Gå til innhold

Kan man finne ut hvem som studerer på noen måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, kan man finne ut hvem som er studenter på noen som helst måte hvis man ikke jobber ved studiestedet?

Har havnet i en sprø situasjon på jobben, der arb.giver mener at hvis man har kapasitet til studier, så har man kapasitet til å yte mer på jobben, jobbe mer overtid osv.
Det er for så vidt riktig, men ikke noe arb.giver skal styre. Hvis man gjør jobben sin på en ordentlig måte, så får det være godt nok. Nå ønsker jeg å bygge på studiene mine for å komme meg vekk fra arbeidsplassen, men ønsker ikke å være åpen om det. Siden andre kolleger har fått lide for å gjøre det samme. Dessverre er sjefen smart, så det er vanskelig å bevise at det ikke er tilfeldigheter. Jeg har ikke noe ønske om å kaste bort år på å bevise at sjefen er drittsekk, det har jeg vært med på før og det er absolutt ikke verdt å stå i. 

Anonymkode: 8a7ce...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, kan man finne ut hvem som er studenter på noen som helst måte hvis man ikke jobber ved studiestedet?

Har havnet i en sprø situasjon på jobben, der arb.giver mener at hvis man har kapasitet til studier, så har man kapasitet til å yte mer på jobben, jobbe mer overtid osv.
Det er for så vidt riktig, men ikke noe arb.giver skal styre. Hvis man gjør jobben sin på en ordentlig måte, så får det være godt nok. Nå ønsker jeg å bygge på studiene mine for å komme meg vekk fra arbeidsplassen, men ønsker ikke å være åpen om det. Siden andre kolleger har fått lide for å gjøre det samme. Dessverre er sjefen smart, så det er vanskelig å bevise at det ikke er tilfeldigheter. Jeg har ikke noe ønske om å kaste bort år på å bevise at sjefen er drittsekk, det har jeg vært med på før og det er absolutt ikke verdt å stå i. 

Anonymkode: 8a7ce...49e

ikke med mindre man selv er student, ansatt eller kjenner noen som kjenner noen.

Anonymkode: 4ad56...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UiO sine nettsider kan du søke på alle studenter og ansatte, det kommer da opp hvilket fakultet du tilhører. Men det går an å reservere seg mot det som student 

Anonymkode: ab75b...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som den over sier: Enkelte institusjoner publiserer denslags informasjon, og du må aktivt reservere deg hvis du ikke ønsker at ditt navn skal være søkbart. Så sjekk med ditt studiested. 

Jeg tror ikke det er mulig å finne denne informasjonen ellers, for utenforstående. Man er beskyttet av personvernlovgivning.

Anonymkode: 92f40...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kontakter skolen og sier du ikke vil at de skal offentliggjøre det så tipper jeg de skjuler navne dit. Men om sjefen din sitter og søker opp navne til alle ansatte på alle skoler bare for å sjeke om noen studerer, da er han jo helt sprø! Tror du virkelig han kommer til å undersøke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infoen. Da skal jeg reservere meg, hvis det er nødvendig. 

Anonymkode: 8a7ce...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Om du kontakter skolen og sier du ikke vil at de skal offentliggjøre det så tipper jeg de skjuler navne dit. Men om sjefen din sitter og søker opp navne til alle ansatte på alle skoler bare for å sjeke om noen studerer, da er han jo helt sprø! Tror du virkelig han kommer til å undersøke det?

Aner ikke. Jeg håper virkelig ikke det. Samtidig har jeg aldri opplevd at noen har vært arkitekten bak så mange "misforståelser" og  "tilfeldige endringer" som gjør livet surt for andre på en arbeidsplass. 

Anonymkode: 8a7ce...49e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...