Gå til innhold

Venner som forventer at du skal invitere til mat, men selv aldri serverer noe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om venner som spør om du skal ha noe mat når de kommer på besøk? 

En ting er om jeg selv inviterer å spør. Det har hendt det, men ikke hver gang selvfølgelig.

Det skal sies at hen aldri har servert noe selv. Jeg har heller aldri spurt om det. Nettopp fordi jeg synes det er uhøflig om verten selv ikke inviterer til det. Jeg har andre venner der vi både spleiser på maten eller kjøper inn, å deler på det. Feks jeg tar med ost, den andre kjeks osv.

Er det frekt å spør om dette når en selv aldri inviterer til mat?

Ønsker å høre deres perspektiv her.

Anonymkode: bc19e...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vennen din er frekk. Hadde nok ikke invitert den mer, og vartfall ikke servert mat. Du kan jo svare noe ala "jeg sparer til ferietur akk nå så har mat-budsjett, men om du vil spleise på mat kan vi godt det?"

Anonymkode: 09f7d...25e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker dere om venner som spør om du skal ha noe mat når de kommer på besøk? 

"Nei, jeg har nettopp spist middag, men du må gjerne smøre deg en brødskive om du er sulten."

Anonymkode: 8695a...12a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde smurt på et knekkebrød eller brødskive til vedkommende. Jeg serverer jo alltids noe kaffe eller te (eventuelt vann/saft/brus) til gjester uansett, og det koster meg lite å smøre på noe mat i tillegg til drikken. Men ja, jeg er enig i at det er spesielt å spørre etter mat, eller hinte om å få mat ved å spørre om du skal ha mat😅 Har vedkommende veldig dårlig økonomi, kanskje?

Anonymkode: c216e...960

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at vedkommende vil vite om han/henne skal spise hjemme? Jeg ville visst det og ikke fordi jeg forventet mat. 

Anonymkode: 6d4d2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan det være at vedkommende vil vite om han/henne skal spise hjemme? Jeg ville visst det og ikke fordi jeg forventet mat. 

Anonymkode: 6d4d2...d3c

Tviler på det. Dette skjer jo hver gang. 

Ts

Anonymkode: bc19e...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt frekt, ja. Spesielt om vedkommende er litt gnien i retur og aldri serverer eller inviterer til noe. Jeg hadde muligens foreslått at han kunne bestilt noe via Foodora (og latt ham betale selvfølgelig). Går aldri sulten på besøk til folk selv, i såfall tar jeg med mat til både meg og vertskapet. Kan spørre om vann eller en kaffe, men der går grensa 😅

Anonymkode: 3da9c...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er freidig. Samtidig vil jeg at folk skal ha det greit når de er hos meg, så om de blir sulten vil jeg heller at de sier fra. Om mine venner blir sulten hos meg, blir jeg glad om jeg får servere noe. Fører ikke regnskap på måltider hos hverandre. 
Er vel bare å lage en sandwich til vennen eller tine noe bakverk fra fryseren, så de har noe å bite i

Anonymkode: f5e81...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tviler på det. Dette skjer jo hver gang. 

Ts

Anonymkode: bc19e...562

Kanskje dette er en venn du burde være mindre sammen med . Evnt begynne å svare til matspørsmål : jeg kan lage noe hvis vi spleiser på ingredienser . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, økonomien her i huset er trangt så her blir det mye firat price tomatsuppe når ungene har gjester. Det koster under en tier for en pakke med to poser og lager mye suppe med hver pose, ihvertfall en liter. Er til og med makaroni oppi posene. Er jeg i godlaget hender det at jeg koker opp ekstra makaroni, egg og/eller serverer med brød, men er det knapt med midler blir det "bare suppe". Guttungen har en kompis som digger havregrøt, så de får ofte havregrøt når de er sammen. 

Er du lei av å stå for maten? Tomatsuppe!! Føler du deg utnyttet? Tomatsuppe! Er du blakk? Tomatsuppe!! Det har nærmest blitt et skjellsord her i hus da alle er drittlei Tomatsuppe, men ingen går herfra sultne.

Anonymkode: a1536...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2024 at 10:47 PM, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om venner som spør om du skal ha noe mat når de kommer på besøk? 

En ting er om jeg selv inviterer å spør. Det har hendt det, men ikke hver gang selvfølgelig.

Det skal sies at hen aldri har servert noe selv. Jeg har heller aldri spurt om det. Nettopp fordi jeg synes det er uhøflig om verten selv ikke inviterer til det. Jeg har andre venner der vi både spleiser på maten eller kjøper inn, å deler på det. Feks jeg tar med ost, den andre kjeks osv.

Er det frekt å spør om dette når en selv aldri inviterer til mat?

Ønsker å høre deres perspektiv her.

Anonymkode: bc19e...562

Sånt irriterer meg. 

Folk som irriterer meg henger jeg ikke med. 

Problem løst. 

Anonymkode: b2dc2...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...