Gå til innhold

Vurderer å legge meg under kniven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer nok til å få mange "ikke gjør det" kommentarer og slikt, men dere blir ignorert. Ønsker saklige svar fra de med erfaring. 

Jeg er 29 år gammel. Er heldig da jeg har lite til ingen linjer i ansiktet, ingen aldringstegn og ingen solskader. Har ikke solet meg siden tenårene og har vært flink til å bruke solkrem om sommeren (er slurvete på vinteren, men er uansett ikke så mye ute da). Hender jeg glemmer solkremen om sommeren også, men har bare vært solbrent to ganger siden tenårene og det var minimalt. Eneste hudpleieproduktet jeg har brukt regelmessig i flere år er c-vitaminserum, vært av og på med BHA og AHA, vært flink til å bruke retinol de siste par årene. Huden har av en eller annen grunn beholdt ungdommeligheten, har blitt tatt for å være mye yngre enn jeg er osv. 

Men... Jeg er ikke pen. Kom ikke her og si at skjønnhet er relativt, for det stemmer ikke. Jeg har ikke et bra utseende. Jeg har et typisk resting bitch face, jeg ser veldig sur ut når jeg er helt avslappet. Munnen min henger veldig mye, den er formet som en omvendt u. Dette er jeg svært usikker for og det har plaget meg hele livet. Jeg merker at jeg ofte er anspent fordi jeg strammer leppene slik at munnen ikke skal henge. Dette er ikke på grunn av alder, det har vært sånn hele livet. Ser omtrent slik ut (ikke bilde av min munn), og den ser lik ut når jeg er normalvektig og overvektig (har variert litt i vekt de siste 10 årene). Jeg syns også øynene "henger" mer, eller kanskje det er brynene, jeg ser dratt ut. Som sagt bare når jeg er avslappet, men jeg løfter alltid brynene litt og er alltid anspent rundt munnen. Jeg merker det når jeg legger meg i senga på kvelden eller når jeg setter meg i bilen etter å ha vært på butikken, for da faller ansiktet sammen. Jeg gjør det automatisk når jeg ser i speilet. Har hatt en samboer, og han spurte ofte hva i alle dager det er jeg gjør med munnen min. Så hermet han etter meg og lagde trutmunn. Det samme gjorde en annen jeg holdt på med.

Tro det eller ei, men jeg har ikke gjort noe med ansiktet før. Jeg har vært hun som har sagt til alle at de aldri må finne på å gjøre noe med ansiktet sitt da de er vakre fra før, og jeg har alltid tenkt dette om andre også. Ingen trenger fillers og ingen trenger ansiktsløft, ikke botox heller. Kan forstå de som fikser på en for eksempel veldig stor nese eller ønsker å jevne ut stor asymmetri, men de fleste trenger ikke sånt. 

Nå sitter jeg litt på gjerdet, mest fordi jeg er redd for å gjøre det verre. Jeg vet hvilke holdninger man blir møtt med når man har gjort noe med ansiktet. Man er dum, man er overfladisk, menn ser på deg som et lett bytte som er bruk og kast. Man blir dømt ganske heftig for å gjøre noe slikt, noe som for meg er ganske sykt i et samfunn hvor skjønnhet blir veid tyngre enn godhet. Man er naiv om man ikke ser det. 

Er for tiden i en lynne hvor jeg egentlig driter i folk. Samtidig liker jeg ikke det jeg ser i speilet, og jeg driter jo i folk fordi jeg tror de ikke liker meg i utgangspunktet. Det hadde vært fint å kunne bevegd meg utendørs uten å tenke at alle glor på meg. Kunne vært fint å date og flørte litt rundt med menn uten å tenke på at de snakker stygt om meg til kompisene sine. Vært fint å tørre å få venninner og gå ut sammen med de og ha det gøy. Hadde også vært fint å kjent meg selvsikker og turt å gjøre noe så enkelt som å bytte jobb, uten at jeg skal bekymre meg over hvor mye andre dømmer meg. Når det kommer til menn legger ikke de merke til sånt uansett, de ser det kun om du har gjort ekstreme forandringer eller om leppene har blitt trippelt så store. Det de dog legger merke til er om du er stygg, så sånn sett blir jeg sett på som bruk og kast akkurat slik jeg er nå. Er man for stygg er man det, er man operert så er man det, vanskelig det der. 

