Gå til innhold

Gjentatte situasjoner gir meg angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger sårt råd. Har vært i et forhold i noen år nå, og hver påske pleier familien hans å feire med noen venner en dag i påska. Altså foreldrene hans og barna dems. Vi er i 25-30 års alderen. 
I fjor da vi var å spiste middag med de overhørte jeg svigermor snakke om eksen til samboeren min med venninda si, mimret om da hun var med. Så hørte jeg senere at de snakket om at svigermor ikke ble så knyttet til svigerdøtre fordi det er så mange som kommer å går. 

Jeg gråt den kvelden til sambo og sa at jeg følte meg dritt av det jeg hadde hørt og han snakker med moren sin som beklagde til meg neste gang vi møttes. 
 

Nå i påska skulle vi igjenn spise middag med disse, og jeg kjente med en gang at jeg ikke trivdes. Fikk angst og en ekkel magefølelse. Vet ikke hvorfor men er ikke så begeistret for dette selskapet bare. 
 

Etter noen timer hører jeg at de begynner å mimre om eksen hans igjenn og ting de gjorde sammen med henne da han hadde med henne, om hvor gøy det var og slikt. Jeg går tidlig til sengs fordi de drikker mye alkohol, jeg er edru og trøtt fordi jeg har gått flere mil på ski tidligere den dagen. Jeg sier god natt og takk for laget, hvor da venninda til svigers sier: vi snakkes neste år da! (Ikke noe galt i dette, bare hyggelig). Så sier han ene «ja hvis hun er med neste år da!!» så sier en annen «hahaha, ja er jo så mye utskiftninger». Da sier hun venninda «nei herregud hun har da vært med to år nå, dette er jo bra». Da sier han andre «ja vi får se da, hahaha», så ler de alle sammen, inkludert mine svigerforeldre. Sambo sitter der med de, sier ingenting, og jeg går og legger meg alene og føler meg dårlig. 
 

Jeg og samboer har ikke hatt det noe lett sammen, han har vært utro og gjort ting som har satt selvtilliten min litt ute av spill. Jeg kjenner jeg ligger med angst etter denne kvelden, føler meg dritt og er redd jeg overreagerer. Han har ikke hatt noen partner siden denne eksen, og det er nesten 10 år siden, så han har ikke byttet ut mye og slikt egentlig. Jeg bare får en ekkel følelse.. 

Vet ikke hva jeg trenger råd til men måtte bare lufte litt. 

Anonymkode: 31eec...95d

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om de kjenner samboeren din veldig godt. De vet han er en utro drittsekk. 

Jeg håper du begynner å ta bedre valg fremover. Det er en grunn til at han hopper fra kvinne til kvinne. Når du kvitter deg med han, vil han og familien få neste dame til å føle seg like kjip.

Ta vare på deg selv, Ts. Ta gode valg for deg selv og ditt liv. Ikke finn deg i alt. Du har ett liv, og du bør ikke bruke det livet på en person som er utro og har en familie som tar så lite hensyn. 

Anonymkode: da7f7...f79

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller hatt angst over at sambuar var utru, enn slike kommentarer. 

Høyrest ut som om du ikkje har så godt sjølvbilete? ❤️ 

Anonymkode: 6d211...50c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hva mener du er galt her, ts? Du har valgt en samboer som har en forhistorie der han velger å bytte partner ofte. Hans familie er - som man bør være - åpne om denne jo offentlig tilgjengelige opplysningen. Dersom han «typisk» bytter partner hvert 2. år eller årlig og du nå har vært hans partner i 1-3 år er det naturlig at de antar han dukker opp med en ny kjæreste/samboer/el. neste påske, er det ikke?

Det du føler på er ikke «angst». Det er helt naturlig ubehag knyttet til at du ikke ønsker forholde deg til din partner slik han virkelig er. Noe du har rett til - ditt liv, ditt valg. Men det er også et lite rasjonelt valg.

Anonymkode: 65f58...deb

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står ikke akkurat i høy kurs hos svigermor. Ser hun på deg som litt svak?

 

Anonymkode: 7e596...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som noen i den familien er noe å trakte etter. Hverken svigermor eller samboer...

Anonymkode: ca583...71c

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er samboeren din det er noe galt med. De ler av samboeren din fordi han ikke behandler damene sine dårlig, og de er overrasket over at du har holdt ut med han så lenge! Samtidig er de lojal ovenfor han, og da blir det den uskyldige som må stå på utsiden.

Er du sikker på at han er verdt å være med? Han forsvarte deg ikke engang!

Anonymkode: 85b6b...fed

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm hvor mange damer har kommet og gått? 

Inviterer du de til dere? 

Anonymkode: d0a6e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal dumpe denne drittfyren og drittfamilien hans, og finne deg en med litt mer klasse 😎

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Trenger sårt råd. Har vært i et forhold i noen år nå, og hver påske pleier familien hans å feire med noen venner en dag i påska. Altså foreldrene hans og barna dems. Vi er i 25-30 års alderen. 
I fjor da vi var å spiste middag med de overhørte jeg svigermor snakke om eksen til samboeren min med venninda si, mimret om da hun var med. Så hørte jeg senere at de snakket om at svigermor ikke ble så knyttet til svigerdøtre fordi det er så mange som kommer å går. 

Jeg gråt den kvelden til sambo og sa at jeg følte meg dritt av det jeg hadde hørt og han snakker med moren sin som beklagde til meg neste gang vi møttes. 
 

