Gå til innhold

J**** lei av dårlige avocadoer


Paradoxx

Anbefalte innlegg

Fjerde gangen på rad jeg kjøper dårlige avocadoer…. Pleier å kjøpe 2pk modne avokadoer fra Season…. Ødelegger hele tacoen. 
 

tips til hvordan jeg unngår dette med sikkerhet i fremtiden? Pleier som regel å kjenne på dem, men tydeligvis funker det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paradoxx skrev (4 minutter siden):

Fjerde gangen på rad jeg kjøper dårlige avocadoer…. Pleier å kjøpe 2pk modne avokadoer fra Season…. Ødelegger hele tacoen. 
 

tips til hvordan jeg unngår dette med sikkerhet i fremtiden? Pleier som regel å kjenne på dem, men tydeligvis funker det ikke.

Prøv å løsne på stilken. Ser du grønnfargen inni? Dette er et bra tegn. Den må selvsagt ikke være for hard eller myk. Er den for hard, kan du til nøds bruke stavmikser.

Endret av VetAlt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn på fastheten nederst på avokadoen, har den en myk konsistens, uten at hele avokadoen moses, så er den spiseklar og moden, kan dobbeltsjekke ved å fjerne stilken etterpå, er den fin og grønn, har du en sikker vinner til guaca 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradoxx skrev (5 minutter siden):

Fjerde gangen på rad jeg kjøper dårlige avocadoer…. Pleier å kjøpe 2pk modne avokadoer fra Season…. Ødelegger hele tacoen. 
 

tips til hvordan jeg unngår dette med sikkerhet i fremtiden? Pleier som regel å kjenne på dem, men tydeligvis funker det ikke.

Nei det funker ikke å kjenne på dem. Det var nemlig 200 personer gjort før deg, og den stakkars avokadoen får støtskader. 

Løsningen er at avokado burde selges over disk, eller fra en vensafe på samme måte som røyk og snus.

Anonymkode: 060f2...84b

  • Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (1 minutt siden):

Kjenn på fastheten nederst på avokadoen, har den en myk konsistens, uten at hele avokadoen moses, så er den spiseklar og moden, kan dobbeltsjekke ved å fjerne stilken etterpå, er den fin og grønn, har du en sikker vinner til guaca 😊

Lønner seg selvsagt å kjøpe løsvekt for at dette skal fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.03 kjøpte jeg 4 2pk med season avocado på spar. En pakke igjen. Til nå har alle vært fine, med kun en liten tendens til noe hard behandling på ene siden på ene. Jeg kjøper de knallharde og lar de modne i kjøleskapet. Det er sånn jeg får best suksess. Da kan de ikke ha blitt most av noen før meg, og tåler bedre turen hjemover også. 
 

Sjekker alltid at stilken er i, og utover det er det det samme enten jeg kjøper nett, enkeltvis (på tilbud), eller 2pk. De på Spar kostet 20kr for en 2pk, derfor så mange.

(Og ja jeg setter dato på når jeg kjøpte ulikt grønt for å ha litt oversikt. Det til tross for at nyere dato ikke betyr at det er «ferskere», så hjelper det meg litt. Ja jeg er nerd 🤣🤓)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp knallharde og modne i romtemperatur. 

Og IKKE ta av stilken på avokadoer du ikke kjøper! Da ødelegges de i hvert fall til neste kunde.

Anonymkode: c9ab8...fc1

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (28 minutter siden):

Prøv å løsne på stilken. Ser du grønnfargen inni? Dette er et bra tegn. Den må selvsagt ikke være for hard eller myk. Er den for hard, kan du til nøds bruke stavmikser.

Nei det gjør man ikke. I der øyeblikket du fjerner stilken vil avokadoen bli raskt dårlig. Man plukker med seg avokado på butikken uten å tukle med de og er de dårlig når man kommer hjem javel da kan de ikke brukes.

Anonymkode: 0c1d6...45e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det gjør man ikke. I der øyeblikket du fjerner stilken vil avokadoen bli raskt dårlig. Man plukker med seg avokado på butikken uten å tukle med de og er de dårlig når man kommer hjem javel da kan de ikke brukes.

Anonymkode: 0c1d6...45e

Javel da kan de ikke brukes???? Du er klar over at du skriver om avokado som eventuelt skal bli guacamole til taco?

Eneste løsningen jeg ser er å kjøpe mange pakker med avokado for helgardere meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt avokado på flere måneder pga dette. Er helt håpløst, blir for mange bortkasta penger på dårlige avokadoer.

Anonymkode: e150c...28a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet en løsning på dette problemet, i hvertfall for egen del! Jeg kjøper ferdig guacamole på Rema og den inneholder 96% avokado (resten er syre etc) og den smaker godt! Finnes i frukt og grønt-kjøla. Bruker den til tacoen og funker superbra. Hele slekta har konvertert til samme nå. 

Anonymkode: ffab7...19e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg bor et sted hvor jeg dyrker mine egne avocadoer, så jeg er nesten alltid berget. 😄 

Anonymkode: 6ee0f...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det gjør man ikke. I der øyeblikket du fjerner stilken vil avokadoen bli raskt dårlig. Man plukker med seg avokado på butikken uten å tukle med de og er de dårlig når man kommer hjem javel da kan de ikke brukes.

Anonymkode: 0c1d6...45e

For et teit svar. Hvis du plukker av stilken og ser at avokadoen er fin så kjøper du den jo, hvis den ikke er fin så kjøper du den ikke og da skal du ikke forvente at andre kjøper den heller.

Og ikke kom med "Javel da kan den ikke brukes", kan skal ikke kjøpe matvarer man ikke kan bruke, din nisse.

Anonymkode: 69ac2...34b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hele slekta har konvertert til samme nå. 

Er vel ikke noe å skryte av at hele slekta har dårlige smaksløker.

Anonymkode: 69ac2...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk konsistensen på de uten å klemme for hardt, se på fargen på skallet, er de veldig mørke så er de gjerne dårlige. Evt kjøp de litt harde og la de modne hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel ikke noe å skryte av at hele slekta har dårlige smaksløker.

Anonymkode: 69ac2...34b

En liten surpomp du! Den smaker faktisk godt, og er en kjempefin løsning hvis man ikke finner bra avokado i butikken.

Anonymkode: ffab7...19e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor kjøper du avokado? Det er den minst miljøvennlige veksten en finner i norske butikker. 

Anonymkode: 7dc04...176

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En liten surpomp du! Den smaker faktisk godt, og er en kjempefin løsning hvis man ikke finner bra avokado i butikken.

Anonymkode: ffab7...19e

Jeg er da ikke sur, er faktisk ganske glad i dag, jeg.

Anonymkode: 69ac2...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg har funnet en løsning på dette problemet, i hvertfall for egen del! Jeg kjøper ferdig guacamole på Rema og den inneholder 96% avokado (resten er syre etc) og den smaker godt! Finnes i frukt og grønt-kjøla. Bruker den til tacoen og funker superbra. Hele slekta har konvertert til samme nå. 

Anonymkode: ffab7...19e

Prisen? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kjøper du avokado? Det er den minst miljøvennlige veksten en finner i norske butikker. 

Anonymkode: 7dc04...176

Ingen bryr seg om miljøet annet enn de som prøver å sanke sosiale poeng.

Anonymkode: 69ac2...34b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...