Der er ingen sjarm med ansiktet mitt. Joda, jeg har fått komplimenter som de fleste andre, det har gått på øyne og smil. Det er jo noe som er vakkert med alle, det er da ingen som har et stygt smil. Ellers har jeg aldri hørt noe, selvsagt også fått høre at jeg ser yngre ut enn jeg er, men det sier jo ikke noe om hvordan jeg ser ut, bare hvilken alder. 

Tenker på ansiktsløft og restylane, men med måte. Leppene er for smale og de trenger et løft. Jeg vet der finnes kirurgi for å fikse dette, men aner ikke hva det heter. Det hadde vært fint om munnen min kunne vært mer rett, om det gir mening. Jeg hater virkelig nesen min og haken min, men neseoperasjon er både dyrt og veldig vondt, så usikker på om jeg hater den nok til det. Vil også stramme inn haken og halsen da jeg har dobbelthake og har fått slapp hud der (ser man bare på halsen min ser det ut som jeg er 50+, mamma har finere hals enn meg). 

Øynene mine er også asymmetriske, ene øyet er større enn det andre. Dette plager meg noe helt vanvittig, men tror ikke det er noe som kan gjøres, jeg ser det bare på bilder så tror ikke det er så synlig for andre. 

Noen som har erfaring med plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep? Del gjerne erfaringer. Jeg syns restylane ser utrolig vondt ut, hjelper den bedøvelseskremen i det hele tatt? 

Ikke si terapi. Har prøvd det mange ganger. Fungerer ikke. Problemet sitter på ansiktet, ikke i hodet. Kroppen min er også krise, men kanskje det kan kompenseres for med et pent ansikt. 

For å forklare hvor ille det er, jeg blir kvalm når jeg ser meg i speilet. Fysisk kvalm, dårlig, jeg kjenner det i hele kroppen. Jeg avskyr virkelig meg selv og jeg har prøvd alt men liker ikke meg selv bedre. Nå begynner jeg snart å bli gammel, det hadde vært fint å føle meg fin før jeg offisielt er grisestygg resten av livet fordi alderen tar meg. 

Anonymkode: b738d...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger absolutt ikke plastisk kirurgi, og ingen kirurg med respekt for seg selv ville utført det heller. Men det finnes andre typer konservativ behandling dersom du misliker disse tingene ved deg selv så intenst. Litt restylane på de riktige stedene har en løftende effekt, men varer ikke evig så du vil jo måtte gjenta behandlingen med jevne mellomrom. Det aller første stikket kan være litt ubehagelig, men det er bedøvelse i restylane så etter noen sekunder kjenner du ingenting.

Anonymkode: 88212...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig du har resting bitch face (jeg også, så jeg vet hvordan det er, med det du beskriver om å heve pannen og stramme munnvikene oppover). Men jeg tror likevel du legger litt mye vekt på utseendet, ut fra flere ting du skriver innlegget ditt. Du kan trygt gi mer f..! Jeg tror ikke noen vil anbefale ansiktsløft i så ung alder, og det kommer ikke til å se bra ut når du nærmer deg 40 og senere. Fillers er veldig sjeldent pent gjort, også.

Å akseptere deg selv er en dag for dag-jobb, godt mulig at terapi ikke hjelper deg så mye, men å endre mindset og fokus vil være så befriende for deg! Ditt unike fjes er deg, mange er glade i deg som du er, og du har også hatt kjærestee, så du er absolutt elskbar akkurat som du er.

Anonymkode: ba47e...ea5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du må jobbe med å bli glad i deg selv. Akseptere deg for den du er og ser ut. 

Det er ikke sikkert at du blir fornøyd etterpå. Eller at du hele tiden finner ting å endre på ved deg selv. Så var det egentlig følelsene som var problemet og ikke utseendet..

