Gå til innhold

J**** lei av dårlige avocadoer


Paradoxx

Anbefalte innlegg

Overraskende jevnt over bra på ODA og gjetter at det er litt fordi ingen klemmer på de..😌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper frossen avocado hvis jeg skal bruke den til guacamole😊 alltid fin avocado i frysedisken. Enig med bruker over at rema sin med 96% avocado er veldig god😍

Anonymkode: 015bc...fcc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror jeg har funnet en løsning på dette problemet, i hvertfall for egen del! Jeg kjøper ferdig guacamole på Rema og den inneholder 96% avokado (resten er syre etc) og den smaker godt! Finnes i frukt og grønt-kjøla. Bruker den til tacoen og funker superbra. Hele slekta har konvertert til samme nå. 

Anonymkode: ffab7...19e

Skal testes, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor kjøper du avokado? Det er den minst miljøvennlige veksten en finner i norske butikker. 

Anonymkode: 7dc04...176

Hvorfor? Kommer vell tydelig frem i innlegget mitt at jeg skal ha guacamole, blir ikke helt set samme med gulrot istedenfor avocado.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er så heldig at jeg bor et sted hvor jeg dyrker mine egne avocadoer, så jeg er nesten alltid berget. 😄 

Anonymkode: 6ee0f...c7f

Har du et rom til leie???Kan hjelpe til med  daglige oppgaver :)

Anonymkode: a3e66...fd5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradoxx skrev (11 timer siden):

Fjerde gangen på rad jeg kjøper dårlige avocadoer…. Pleier å kjøpe 2pk modne avokadoer fra Season…. Ødelegger hele tacoen. 
 

tips til hvordan jeg unngår dette med sikkerhet i fremtiden? Pleier som regel å kjenne på dem, men tydeligvis funker det ikke.

Kjøp hard, umoden avokado. Legg i plastpose sammen med en banan på kjøkkenbenken over natten. Da modnes den.

Anonymkode: 9414a...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For et teit svar. Hvis du plukker av stilken og ser at avokadoen er fin så kjøper du den jo, hvis den ikke er fin så kjøper du den ikke og da skal du ikke forvente at andre kjøper den heller.

Og ikke kom med "Javel da kan den ikke brukes", kan skal ikke kjøpe matvarer man ikke kan bruke, din nisse.

Anonymkode: 69ac2...34b

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0c1d6...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor kjøper du avokado? Det er den minst miljøvennlige veksten en finner i norske butikker. 

Anonymkode: 7dc04...176

Dette stemmer ikke. Kjøtt trumfer avocado når det kommer til minst miljøvennlige produkter på butikken.

Anonymkode: 0c1d6...45e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det er best å kjøpe umoden avokado, de holder overraskende lenge. 

Kjøp fryst avokado hvis du skal lage guacamole, eller frys avokado selv. De umodne du kjøper i nett kan fryses å halve stykker når de er modne. 

Man må jo bare akseptere at guacamole krever enten fryst avokado eller litt planlegging i stedetfor å insistere på å ødelegge enda mer mat. Disse modne avokadoene er jo en vits. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper også frossen avokado til guacamole. Ellers er jeg en av dem som plukker av stilken for å sjekke om den er grønn under, er den ikke det er den dårlig og da er det ingen andre som kjøper den heller (gitt at de faktisk sjekker og tenker litt over hvilken de plukker da). Avokado er ganske dyrt og jeg går aldri tilbake til butikken for å kalge om jeg kjøper en som er råtten, så dette har jeg ingen dårlig samvittighet for. 

Anonymkode: b2646...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 18.58):

Nei det funker ikke å kjenne på dem. Det var nemlig 200 personer gjort før deg, og den stakkars avokadoen får støtskader. 

Løsningen er at avokado burde selges over disk, eller fra en vensafe på samme måte som røyk og snus.

Anonymkode: 060f2...84b

Selvsagt fungerer det å kjenne på avokadoen. Dersom 200 personer har kjent på den før deg har den da vært for hard, ellers hadde de kjøpt den, og harde avokadoer får heller ikke støtskader så lett. Det er snakk om et lett trykk, liksom. 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 19.18):

Kjøp knallharde og modne i romtemperatur. 

Og IKKE ta av stilken på avokadoer du ikke kjøper! Da ødelegges de i hvert fall til neste kunde.

