Gå til innhold

Kan jeg få intimkirurg dekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten lomme/hudfold på indre kjønnsleppene, på den ene siden, noe jeg klaget på etter fødselen med andremann da de sydde noen sting. Dro tilbake etter noen dager men sykepleier som vurderte det mente det gror seg bra til. Nå er det 6 år siden fødselen og det er et stort komplekst for meg. Lar ikke mannen gå ned på meg engang lenger. Det samler seg smuss og vond lukt i den lomma og kan bli betent fra tid til annen. Dette er ikke noe jeg har reist til legen med i ettertid, har prøvd å leve videre med det men det er for stor plage. De skal vel ha i journalen også at jeg dro tilbake for at de skulle se på det? Kan det dekkes? Lommen er nesten 1cm bred og kanskje 0,5cm dyp så kan samles en del smuss inni der. 😔

Anonymkode: 7ade7...221

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da går du til fastlegen, og begynner der.

Anonymkode: dc1e3...1d3

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekka flappen min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Anonymkode: 7ade7...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sententia skrev (8 timer siden):

Jeg fikk dekka flappen min :) 

Hva endret du på? Leppene? 

Anonymkode: 7ade7...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver at det samler seg smuss og bakterier som skaper vond lukt i den (noe som ikke skal skje) der nede, tror jeg du har gode odds for å få det inngrepet dekket i det offentlige. Det skal ikke mye til for å få det dekket, det er bare å sutre og klage litt til fastlegen. 

Til sammenligning... jeg opererte øyelokkene for noen år siden, da de var begynt å henge og plaget meg når jeg skulle se på noe, og da særlig ene siden hang mer enn den andre. Jeg gikk til privatklinikk og fikk operert dem. Betalte noen tusen for det, tror det var 15 000. Eks-mannen min så dette, og ble begeistret for han hadde lyst på det samme selv. Men utspekulert om han er, gikk han til fastlegen og smurte tjukt på og sutret og overdrev over hvor EKSTREMT mye disse øyelokkene hans plaget han og var i veien osv (noe de ikke var, egentlig). Han fikk fastlegen til å henvise han til operasjon på offentlig sykehus, og betalte bare noen hundrelapper i egenandel for det. Lett som en plett, hvis man bare klager nok.

Nå trenger ikke du å lyve en gang, det er jo sant at det er plagsomt og lukter pga bakterieoppsamling hos deg der nede, så gå til legen og fortell om ditt problem, og spør om henvisning til operasjon på offentlig sykehus.

Anonymkode: 133e2...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke la en sykepleier ta denne vurderingen, TS. Du må til lege og få henvisning til spesialist. 

Anonymkode: 0537b...675

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva endret du på? Leppene? 

Anonymkode: 7ade7...221

Nei, det var inni. Ble en «flapp» inni der etter sying etter fødsel. Den var i veien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud kvinne, selvsagt skal du få ordnet opp i dette! Man skal jo ikke gå rundt med skader som fører til lukt og problemer etter fødsel. Bestill time til fastlege og be om henvisning til kirurgi så du får fikset dette asap. Selvsagt skal du få dekket dette. 

Anonymkode: 86a29...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en liten lomme/hudfold på indre kjønnsleppene, på den ene siden, noe jeg klaget på etter fødselen med andremann da de sydde noen sting. Dro tilbake etter noen dager men sykepleier som vurderte det mente det gror seg bra til. Nå er det 6 år siden fødselen og det er et stort komplekst for meg. Lar ikke mannen gå ned på meg engang lenger. Det samler seg smuss og vond lukt i den lomma og kan bli betent fra tid til annen. Dette er ikke noe jeg har reist til legen med i ettertid, har prøvd å leve videre med det men det er for stor plage. De skal vel ha i journalen også at jeg dro tilbake for at de skulle se på det? Kan det dekkes? Lommen er nesten 1cm bred og kanskje 0,5cm dyp så kan samles en del smuss inni der. 😔

Anonymkode: 7ade7...221

Tror det er vanskelig å få dekket pgr.av sjenanse eller komplekser men dersom det fører med seg helseplager bør det definitivt dekkes

Endret av PGMVL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må overdrive plagene, da får du dekket dette, noe som burde være selvsagt uten at du behøver overdrive.

Anonymkode: 8b07a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men herregud kvinne, selvsagt skal du få ordnet opp i dette! Man skal jo ikke gå rundt med skader som fører til lukt og problemer etter fødsel. Bestill time til fastlege og be om henvisning til kirurgi så du får fikset dette asap. Selvsagt skal du få dekket dette. 

Anonymkode: 86a29...4a6

Jeg er bare redd de kommer til å mene at jeg skulle tatt tak i dette tidligere. Noe jeg prøvde, men de sa det så bra ut. De har sikkert ikke registrert dette, det er mye dårlig omtale om sykehuset jeg var til. 

Anonymkode: 7ade7...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du må overdrive plagene, da får du dekket dette, noe som burde være selvsagt uten at du behøver overdrive.

Anonymkode: 8b07a...98c

De må vel se det? Og jeg må jo få Øhjelps time når det er betent eller kan jeg få vanlig time og bare forklare? Kanskje ta bilder over tid å vise? 

Anonymkode: 7ade7...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...