Men ditt liv og du gjør det som føles riktig ut for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Øynene mine er også asymmetriske, ene øyet er større enn det andre.

Da syns jeg du burde sette inn et glassøye i den ene øyehulen så de blir like store...

Dybdesyn er uansett oppskrytt.

Anonymkode: 0f348...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshineyellow skrev (27 minutter siden):

Jeg tenker at du må jobbe med å bli glad i deg selv. Akseptere deg for den du er og ser ut. 

Det er ikke sikkert at du blir fornøyd etterpå. Eller at du hele tiden finner ting å endre på ved deg selv. Så var det egentlig følelsene som var problemet og ikke utseendet..

Men ditt liv og du gjør det som føles riktig ut for deg. 

Har jobbet med meg selv i over 10 år. Det blir ikke bedre. Jeg må finne andre løsninger. En dag sitter jeg her gammel og grå, enda styggere enn nå. 

Anonymkode: b738d...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er godt mulig du har resting bitch face (jeg også, så jeg vet hvordan det er, med det du beskriver om å heve pannen og stramme munnvikene oppover). Men jeg tror likevel du legger litt mye vekt på utseendet, ut fra flere ting du skriver innlegget ditt. Du kan trygt gi mer f..! Jeg tror ikke noen vil anbefale ansiktsløft i så ung alder, og det kommer ikke til å se bra ut når du nærmer deg 40 og senere. Fillers er veldig sjeldent pent gjort, også.

Å akseptere deg selv er en dag for dag-jobb, godt mulig at terapi ikke hjelper deg så mye, men å endre mindset og fokus vil være så befriende for deg! Ditt unike fjes er deg, mange er glade i deg som du er, og du har også hatt kjærestee, så du er absolutt elskbar akkurat som du er.

Anonymkode: ba47e...ea5

De fleste menn klarer å elske en 20-åring... Var ganske ung sist jeg hadde kjæreste, elskbar er jeg nok ikke lenger. 

Anonymkode: b738d...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste menn klarer å elske en 20-åring... Var ganske ung sist jeg hadde kjæreste, elskbar er jeg nok ikke lenger. 

Anonymkode: b738d...fb0

Synes dette høres mest ut som depresjon. Lav selvfølelse og selvkritikk er med på lasset der. Du er fortsatt ung, og du er garantert elskbar. Du må lære å like deg selv bedre. Som noen skriver over: Gi litt mer faen! Du skriver du har vært i terapi, men ikke alle terapeuter er like flinke. Jeg ville prøvd igjen. Samt få sjekket med lege om du kan ha en depresjon. Du er helt sikkert fin som du er. Og du er helt unik. Ikke bli en kopi av andre.

Anonymkode: 498b1...14d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet, ts. Snakk med en kirurg, be om å se tidligere resultater. Det du trenger er antakeligvis en endoskopisk løft. En godt utført operasjon er ganske vanskelig for andre å se, man ser bare freshere ut. Men vær forberedt for at det skal se helt forferdelig ut de første ukene, og så mer og mer naturlig. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste tittelen og starten av innlegget var jeg klar til å si «gjør det du vil med ditt ansikt som gjør deg fornøyd, drit i hva andre tenker», men når du begynte å liste opp hvert eneste trekk i ansiktet ditt så ser jeg at du har et mye dypere problem. Ditt problem kommer innenfra, å fikse en liten feil i ansiktet er helt greit, å endre hele ansiktet kommer aldri til å bli bra. Mest sannsynlig kommer du til å se ditt «nye» ansikt og finne like mye feil, for du virker som har noe du sliter med på et dypere level. Absolutt gå i terapi, har gått dit selv, det hjelper faktisk. Håper du finner ut av det! 

Anonymkode: bb8bc...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driter i folk, men skal operere utseende ditt for å se bedre ut for folk?

Beklager altså, men IKKE GJØR DET.

