Gå til innhold

Dere som sliter med alkohol og dater - er dere ærlige om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en mann litt over et år, og det ble ganske seriøst en stund. Jeg forstod det slik at han slet med alkohol, og at han sluttet i en periode når han traff meg. Men nå innser jeg jo at han har et alvorlig problem med alkohol. Han sier selv at han skal prøve å trappe ned, men at han ikke greier å slutte. Han drikker i uka, og han drikker etter barna har lagt seg.

Han skjulte dette for meg fra starten av, og det er faktisk ikke første gangen jeg har datet menn som sliter med alkoholbruk. Men det er alltid "dysset ned" og holdt hemmelig. 

Er det så vanlig å slite med alkohol, og holder alle det hemmelig? Er ikke det på en måte et svik mot den du dater?

 

Anonymkode: 1dd27...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo. Det er dessverre veldig vanlig at alkoholikere skjuler alkoholismen sin i det lengste og skapalkoholikere rett ut nekter for å være avhengige selv om de drikker daglig og har vanskelig for å la være. 

Det er bare noen alkoholikere som er åpent alkoholikere og synlig fulle til stadighet. Vanligere med de som hele tiden vedlikeholder hverdagsrusen. Disse pleier å skjule det og gjerne nekte for avhengigheten sin. 

Det beste er å skygge unna sånne. Men tviler på at noen åpent innrømmer alkoholisme tidlig i datingen. 

Anonymkode: 8023b...9f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo. Det er dessverre veldig vanlig at alkoholikere skjuler alkoholismen sin i det lengste og skapalkoholikere rett ut nekter for å være avhengige selv om de drikker daglig og har vanskelig for å la være. 

Det er bare noen alkoholikere som er åpent alkoholikere og synlig fulle til stadighet. Vanligere med de som hele tiden vedlikeholder hverdagsrusen. Disse pleier å skjule det og gjerne nekte for avhengigheten sin. 

Det beste er å skygge unna sånne. Men tviler på at noen åpent innrømmer alkoholisme tidlig i datingen. 

Anonymkode: 8023b...9f0

Hmm ja..Det er så klart best å "ikke date" de som drikker. Det er jo ikke så lett å skygge unna når det holdes hemmelig. Men man kan jo spørre, men det dyssest jo ned med at det er "normale" mengder.  

Nå har også min eks ( far til barnet mitt ) begynt å drikke på kvelden, ifølge barnet. ( som synes det er ubehagelig )

Anonymkode: 1dd27...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal IKKE vokse opp med en forelder som er alkoholiker !!!!!!!!!!!!!!! 
Det skader en for livet.  
Alkoholikere er de største løgnerene 

Anonymkode: 3ee2e...856

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det så vanlig å slite med alkohol, og holder alle det hemmelig? Er ikke det på en måte et svik mot den du dater?

Ja, det er vanlig å holde alkoholisme hemmelig. Svært få alkoholikere er åpne om problemet og spesielt ikke til folk de nettopp har møtt. Og det hører med til problemet at de i mange tilfeller ikke innrømmer det ovenfor seg selv en gang.

Det beste du kan gjøre er å skygge banen med EN GANG det kommer fram. Ikke hør på bortforklaringer eller løfter om at det skal bli bedre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du deler bosted, økonomi og barn.. kom deg vekk ts. Det er dessverre normalt de skjuler drikking. Jeg skulle så gjerne sett dette etter et år.. tok meg 7 lange ødelagte år. Jeg hadde litt mistanker her og der, men medavhengighet slo inn. Ikke at jeg selv drakk, men en form for fornektelse det også akkurat lik en rusavhengig. 

Anonymkode: 7ae68...7a5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er ikke ærlige, hverken om alkohol eller andre ting.

Velkommen til 2024, du må være ny her? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (16 minutter siden):

Folk er ikke ærlige, hverken om alkohol eller andre ting.

Velkommen til 2024, du må være ny her? 😄

Jeg har en diagnose og er ærlig om det når jeg dater. Jeg har da respekt for folk. 

Anonymkode: 1dd27...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...