Gå til innhold

Hvilke skjønnhetsprodukter bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvilke skjønnhetsprodukter bruker du og føler du at de fungerer ? Hva bruker du i håret og på huden etc..? 

Jeg spør fordi jeg er helt blank. Jeg har perioral dermatitt og det eneste jeg kan bruke er aloe vera og spenol. Hvis ikke får jeg utbrudd. Kan ikke bruke sminke lenger engang..

Føler jeg kunne hatt yngre og freshere hud uten veldig synlige porer ,men nei. 

Har tynt og slitt hår også så jeg er ganske så lekker. 

Anonymkode: 8e151...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er helt sikkert fin som du er. Her inne kommer du til å bli rådet til botox, fillers og kosmetisk kirurgi, bare så du er forberedt. Vær varsom ift hvilke råd du tar til deg.

Jeg, personlig, har ikke andre råd til deg enn å få hjelp til å finne en god fuktighetskrem som passer din hud, vær varsom med sol og alkohol, og få deg en god hårklipp. Smil til verden om omfavn dine særegenheter :) 

Anonymkode: 0e1cb...52f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ta en tur innom en hudpleieklinikk, og en frisør for å få råd.

Anonymkode: 0f9a6...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ting fungerer kan vel diskuteres. Men jeg bruker kremmer hver morgen og kveld. Solkrem har jeg brukt i mange år no. Har ingen rynker i huden. Har smilerynker ja. Men så har ikke min mor så mye rynker med tanke på at hun er 74 år. Så jeg har vel gode grener. Men jeg bruker ikke noen faster merker. Jeg kjøper det jeg har lyst å prøve. 

Anonymkode: fd654...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På huden bruker jeg bare naturlige ingredienser. Jeg bruker kun en talgkrem fra Ærlig by Walle. Har aldri hatt så fin hud som etter at jeg sluttet å bruke mye hudprodukter. Den eneste sminken jeg bruker er maskara, og jeg bruker talgkremen til å fjerne maskara.

Solkrem sluttet jeg å bruke i Norge for mange år siden. Jeg kuttet ut frøoljer og blir ikke solbrent i Norge lenger. Hvis jeg reiser til varmere strøk trenger jeg solkrem for ikke å bli brent. Siden det er så sjeldent er jeg ikke så nøye på hvilken jeg bruker, og hvis det er badeferie så går jeg rett og slett for P20 som kun er kjemikalier liksom. Men den gjør at jeg kan være ute i sola hele dagen uten å bli brent. Bare én påføring på morgenen og så holder den hele dagen, inkludert bading og tørking med håndkle.

I håret har jeg hatt lyst til å prøve "nopoo" (no shampoo), men har ikke gjort det enda. Her bruker jeg fortsatt frisørshampo, balsam og av og til hårmaske. Men jeg har sluttet å bleke håret. Det er ikke bra med de kjemikaliene.

Anonymkode: c687c...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige sjampoer tok knekken på mitt hår, og gjorde det tørt, flisete og sprøtt. Nå bruker jeg sjampoen til Vossabia og har fått tilbake glansen i håret. Hodebunnen er heller ikke tørr og kløende lenger.

Anonymkode: 0e1cb...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldig, og både hud og hår tåler det meste så er mulig en del blir for tøft for din hud, som retinol. 

Hår; vaskes ukentlig, bruker alltid kur noen timer før vask, ofte over natta. Shampoo, balsam, wow volum mousse, smoothing cream, føner (dyson, skånsomt), og hårolje. Bruker hårolje ca annenhver dag til ny vask. 

Ansikt; Mild rens om morgen, c-vit serum, ulike kremer avhengig av sminke/ikke-sminke/sol. På slutten av dagen bruker jeg oljerens+rens (dobbelrens), så retinol (hver 2-3 dag), nicamide, hyaluron, olje og nattkrem. Varierer også her kremen en del etter behov. 

Kjemisk peeling ca hver tredje dag. Rensende maske en gang i uka. Dette er avgjørende for hvor synlige porer jeg har. 

Har kommet på med alderen. i 20-årene var både hud og hår flott av seg selv. Men nå krever det stadig mer. 

Anonymkode: 81612...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 10.19):

Hei! Hvilke skjønnhetsprodukter bruker du og føler du at de fungerer ? Hva bruker du i håret og på huden etc..? 

Jeg spør fordi jeg er helt blank. Jeg har perioral dermatitt og det eneste jeg kan bruke er aloe vera og spenol. Hvis ikke får jeg utbrudd. Kan ikke bruke sminke lenger engang..

Føler jeg kunne hatt yngre og freshere hud uten veldig synlige porer ,men nei. 

Har tynt og slitt hår også så jeg er ganske så lekker. 

Anonymkode: 8e151...013

Har du forsøkt behandling med antibiotika, evt. kombinert med Skinoren? (Krem/salve med azelainsyre).

Hvis du har tynt og slitt hår, er det viktig å ikke vaske håret for ofte, bruke en mild sjampo og balsam,  og ikke for varmt vann. Unngå varmestyling om du kan, og stylingprodukter som inneholder mye alkohol. Prøv et håndkle av microfiber i stedet for frotte, og ikke gni håret tørt. Klem ut så mye vann du kan med håndkleet, og la håret lufttørke. Du kan også investere i et putetrekk av silke, det gir mindre friksjon enn bomull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hudpleie er veldig enkel, men har funnet det som faktisk fungerer for meg. Er blitt 40år.

Morgen: vaske med vann, cerave-lotion(pm) og solkrem (LRP-uv-mune). Bruker lite sminke, kun maskara og litt blush.

Kveld: dobbelcleanse med Clinique cleansing oil og Cerave hydrating cleanser, Tretinoin og Cerave-lotion(pm). Bruker også mye vaselin gjennom dagen. Både på lepper og rundt øynene. 

Mitt hår trives best med sjampo og balsam fra matbutikken faktisk. Får fett hår av sjampo fra frisør. Har ingen problemer med hodebunn.

Men jeg syns det høres ut som du burde oppsøke en hudlege og få tips om riktige produkter for deg.

Anonymkode: 90e4e...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 år. Bruker lite produkter. Har veldig lite rynker for alderen. Ingen botox eller fillers. Er aldri på skjønnhetsklinikker.

Vasker ansiktet morgen og kveld med lunkent vann. Bruker aldri såpe og sjelden rensekrem.

Bruker fuktighetskrem fra apoteket, eller evt en litt fetere krem fra Vossabia.

Bruker sjampo og deo fra Vossabia. 

Bruker litt sminke (mascara og litt kajal fra Idun) på øynene de fleste dager. Farget dagkrem fra apotek noen dager.

Solkrem hvis jeg skal være i sterk sol over lengre tid, men soler meg sjelden.

Det er det.

Anonymkode: 0e1cb...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har perioral dermatitt bør du sjekke ut hvilken tannkrem du bruker, samt unngå sulfat og parabener. Jeg klarte å kvitte meg med perioral dermatitt på egenhånd, ved at jeg byttet tannkrem (fra colgate fresh white til klassisk colgate). Jeg sluttet å bruke noe som helst av ansiktsrens, vasket kun ansiktet med lunkent vann, og brukte INGEN krem eller andre produkter i ansiktet, med unntak av litt øyekrem under øynene. Etter 3-4 uker var det borte. 

Nå bruker jeg CeraVe ansiktsrens, Kicks BeautyAct retinol, Vichy minéral booster og CeraVe ansiktskrem. 

Anonymkode: a4aa9...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...