Mye av det du skriver, faktisk det aller meste, er det kun du som legger merke til.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bare for å svare på det du faktisk spør om... Eller, svare og svare. Spørre tilbake, blir mer riktig. Må du under kniven? Finnes det ikke andre metoder å "fikse" det på? Fillers, botox etc? Du kan jo risikere å se helt jævlig ut etter operasjon, man har ingen garantier. Det er ansiktet, liksom... 

Anonymkode: eb059...0e5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De fleste menn klarer å elske en 20-åring... Var ganske ung sist jeg hadde kjæreste, elskbar er jeg nok ikke lenger. 

Anonymkode: b738d...fb0

Er dette en trolletråd eller hva? Du er jo helt småsprø. Du er 29, for helvete, ikke 59. Du er ung og fysisk frisk, så slutt å klage på alder! Du er ikke elskbar lenger fordi du er 29?

Jeg tror, helt alvorlig, at du trenger terapi, for de ideene du har er helt forskrudde.

Anonymkode: 17024...aff

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare  komme med en betraktning ang det å gjøre noe med utseendet og hva en oppnår med det sett fra noen av  oss utenfra. 
For en stund tilbake var jeg på et kaffetreff sammen med en venninne og en tidigere bekjent . 
Jeg hadde ikke sette denne tidligere bekjente på flere år , og jeg må si jeg fikk hakeslipp når så henne. 
Fra tidligere så vet jeg at hun brukte mye brunkrem og sminke , antageligvis pga en litt skjemmende og vanskelig hud.  
Men nå hadde hun tydeligvis gjort noe med utseendet siden hun hadde mistet noe av  mimikken og «personligheten» sin. 
Jeg synes ikke hun var blitt så mye penere , men bare fått en kunstig drag over utseendet sitt. 
Og det fylle opp leppene kan se rimelig rart ut  siden de får en slags duckface. 
Men, jeg skjønner at dette handler mye om egen velvære og selvtillit , og det føles sikkert bedre for en selv. 
Jeg er ingen fotomodell selv, men prøver å fremheve det som er de fineste trekkene på meg selv.  
Nesen er for stor, men det er jeg ikke alene om. 
Det at en mister mimikken og får et annerledes smil synes seg trekker en god del ned 

Anonymkode: b3ff4...8b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del på plastiske kirurger og andre som har mye erfaring med den type kirurgi på youtube, og det alle sier er at man er altfor ung for et facelift i din alder. Da ville det heller vært andre ting man anbefaler som feks filler. På meg virker det ærlig talt som du obsesser litt for mye ang. utseendet ditt 💚

Kanskje du burde prøve å skifte litt fokus for en periode for å se om du kan få et nytt perspektiv. Prøv å være mer i naturen eller sammen med dyr. Begynne å ri? Virker som du trenger å finne litt fred med deg selv. Ta i alle fall ingen store beslutninger ang. inngrep når du føler deg dårlig. Dersom du absolutt føler du vil prøve noe er det bedre å gjøre noe som er reversibelt først. Men bare pass på å gå til et bra sted. Når du er litt low er man generelt også mer utsatt for uheldige hendelser, for som du skriver, man bryr seg ikke lenger så mye.

Men for å komme med noen praktiske tips, så har jeg merket effekt på ansiktet av å gjøre gua sha (du kan finne masse tutorials); har fått mindre dobbelthake, mer kontur i ansiktet og jeg merker at huden er litt fastere. Jeg er 38 og har gjort det morgen og kveld i litt over 3 mnd. Det kan gjøre litt vondt i begynnelsen, man blir litt øm, men etter hvert synes jeg det ble veldig avslappende og behagelig. Løser også opp spenninger.

Det du også kan sjekke ut er "chewing", dette er det mange som sverger til og sier det har forandret hele ansiktssymmetrien og fasongen. En annen ting er å passe på å puste gjennom nesa og ikke munnen, søk "mouth breathing facial development" på youtube. Har sett mange (også vitenskapsfolk) snakke om hvor mye dette kan endre på utseende og da særlig dobbelt hake og "hengende" fjes.

Ansiktsgymnastikk er også noe du kan søke på (mange asiatere holder på med dette).

