Gå til innhold

Er det dumt å jogge med stive muskler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke le av spørsmålet mitt, jeg er såpass ny på joggefronten 🙈

To dager på rad har jeg gått en lengre tur (ca 15 km på hver tur) som nå har gjort meg innmari stiv og støl pga mye bakker. Er det da dumt å ta en joggetur? Vet ikke om jeg får til å jogge engang men det kommer seg vel etter noen minutter vil jeg tro 😅

Bør jeg varme opp først? 

Anonymkode: 322b3...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GÅ tur. Godt for kroppen det også. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid varme opp før du jogger/løper 🙂 Risikerer mindre skader 🙂 

Anonymkode: 017fb...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

GÅ tur. Godt for kroppen det også. :) 

Har gått to dager på rad, lyst på mer fart idag 😅 Men ok, kan jo gå idag og forsåvidt, trenger ikke ta den lange ruta med alle bakkene 🌞

Anonymkode: 322b3...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har gått to dager på rad, lyst på mer fart idag 😅 Men ok, kan jo gå idag og forsåvidt, trenger ikke ta den lange ruta med alle bakkene 🌞

Anonymkode: 322b3...898

Sånn som jeg tolker kroppens signaler så sier den at den er lemster fra det du allerede har gjort og vil sette pris på at du ikke hardkjører når den ikke er helt i orden - ennå - men det kommer. :)  Tålmodighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånt det løsner veldig med å løpe lett, bare løp veldig sakte. Men bruk helst andre sko enn de du har gått med, jeg fikk langvarige plager med plantar fascitt av å gå og løpe mye en periode i samme sko. Høyde-/og dempevariasjon på skoene hjelper med å variere hvilke muskelfibre som treffes/jobber mest i møte med bakken. Har nå tre par jeg alternerer med og løper hver dag uten plager.

Anonymkode: 47206...a65

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...