Gå til innhold

Kva synst du om dagens bibelord?


Anbefalte innlegg

Kva synst du om bibelordet for i dag, Skjærtorsdag? :) 

image.png.38bd0fb9b75a062cf64a26d4f827d746.png

Henta frå Lukas 22, 14-23

Anonymkode: 1498a...d1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det er helt sinnsykt. Kan minne litt om en psykose. Det der hadde nok ikke gått i 2024. Da hadde de som skrev det der vært låst inne på lukket avdeling.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (20 timer siden):

Jeg syntes det er helt sinnsykt. Kan minne litt om en psykose. Det der hadde nok ikke gått i 2024. Da hadde de som skrev det der vært låst inne på lukket avdeling.

Over en milliard mennesker er kristne i 2024, det største trossamfunnet i verden mens ateister er en ubetydelig minoritet som ikke gjør annet enn å spre hat og løgner slik du viser her.

Anonymkode: bec40...93e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt det mange, mange flere ganger enn deg før.

Anonymkode: 546b5...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Jesus sto opp fra dødsriket på tredje dag, og var på jorda i 40 dager til. Spiste han ikke i de 40 dagene?

Anonymkode: ca42f...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (21 timer siden):

Jeg syntes det er helt sinnsykt. Kan minne litt om en psykose. Det der hadde nok ikke gått i 2024. Da hadde de som skrev det der vært låst inne på lukket avdeling.

Heldigvis går verden framover ☺️

Anonymkode: fb6a3...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig. Uinspirerende. Gammeldags. Betydningsløst. 

Anonymkode: 037d2...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Over en milliard mennesker er kristne i 2024, det største trossamfunnet i verden mens ateister er en ubetydelig minoritet som ikke gjør annet enn å spre hat og løgner slik du viser her.

Anonymkode: bec40...93e

Host host

Anonymkode: 4cc8a...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heldigvis går verden framover ☺️

Anonymkode: fb6a3...001

Det blir heldigvis flere og flere kristne ja, mens ateistene dør barnløse.

Anonymkode: bec40...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir heldigvis flere og flere kristne ja, mens ateistene dør barnløse.

Anonymkode: bec40...93e

Blir det flere og flere kristne? Jeg trodde det ble færre og færre kristne i verden ettersom moderne tider skrider frem? Det er jo ikke lenger sånn at ALLE går i kirken, alle ber til gud hver kveld osv. her i landet.

Kristne er et mindretall i Norge. Men andre land i verden, mindre utviklede land, der klynger mennesker seg til religion som regel i mangel av noen andre goder og trøst her i livet. Jo fattigere og mindre utdannede mennesker er, jo oftere ser man at de er religiøse. Sier ikke det deg noe? Mangel på utdannelse, opplysning, vitenskap er det som gjør at folk tror på gamle historier fra et par tusen år tilbake?

Anonymkode: 09763...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Over en milliard mennesker er kristne i 2024, det største trossamfunnet i verden mens ateister er en ubetydelig minoritet som ikke gjør annet enn å spre hat og løgner slik du viser her.

Anonymkode: bec40...93e

Jeg kan ikke se hat eller løgner i det jeg skrev,men deg om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Over en milliard mennesker er kristne i 2024, det største trossamfunnet i verden mens ateister er en ubetydelig minoritet som ikke gjør annet enn å spre hat og løgner slik du viser her.

Anonymkode: bec40...93e

Har hørt det går an å ha en kollektiv psykose. Det beskriver religion. 

Anonymkode: 150e6...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Blir det flere og flere kristne? Jeg trodde det ble færre og færre kristne i verden ettersom moderne tider skrider frem? Det er jo ikke lenger sånn at ALLE går i kirken, alle ber til gud hver kveld osv. her i landet.