Disse tingene havner ofte litt i skyggen av skjønnhetsindustrien (da de ikke tjener penger på dette), men jeg ser flere og flere vise til gode resultater dersom man gjør disse tingene jevnlig. Jeg har i alle fall blitt positivt overrasket av gua sha.

Det beste er jo dersom du kan bygge opp dine egne ansiktsmuskler å endre utseende på denne måten - det vil jo også være mer varig.

Anonymkode: a7b34...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under kniven og Restylane er da to HELT forskjellige ting. 
 

Hvor bor du? Om du er i Bergen, ta deg en tur til Yvonne hos frk. Dings. Hun er edruelig og ikke opptatt av å sprøyte inn mest mulig. Aleris etc er jeg mer skeptisk til selv. 
 

En runde med litt Botox og filler koster en brøkdel av kirurgi og null nedetid. 
Og til alle «god nok som du er»- selv om andre ikke ser at man har svidd 10.000 på injeksjoner, ser man det gjerne selv og føler seg bedre. Føler man seg bedre, ser man gjerne bedre ut! 

Anonymkode: f283d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri operert ansiktet, men pupper, lår og armer. Etter stygge arr og klumpete resultater hadde jeg aldri i verden rørt ansiktet 🙈 Vet virkelig aldri hva du får, men du vet hva du har ❤️

Anonymkode: 5ae1e...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt litt og litt for å unngå å se overbehandlet ut. En venninne har fått fikset «sur munn» med litt fillers, jeg tror også de kan justere og løfte brynene litt med botox. Nesen kan også til dels korrigeres med fillers. Det finnes vel en treningsdings man biter sammen på for å forme kjevepartete og få den mer definert.

Sjekk drjb.aestethics på insta, han har lagt ut en del før/etter bilder som viser hva som kan fikses uten operasjon og uten å bli seende altfor kunstig ut (et par av dem er for voldsomme synes jeg, men en del har fungert fint).

Det er lett å si at man skal være fornøyd med det utseendet man har, og det høres ut som du først bør få løst en del mentale issues, men når det finnes såpass «snille» prosedyrer man kan prøve så er det lov å fikse litt på det man er misfornøyd med. Botox går vekk og fillers kan løses opp om man ikke ble fornøyd. 

Anonymkode: 3d373...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

medlem555 skrev (11 timer siden):

Skjønner ikke problemet, ts. Snakk med en kirurg, be om å se tidligere resultater. Det du trenger er antakeligvis en endoskopisk løft. En godt utført operasjon er ganske vanskelig for andre å se, man ser bare freshere ut. Men vær forberedt for at det skal se helt forferdelig ut de første ukene, og så mer og mer naturlig. 

Skal sjekke ut endoskopisk løft. Angående problemet så er det jo holdninger jeg blir møtt med av andre, men jeg tror jeg bare må se forbi det. Viktigste er at jeg føler meg bra. Takk for at du faktisk svarer på det jeg spør om og ikke moraliserer og ber meg dra meg i terapi. 

Anonymkode: b738d...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ville nok tatt litt og litt for å unngå å se overbehandlet ut. En venninne har fått fikset «sur munn» med litt fillers, jeg tror også de kan justere og løfte brynene litt med botox. Nesen kan også til dels korrigeres med fillers. Det finnes vel en treningsdings man biter sammen på for å forme kjevepartete og få den mer definert.

Sjekk drjb.aestethics på insta, han har lagt ut en del før/etter bilder som viser hva som kan fikses uten operasjon og uten å bli seende altfor kunstig ut (et par av dem er for voldsomme synes jeg, men en del har fungert fint).

Det er lett å si at man skal være fornøyd med det utseendet man har, og det høres ut som du først bør få løst en del mentale issues, men når det finnes såpass «snille» prosedyrer man kan prøve så er det lov å fikse litt på det man er misfornøyd med. Botox går vekk og fillers kan løses opp om man ikke ble fornøyd. 

Anonymkode: 3d373...a91

Takk for svar og råd! :D 

Anonymkode: b738d...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...