Gå til innhold

Blødd fem av syv uker, overgangsalder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde man skulle blø mindre? Noen med samme erfaring?

Jeg har ingen andre symtomer, men er snart 50 og har alltid hatt veldig regelmessig syklus.

Hva annet kan det være? Blør ikke mye, men det gir seg bare aldri.

Anonymkode: 26946...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan vel blø både lengre og kortere.. Håper du har time hos lege eller gynekolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo få dette sjekket asap. Ikke for å være hysterisk, men ei venninne av meg fikk langvarige blødninger under pandemien. Trodde det var pga vaksinen, så det tok tid før hun fikk det sjekket. Det var dessverre livmorhalskreft og hun levde kun et halvt år etter diagnosen endelig ble stilt. Kun 47 år gammel. 

 

Anonymkode: 5f378...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo få dette sjekket asap. Ikke for å være hysterisk, men ei venninne av meg fikk langvarige blødninger under pandemien. Trodde det var pga vaksinen, så det tok tid før hun fikk det sjekket. Det var dessverre livmorhalskreft og hun levde kun et halvt år etter diagnosen endelig ble stilt. Kun 47 år gammel. 

 

Anonymkode: 5f378...5dc

Det var d-r-a-m-a-t-i-s-k da.

Kan gå lenge før man oppdager kreft. Så å skylle på pandemien ble litt drøyt.

Anonymkode: 2088a...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik overgang begynte hos men, men ville sjekket med legen. Jeg også trodde at man gradvis skulle begynne å blø mindre og/eller sjeldnere, istedenfor blødde jeg stadig og lenge, før lite/sjelden tok over. 

Anonymkode: 408e1...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var slik overgang begynte hos men, men ville sjekket med legen. Jeg også trodde at man gradvis skulle begynne å blø mindre og/eller sjeldnere, istedenfor blødde jeg stadig og lenge, før lite/sjelden tok over. 

Anonymkode: 408e1...5cc

Så fint å høre at det ikke bare er meg, takk!

Tipper det er det samme med meg. Det er ikke så lenge siden jeg var hos gyno, så jeg er ikke så engstelig. Nettopp tatt masse blodprøver på Balderklinikken også, de hadde neppe vært så fine hvis det var noe farlig.

Men jeg har tatt flere lymfebehandlinger for å få mindre migrene, og det begynte samtidig. Det kan jo ha en sammenheng og isåfall renser jeg vel ut noe som trengs. Mindre migrene har jeg også fått. 
Men det kan også være overgangen som tilfeldigvis passer. Ikke enkelt å vite.

Takk for svar!

TS

Anonymkode: 26946...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så fint å høre at det ikke bare er meg, takk!

Tipper det er det samme med meg. Det er ikke så lenge siden jeg var hos gyno, så jeg er ikke så engstelig. Nettopp tatt masse blodprøver på Balderklinikken også, de hadde neppe vært så fine hvis det var noe farlig.

Men jeg har tatt flere lymfebehandlinger for å få mindre migrene, og det begynte samtidig. Det kan jo ha en sammenheng og isåfall renser jeg vel ut noe som trengs. Mindre migrene har jeg også fått. 
Men det kan også være overgangen som tilfeldigvis passer. Ikke enkelt å vite.

Takk for svar!

TS

Anonymkode: 26946...51f

Ikke alltid man får gode svar av gynekolog heller. Jeg var hos gynekolog som tok ultralyd. "Mange egg her, så du er nok noen år fra overgangsalder" sa han. Så begynte det rett etterpå, og legen min fnyste av gynekologen. 

Kanskje mange egg og kroppen tømte seg nærmest? Jeg vet ikke, men han tok veldig feil. 

Etter en periode med mye blødninger stoppet mensen i flere måneder, så hadde jeg en, og så var det stopp. 

Anonymkode: 408e1...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke alltid man får gode svar av gynekolog heller. Jeg var hos gynekolog som tok ultralyd. "Mange egg her, så du er nok noen år fra overgangsalder" sa han. Så begynte det rett etterpå, og legen min fnyste av gynekologen. 

Kanskje mange egg og kroppen tømte seg nærmest? Jeg vet ikke, men han tok veldig feil. 

Etter en periode med mye blødninger stoppet mensen i flere måneder, så hadde jeg en, og så var det stopp. 

Anonymkode: 408e1...5cc

Takk!

Jeg hører på magefølelsen min og stoler på at det er overgangsalder og ikke noe galt :) 

 

TS

Anonymkode: 26946...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...