Anonymkode: c9ab8...fc1

Man tar kun av stilken på avokadoer som består kjenne-testen, ergo kjøper man selvsagt avokadoen dersom den ikke har mugg/er råtten under stilken. Da er den jo allerede ødelagt, og det eneste man har gjort er å avdekke dette. 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 19.24):

Nei det gjør man ikke. I der øyeblikket du fjerner stilken vil avokadoen bli raskt dårlig. Man plukker med seg avokado på butikken uten å tukle med de og er de dårlig når man kommer hjem javel da kan de ikke brukes.

Anonymkode: 0c1d6...45e

Deg om det. Personlig kjøper jeg så godt som aldri dårlige avokadoer og vi spiser flere avokadoer i uka. Til 40 kr. stykket så forutsetter jeg faktisk at jeg får en spiselig vare.

Anonymkode: 74514...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er ikke at 9 av 10 avocadoer jeg tester er så umodne at de er uspiselige, men at de er merket Spisemodne.

Pakk gjerne avocadoene to og to i esker, men ikke kall de spisemodne når de må ligge flere uker i kjøleskapet først.

Jeg er dårlig på å tyde avocadoene og øar meg gang på gang lure av merkingen. Og nesten like mange ganger går de i søpla.

Anonymkode: a3e74...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvsagt fungerer det å kjenne på avokadoen. Dersom 200 personer har kjent på den før deg har den da vært for hard, ellers hadde de kjøpt den, og harde avokadoer får heller ikke støtskader så lett. Det er snakk om et lett trykk, liksom. 🤷‍♀️

Man tar kun av stilken på avokadoer som består kjenne-testen, ergo kjøper man selvsagt avokadoen dersom den ikke har mugg/er råtten under stilken. Da er den jo allerede ødelagt, og det eneste man har gjort er å avdekke dette. 🤷‍♀️

Deg om det. Personlig kjøper jeg så godt som aldri dårlige avokadoer og vi spiser flere avokadoer i uka. Til 40 kr. stykket så forutsetter jeg faktisk at jeg får en spiselig vare.

Anonymkode: 74514...ae3

Du er en av de ja.

Anonymkode: 0c1d6...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gitt opp å kjøpe fersk avokado. Kjøper frosne avokadoer i Sverige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare frosne i terninger selv, supert å lage guac av og ha i smoothie synes jeg.

Anonymkode: d10d4...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeliten skrev (På 31.3.2024 den 9.49):

Vi har gitt opp å kjøpe fersk avokado. Kjøper frosne avokadoer i Sverige.

Heldigvis selges frossen avokado i frysedisken i norske butikker.

Anonymkode: 03b7a...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heldigvis selges frossen avokado i frysedisken i norske butikker.

Anonymkode: 03b7a...15d

Tiner dere Adv før dere lager guca? 

Anonymkode: d81e7...4c4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bruker ingen andre enn meg avokado til andre ting enn guacamole?? :klo: 

For meg er avokado noe jeg først og fremst har i grønn salat, eller kombinerer med reker eller krabbe, chili, sitrus og koriander til en frisk forrett, eller feks har i en dip med hvite bønner og crème fraiche toppet med gressløk og ørretrogn.

Å kjøpe frossen avokado kunne ikke falle meg inn - skal jeg lage noen av disse tingene vil jeg ha frisk, akkurat modnet avokado. Går alle nordmenn sånn i flokk når de lager mat altså?

Anonymkode: c9ab8...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor du bare får dårlige avocadoer? Det er fordi alle de som har svart her i tråden og mange mange flere driver og klemmer og kjenner på avocadoene og drar av stilken og sørger for at alle som kommer etter dem får dårlige avocadoer. Egoismen vil virkelig ingen ende ta. 

Anonymkode: 9184e...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, bruker ingen andre enn meg avokado til andre ting enn guacamole?? :klo: 

For meg er avokado noe jeg først og fremst har i grønn salat, eller kombinerer med reker eller krabbe, chili, sitrus og koriander til en frisk forrett, eller feks har i en dip med hvite bønner og crème fraiche toppet med gressløk og ørretrogn.

Å kjøpe frossen avokado kunne ikke falle meg inn - skal jeg lage noen av disse tingene vil jeg ha frisk, akkurat modnet avokado. Går alle nordmenn sånn i flokk når de lager mat altså?

Anonymkode: c9ab8...fc1

Avokado er en lite bærekraftig frukt å spise i Norge, så jeg unngår det i salater og greier hvor jeg fint klarer meg uten. 

Men som sagt, kjøp nett med umoden avokado og la den modnes hjemme så går det fint. Å forvente at frukt fraktet fra andre siden av jordkloden skal ha perfekt modenhet den dagen DU trenger den er jo litt kravstort, er det ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...