Gå til innhold

Hvordan bli apotektekniker? Noen her som er apotektekniker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingen interesse for å utdanne meg innen noe som helst. Vil ikke jobbe med mennesker lenger, jobbet på sykehjem i mange år som ufaglært (ja, har fått ting til å gå rundt som ufaglært, tro det eller ei) og jeg er totalt mettet. Drømmen var sykepleier, det vil jeg ikke lenger. 

Butikkjobb har jeg vurdert, men samtidig vet jeg ikke helt. Var på apoteket her om dagen og tenkte at kanskje det ikke er så verst å jobbe som apotektekniker. Men hvordan blir jeg det når jeg er for voksen til videregående? 

Anonymkode: c5167...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voksenopplæring? 

Anonymkode: d86d2...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet dette litt og ble helt sjokka. Det står en latterlig lav lønn man kan forvente som apotektekniker!? Det var faktisk lavere enn jeg har i inntekt, som er uføretrygdet.

Kanskje du bør sikte deg inn på noe annet som er litt bedre lønnet, så du ikke ender opp med å angre bittert på å ha brukt tid til å utdanne deg til noe som gir dårligere betalt enn en del ufaglærte jobber som butikk osv.

Dette står det om lønnsnivået i 2022:

Hvor mye tjener man som apotektekniker?
 
 
Hva kan man forvente i lønn som apotektekniker

– Et sted mellom 340 000 til 420 000 i året i forhold til ansiennitet.

Anonymkode: a5a43...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg googlet dette litt og ble helt sjokka. Det står en latterlig lav lønn man kan forvente som apotektekniker!? Det var faktisk lavere enn jeg har i inntekt, som er uføretrygdet.

Kanskje du bør sikte deg inn på noe annet som er litt bedre lønnet, så du ikke ender opp med å angre bittert på å ha brukt tid til å utdanne deg til noe som gir dårligere betalt enn en del ufaglærte jobber som butikk osv.

Dette står det om lønnsnivået i 2022:

Hvor mye tjener man som apotektekniker?
 
 
Hva kan man forvente i lønn som apotektekniker

– Et sted mellom 340 000 til 420 000 i året i forhold til ansiennitet.

Anonymkode: a5a43...b1c

Det var lite. Jeg har mer som renholder uten utdannelse men kun fagbrev 

Anonymkode: fb077...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ingen interesse for å utdanne meg innen noe som helst. Vil ikke jobbe med mennesker lenger, jobbet på sykehjem i mange år som ufaglært (ja, har fått ting til å gå rundt som ufaglært, tro det eller ei) og jeg er totalt mettet. Drømmen var sykepleier, det vil jeg ikke lenger. 

Butikkjobb har jeg vurdert, men samtidig vet jeg ikke helt. Var på apoteket her om dagen og tenkte at kanskje det ikke er så verst å jobbe som apotektekniker. Men hvordan blir jeg det når jeg er for voksen til videregående? 

Anonymkode: c5167...71e

Du jobber jo absolutt med mennesker som apotektekniker, selv om du ikke må løfte dem eller stelle dem.

Lønna er også lav. Jeg ligger på 500K med maks. ansiennitet og funksjonstillegg for administrative oppgaver.

Nei, velg deg heller noe helt annet. Har du sjekket Folkeuniversitetets Fagskole, for eksempel? 

Anonymkode: 0b887...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 17.35):

Men hvordan blir jeg det når jeg er for voksen til videregående? 

Alle kan søke voksenopplæring uansett om du har brukt opp retten din til opplæring tidligere. Er det plass så får du plass :) Ofte så har de forkortet tiden også, så man tar de 3 årene på enten 2 eller 1,5 år 

Anonymkode: 6a3e1...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har jobbet i butikk og som apotekteknikker på apotek? Og kan si noen positive og negative sider ved arbeidsoppgavene? Føler butikk og apotek kan bli veldig likt og er i litt samme situasjon som TS. Jeg har tidligere gått v1 og vg2 helse så har bare det siste året igjen for å bli apotekteknikker. Men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gi det en sjans eller bare søke i vanlig butikk.. 

(Jeg vet lønnen så trenger ikke nevne det, har ikke interesse av å jobbe 100% stilling uansett, så lønnen betyr ikke noe for meg) Så lenge jeg får noe lønn så er jeg fornøyd. Har lavt forbruk/er minimalist. 

 

Anonymkode: 6a3e1...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med f.eks advokatsekretær? Tror man kan utdanne seg til det på kort tid (1 år?) og at det også er nettbasert.

Jeg har ikke sjekket, men vil tro lønna er grei?

Anonymkode: 96aee...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye ansvar for lav lønn. Jeg er veldig service-person, så jeg stortrivdes (er på aap nå). Fylle på varer/varetelling etc er en stor del av jobben, kjedelig synes jeg. Må kunne mye om nye produkter hele tiden. Bli med på mye kurs for å lære mer om kremer etc. 
 

Alt i alt så synes jeg det er en fin jobb, men mye bitches i de 2 apotekene jeg har jobbet! 

Anonymkode: 8cecc...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...