Gå til innhold

Kortpustet og svimmel i uke 15? Hypokonder og redd for å dø.


Anonym2203

Anbefalte innlegg

Hei.

I går startet jeg å merke at jeg ble litt svimmel og kortpustet etter samleie. Jeg lå på rygg når jg merket dette. Hadde presset meg mye, som en hardtrening for meg... Det forsvant når jeg la meg på siden og tok vann.

I dag merket jeg det samme når jeg lå bakover i sofaen. Som om jeg ble grusomt sliten og utmattet. Det gjorde at jeg fikk et panikkanfall...

Merker ikke dette når jeg står eller går rundt. Da får jeg bare høy puls og blir typ vanlig sliten. 

Er det normalt allerede i uke 15? Jeg er så redd for alt av symptomer og tror jeg skal dø hvert minutt... Har skikkelig helseangst.

Kan det være vena cava? Flere som har fått det så tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra ei nettside:

"ryggleie kan redusere eller hindre blodtilførselen til den lille i magen, fordi livmoren trykker på hovedvenen (vena cava) og hovedpulsåren (aorta) til kvinnen"

Anonymkode: 02307...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2203 skrev (8 minutter siden):

Hei.

I går startet jeg å merke at jeg ble litt svimmel og kortpustet etter samleie. Jeg lå på rygg når jg merket dette. Hadde presset meg mye, som en hardtrening for meg... Det forsvant når jeg la meg på siden og tok vann.

I dag merket jeg det samme når jeg lå bakover i sofaen. Som om jeg ble grusomt sliten og utmattet. Det gjorde at jeg fikk et panikkanfall...

Merker ikke dette når jeg står eller går rundt. Da får jeg bare høy puls og blir typ vanlig sliten. 

Er det normalt allerede i uke 15? Jeg er så redd for alt av symptomer og tror jeg skal dø hvert minutt... Har skikkelig helseangst.

Kan det være vena cava? Flere som har fått det så tidlig? 

Er helt normalt å bli svimmel og andpusten de første ukene. Blodvolumet i kroppen øker…. 
 

Du må faktisk slappe av, ellers kommer du til å slite når du er høygravid og alt presser oppover og nedover 😂

Anonymkode: 31ecd...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er helt normalt å bli svimmel og andpusten de første ukene. Blodvolumet i kroppen øker…. 
 

Du må faktisk slappe av, ellers kommer du til å slite når du er høygravid og alt presser oppover og nedover 😂

Anonymkode: 31ecd...c8b

Jeg har slitt med det de første ukene.. men denne gangen har det føles helt annerledes ut... Nå kan det hende jeg sliter med jernmangel også, da jeg pleier slite med det.

Har vært gravid en gang tidligere, men slet ikke så tidlig da. Føler jeg sliter like mye nå som uke 35+ sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym2203 said:

Jeg har slitt med det de første ukene.. men denne gangen har det føles helt annerledes ut... Nå kan det hende jeg sliter med jernmangel også, da jeg pleier slite med det.

Har vært gravid en gang tidligere, men slet ikke så tidlig da. Føler jeg sliter like mye nå som uke 35+ sist.

Alle svangerskap er ulike. Du burde ikke sammenligne dem.

Anonymkode: bbdcb...56b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lavt blodtrykk i første trimester og fikk ofte blodtrykksfall da jeg reiste meg, så fikk jeg panikkanfall av det. Det gikk over og uti 2.trimester skjedde det ikke flere ganger. 

Anonymkode: 3973b...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...