Kristne er et mindretall i Norge. Men andre land i verden, mindre utviklede land, der klynger mennesker seg til religion som regel i mangel av noen andre goder og trøst her i livet. Jo fattigere og mindre utdannede mennesker er, jo oftere ser man at de er religiøse. Sier ikke det deg noe? Mangel på utdannelse, opplysning, vitenskap er det som gjør at folk tror på gamle historier fra et par tusen år tilbake?

Anonymkode: 09763...fe7

Har sett at det er litt trendy å bli kristen blandt en del single kvinnelige influensere. Men jeg mistenker det er fordi de vil prøve å finne noen å etablere seg med og de assosierer kristne verdier med serriøse menn som ønsket ekteskap og barn. Så de blir kristne for å finne seg en serriøs mann, da de sliter med å møte noen serriøse på tinder og lignende. De er et rop til de serriøse mennene. 

Anonymkode: 150e6...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har sett at det er litt trendy å bli kristen blandt en del single kvinnelige influensere. Men jeg mistenker det er fordi de vil prøve å finne noen å etablere seg med og de assosierer kristne verdier med serriøse menn som ønsket ekteskap og barn. Så de blir kristne for å finne seg en serriøs mann, da de sliter med å møte noen serriøse på tinder og lignende. De er et rop til de serriøse mennene. 

Anonymkode: 150e6...43f

I USA. 

Anonymkode: 150e6...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har sett at det er litt trendy å bli kristen blandt en del single kvinnelige influensere. Men jeg mistenker det er fordi de vil prøve å finne noen å etablere seg med og de assosierer kristne verdier med serriøse menn som ønsket ekteskap og barn. Så de blir kristne for å finne seg en serriøs mann, da de sliter med å møte noen serriøse på tinder og lignende. De er et rop til de serriøse mennene. 

Anonymkode: 150e6...43f

Har du? Det har ikke jeg sett noe til. Sikkert bare noe du innbiller deg fordi det er noe du ØNSKER å se, så innbiller du deg at det er mange av de.

Men du...."serriøse"? SERIØSE! Det er en "r" i seriøse. Man skriver ikke slik man snakker. Vær seriøs.

Anonymkode: 09763...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir det flere og flere kristne? Jeg trodde det ble færre og færre kristne i verden ettersom moderne tider skrider frem? Det er jo ikke lenger sånn at ALLE går i kirken, alle ber til gud hver kveld osv. her i landet.

I verden er andelen kristne økende, mens andelen ateister er på vei ned.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har hørt det går an å ha en kollektiv psykose. Det beskriver religion. 

Anonymkode: 150e6...43f

Nei, religion er vitenskaplig basert og bevist. Det er noe annet enn ateistenes fantasier og løgner.

Anonymkode: bec40...93e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I verden er andelen kristne økende.

Anonymkode: bec40...93e

Ja, det stemmer faktisk. Kristendommen aukar mest i verda (medan islam aukar raskast) av religionar. Ateisme er på verdsbasis synkande. 

Kristendom:

In 2023, it was reported: "There will be over 2.6 billion Christians worldwide by the middle of 2023 and around 3.3 billion by 2050, according to a report published at Gordon Conwell Theological Seminary." 

Ateisme:

According to global Win-Gallup International studies, 13% of respondents were "convinced atheists" in 2012, 11% were "convinced atheists" in 2015, and in 2017, 9% were "convinced atheists".

Anonymkode: 1498a...d1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus står opp fra de døde

Anonymkode: 46fa3...8ec

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 20.09):

I verden er andelen kristne økende, mens andelen ateister er på vei ned.

Nei, religion er vitenskaplig basert og bevist. Det er noe annet enn ateistenes fantasier og løgner.

Anonymkode: bec40...93e

Vet ikke hva du mener med fantasier og løgner? Mangelen av tro kommer av mangelen på bevis. Det er ikke verre enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 13.27):

Men Jesus sto opp fra dødsriket på tredje dag, og var på jorda i 40 dager til. Spiste han ikke i de 40 dagene?

Anonymkode: ca42f...913

Jo, det gjorde han jo, men ikke påskemåltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...