Nå i påska skulle vi igjenn spise middag med disse, og jeg kjente med en gang at jeg ikke trivdes. Fikk angst og en ekkel magefølelse. Vet ikke hvorfor men er ikke så begeistret for dette selskapet bare. 
 

Etter noen timer hører jeg at de begynner å mimre om eksen hans igjenn og ting de gjorde sammen med henne da han hadde med henne, om hvor gøy det var og slikt. Jeg går tidlig til sengs fordi de drikker mye alkohol, jeg er edru og trøtt fordi jeg har gått flere mil på ski tidligere den dagen. Jeg sier god natt og takk for laget, hvor da venninda til svigers sier: vi snakkes neste år da! (Ikke noe galt i dette, bare hyggelig). Så sier han ene «ja hvis hun er med neste år da!!» så sier en annen «hahaha, ja er jo så mye utskiftninger». Da sier hun venninda «nei herregud hun har da vært med to år nå, dette er jo bra». Da sier han andre «ja vi får se da, hahaha», så ler de alle sammen, inkludert mine svigerforeldre. Sambo sitter der med de, sier ingenting, og jeg går og legger meg alene og føler meg dårlig. 
 

Jeg og samboer har ikke hatt det noe lett sammen, han har vært utro og gjort ting som har satt selvtilliten min litt ute av spill. Jeg kjenner jeg ligger med angst etter denne kvelden, føler meg dritt og er redd jeg overreagerer. Han har ikke hatt noen partner siden denne eksen, og det er nesten 10 år siden, så han har ikke byttet ut mye og slikt egentlig. Jeg bare får en ekkel følelse.. 

Vet ikke hva jeg trenger råd til men måtte bare lufte litt. 

Anonymkode: 31eec...95d

Du får ta "begynne å mimre" om den fantastiske oppdiktete x-svigermora. Så kan hu få seg en smekk tilbake. Ikke gå og kryp, hev ryggen og krev respekt.

Anonymkode: 641a1...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nøyaktig hva mener du er galt her, ts? Du har valgt en samboer som har en forhistorie der han velger å bytte partner ofte. Hans familie er - som man bør være - åpne om denne jo offentlig tilgjengelige opplysningen. Dersom han «typisk» bytter partner hvert 2. år eller årlig og du nå har vært hans partner i 1-3 år er det naturlig at de antar han dukker opp med en ny kjæreste/samboer/el. neste påske, er det ikke?

Det du føler på er ikke «angst». Det er helt naturlig ubehag knyttet til at du ikke ønsker forholde deg til din partner slik han virkelig er. Noe du har rett til - ditt liv, ditt valg. Men det er også et lite rasjonelt valg.

Anonymkode: 65f58...deb

At de forventer det betyr ikke at de skal trøkke på den nåværende kjæresten på den måten. 

Anonymkode: 641a1...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det bør også nevnes at det er en grunn til at han forsøker å kontrollere hva du har på, hva du gjør etc. Han projiserer; et veldig vanlig fenomen blant mennesker som er serieutro. 

Han synes det er lekende lett å være utro; han kjenner ikke på vanskelige følelser før, under eller etter at han har vært utro. Å være utro og å lyve gir han ikke dårlig samvittighet. Det er ingen følsesmessig pris å betale for den slags oppførsel, og fordi det er lekende lett for han, så tror han at det er lekende lett for alle andre også. Han forstår ikke at mange av oss ikke ønsker å være utro, og at mange av oss har en mental sperre mot den slags atferd. Han føler derfor at han må ha full kontroll på deg så du ikke får muligheten til å gjøre det samme. Han tror at du, som han, vil være utro om du får sjansen.

Ts, han føler ikke på en innvendig konflikt når han er utro og når han lyver. Han lider ikke av dårlig samvittighet. Han vil dog fortelle deg hva han tror du ønsker å høre for å holde på deg. 

Ikke vær naiv. 

 

Anonymkode: da7f7...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts, det bør også nevnes at det er en grunn til at han forsøker å kontrollere hva du har på, hva du gjør etc. Han projiserer; et veldig vanlig fenomen blant mennesker som er serieutro. 

Han synes det er lekende lett å være utro; han kjenner ikke på vanskelige følelser før, under eller etter at han har vært utro. Å være utro og å lyve gir han ikke dårlig samvittighet. Det er ingen følsesmessig pris å betale for den slags oppførsel, og fordi det er lekende lett for han, så tror han at det er lekende lett for alle andre også. Han forstår ikke at mange av oss ikke ønsker å være utro, og at mange av oss har en mental sperre mot den slags atferd. Han føler derfor at han må ha full kontroll på deg så du ikke får muligheten til å gjøre det samme. Han tror at du, som han, vil være utro om du får sjansen.

Ts, han føler ikke på en innvendig konflikt når han er utro og når han lyver. Han lider ikke av dårlig samvittighet. Han vil dog fortelle deg hva han tror du ønsker å høre for å holde på deg. 

Ikke vær naiv. 

 

Anonymkode: da7f7...f79

Whoops, feil innlegg. 

Anonymkode: da7f7...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du ikke trenger å bli med på disse fylleturene til svigemor med sønn. Hev deg over det og tenk at dette snakker mer om dem enn om deg TS. Finnes så mange idioter som viser sitt sanne jeg når de har drukket. 

Anonymkode: 8924a...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er 30 nå og ikke har hatt dame på nesten 10 år, så er det vel begrenset hvor mange han kan ha dratt med seg hjem.

Men svigerfamilien høres ut som en kjip gjeng uansett, og han høres ikke bedre ut. Utro og tafatt type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...