Gå til innhold

Hvordan få han til å forstå meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg er gift og har barn, vi har forskjellige ønsker når det kommer til fritidsaktiviteter jeg liker å være sosial og han ikke, kan til tider oppleve han som ekstremt fort sur og irritert. Jeg har lyst til å være på hytta med familien han vil være hjemme. I en hektisk hverdag synes jeg det er godt å få prioritert familien når vi har ferie. Jeg har også en jobb som krever mye av meg i både helger og kvelder. 

synes dette er vanskelig da det er mye diskusjoner og irritasjon for vi ikke klarer å  se hva den andre trenger, vet ikke når en skal si at nok er nok vil bare at alt skal være bra, spessielt for barna. alt endret seg etter vi fikk barn 

noen som har vært i lignende situasjon som har tips eller erfaring? 

 

 

Anonymkode: 9778a...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår han deg lettere hvis du viser at du oppriktig forstår ham? Kan dere sette dere lage planer hvor begges behov blir dekket. Og i tillegg, hvordan er det med barna, hva har hvert av dem mest behov for og ønske om?

Hos oss er mannen mer sosial og mer hjemmekjær enn meg. Men ingen av oss er veldig langt i den ene retningen, så vi klarer å sette oss inn i hverandres behov. Typisk så ville han helst vært hjemme, og invitere folk på besøk, mens jeg vil dra på tur med bare oss i familien. Vi har to barn, hvorav den ene er veldig sosial, mer enn mannen, og en aktiv type og den andre er introvert og hjemmekjær . 

Vi gjør litt av hvert, og forsøker å komme alle i møte.  Det er klart det hadde vært enklere om hele familien hadde vært omtrent like ekstroverte og glade i samme type aktivitet, men sånn er det jo ofte at det ikke helt er. 

Anonymkode: 87af6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...