Gå til innhold

Gruer meg til å gå på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sykepleier. Vært det i ett års tid nå, og jobbet samme sted hele tiden. Innen direkte pasientkontakt finnes det ikke noe annet sted jeg heller ville vært, men jeg hater det stedet jeg er. Tok sykepleien fordi det var trygt, i forhold til tidligere valg jeg har tatt i livet. Jobbet innen helse før studiene og syntes det var helt ok, men ville ha mer kjøtt på beina og flere muligheter. Merket under studiene at jeg hadde valgt feil, men tenkte det ville gå seg til så sto i det. Er 30+ og har barn så kan ikke bare ta enda en ny utdanning.

Tidligvakt i ukedagene går helt greit for da er vi nok folk, men kveld, natt, og spesielt helg er helt helt HELT forferdelig. Nå har jeg arbeidshelg og som alle arbeidshelger de siste 8 månedene så gruer jeg meg skikkelig. Er uvel, kvalm, vondt i magen, blir sur og tiltaksløs og vil bare gråte. Har søkt meg vekk i 6 mnd, men de jobbene jeg kunne tenke meg har altfor mange søkere og jeg har for liten fartstid i yrket. Har både opplevd å ikke få intervju, men også vært på en god del og mange ganger nådd nesten opp, men så er det erfaringen som tar meg. 

Tenker hele tiden at jeg må bare stå i dette en stund til så vil noe bedre komme etterhvert. Men jeg er helt på randen. Jeg vet at hvis jeg heller tar feks en butikkjobb nå så får jeg ihvertfall ikke nok erfaring innen yrket mitt til å få en bedre jobb.

Noen råd? Noen som har vært eller er i samme båt? Er så fortvilet. Føler meg helt låst.

Anonymkode: 552e1...f55

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler sånn med deg! Var ferdig utdanna i 2022, og det første året var beintøft. Var sykemeldt av og på, gråt, var ikke meg selv og ble heller ikke ivaretatt av arbeidsgiver. Jeg prøver også å søke meg vekk fra helsevesenet/turnus, men sånn som du så når jeg ikke opp pga lite erfaring. Jeg måtte vekk og søkte til et annet sted, jobber fortsatt som sykepleier men bare det å komme seg vekk fra stedet som ga meg klump i magen og gråt i halsen hjalp mye. Der jeg er nå er vi flere sykepleiere så det er jo bedre rullering på ansvarsvakt, noe som er utrolig deilig. Det tok lang tid for meg å innse det, for jeg var helt låst på at jeg ikke ville ha en ny sykepleier jobb. Syns du skal snakke med legen din, for det høres ut som du er på vei til å gå på veggen ❤️ Det kan hjelpe å bytte arbeidsplass bare for en periode, for å bli der du er nå ødelegger deg helt. Jeg var veldig i tvil, men er glad for at jeg bytta jobb selv om det fortsatt er i pleien, men nå er jobben levbar til jeg finner noe annet eller får tatt en videreutdanning. 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: a47de...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i feilt yrke så lyser det nok igjennom på intervju. Og fra en som jobber i butikk kan jeg love deg at en stilling som kan leves av får du ikke der med den innstillingen. Det er utrolig mange dyktige mennesker som liker salgsyrket om benet der.  Hva med forsikring? Tror du vil komme høyt i søkerbunken der med din bakgrunn. ( jeg har erfaring fra den bransjen) du kan starte som saksbehandler og jobbe deg oppover. Da har du hjemmekontor noen dager i uken og kortere arbeidstid sommerhalvåret.

Anonymkode: 762a2...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok mye om at du er ny i yrket, og at det tar ett år og to før man har fått et minimum av erfaring til å klare mulitasking og oppgaveprioritering på de vaktene der det er minst folk. Som en annen nevner kan det være verdt å forsøke en jobb ett annet sted, men du vil uansett oppleve at du ennå har for lite erfaring å spille på. Jeg har jobbet som sykepleier i mange år, og det BLIR bedre, men det tar tid. 

Anonymkode: d2317...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...