Gå til innhold

Full tannbehandling katt - hva pleier dette å ligge på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker full sjekk, kanskje trekking av noen tenner og fjerning av tannstein. I full narkose, katten er veldig engstelig av seg. 

Anonymkode: 8d70b...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan variere veldig. Sist betalte jeg 13.000,- for rens og trekk av to tenner.

Anonymkode: cc08c...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel opererer veterinærer med en pris som er for sedasjon (velg en veterinær som intuberer og ikke bare har maske på, det er tryggere. Mange billige veterinærer gjør ikke dette)+kontroll og rens, oppvåkning og alt av honorarer og utstyrsbruk. Skal man trekke tenner er ikke dette noe som pleier å være en del av pakkeprisen. Det samme gjelder tannrøntgen. Du kan likevel be om et prisoverslag før de setter i gang dersom katten har vært inne på tannsjekk for ikke lenge siden og de vet hvor mange tenner som må trekkes. 

Dersom du har forsikring, kan det også hende den dekker noe av dette avhengig av hva årsaken til tanntrekk er :)

Anonymkode: 9a291...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil sannsynligvis ikke trekke tenner i første runde, med mindre tennene er så løse at de nærmest faller ut av seg selv. Og er det noen tenner som gjør det, vil det alltid være flere tenner som må ut også. 
Som regel vil det være ett besøk først, med tannrens under narkose og røntgenbilder. Anbefaler virkelig tannrøntgen, selv om billigere klinikker ikke nødvendigvis gjør dette som standard, for det kan dukke opp ting der du ikke kan finne ut på andre måter (dvs tenner som må trekkes). Hvis det dukker opp ting som må gjøres (typisk tanntrekk), får du prisoverslag og time for å gjøre det senere. Den første timen vil typisk koste 2000-3000kr (klinikker vil ofte ha dette som en standardpris som er oppført på hjemmesiden deres), mens prisen på tanntrekk videre vil variere med hvor mange og ikke minst hvilke tenner som må trekkes. 
Igjen, jeg anbefaler virkelig tannrøntgen.

Hilsen dyrlege (som ikke jobber klinisk, og som derfor ikke har noen økonomiske interesser i dette)

Anonymkode: 595c6...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min veterinær, koster det rundt 20k.

Anonymkode: c1114...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har trukket en haug, først måtte de på undersøkelse i narkose og det kostet vel rundt 3000 pr katt inkludert røntgen.
 

Der ble det kartlagt hva som måtte ut, og et estimat på 22.000 for tanntrekk på begge to. Tror det endte på 19.500. 

Den ene katten ble ny etterpå, malingen hans kom tilbake! 😺

Anonymkode: 17451...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betalte ca 5000 for sjekk, rens av tannstein og narkose. Han hadde noe de ville sende inn en prøve av (da ringte de underveis i behandlingen for å spørre om det var greit og inf hva det hostet) ingen hull eller trekking av tenner.

Endret av Solknapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min har måttet ha årlig tannsjekk og tanntrekk de siste tre årene. Den er også engstelig, men tror ikke det har noe å si. 

Første gang skulle den bare til sjekk og tannrens, men dyrlegen ringte meg og spurte om lov til å trekke ei tann i samme narkose. Jeg betalte litt over 5000 kr. 

Andre gang tror jeg det var avtalt både trekk av ei tann og sjekk samtidig. Jeg betalte litt under 5000 kr. 

Tredje gang ville ikke dyrlegen trekke i samme narkose som sjekk/tannrens. 
Da betalte jeg 3000 kr for røntgen og tannrens, og så ca. 6500 for ny time med trekk av to tenner pluss noen blodprøver han måtte ta. 

Anonymkode: 0296c...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt mellom 3000 og 13 000 for "rens og trekk av noen tenner".

Det er stor forskjell på pris på de ulike tennene, og hvordan de sitter.

Jeg betaler ca 1700,- for sjekk med fjerning av tannstein og røntgen. Så kommer eventuell trekk ved siden av, og det gjøres alltid i samme narkoserunde.

Anonymkode: 35107...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...