganger om dagen. Har gjort deg siden han var født. En stund syntes ungen det var gøy å krabbe bort til hunden og stikke ut tungen slik at de slikte på hverandre 🙈

Jeg stopper det når jeg ser det, men har egentlig ikke brydd meg noe særlig. Kjempebra for immunforsvaret, mini er nesten aldri syk. Det er ikke noe mer bakterier i en hunds munn enn et menneskes. 

Anonymkode: a7488...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...