Gå til innhold

Småsyk veninne ønsker å komme på besøk- jeg sier nei.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan godt hende at jeg er sær, men jeg ønsker ikke å få hverken covid, forkjølelse eller oppkastsjuke, så jeg har sagt nei til besøk av en venninne jeg ikke har sett på to år, fordi vi bor langt unna hverandre.

Hun ringte og sa at hun er kvalm og har hodepine og føler seg ikke form, men siden hun og mannen er på påskeferie her i Stavanger, så ønsker hun å treffe meg.

Jeg har dårlig immunforsvar som jeg har slitt med siden covid for to år siden, og når jeg blir smittet av noe tar det uker og måneder før jeg kommer meg igjen.

Er fortsatt sykmeldt etter covid på grunn av utmattelse, så jeg ønsker ikke mer basilusker i kroppen min.

Er jeg sær?

Anonymkode: 48160...81a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke sær. Kan dere møtes ute da? Holde avstand ute... 

Anonymkode: 7317a...657

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt på munnbind og møtt henne på god avstand ute i friluft. Gå en tur sammen. 

Anonymkode: c5746...6bb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sær! Har selv en venninne med barn i barnehagealder som har sykdom i huset hele tiden, og hun sier aldri fra på forhånd 🤬 Jeg går bare og venter på å bli syk etter hver gang vi har møttes.. så jeg har bare begynt å alltid si nei til avtaler med henne hvis det passer meg dårlig å bli syk (Og det passer jo sjelden 🤷)

Anonymkode: 98018...9bf

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar henne det du skrev her og si at du har veldig lyst, men er redd for bli smittet med noe. Foreslå det de andre sier, treff hverandre ute et sted med god avstand og munnbind, gå tur eller kafé med uteservering eller lignende. Forstår hun ikke det får du heller si at da beklager du desverre, men at dere får ta det igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er ikke sær. Kan dere møtes ute da? Holde avstand ute... 

Anonymkode: 7317a...657

Tror ikke hun orker å gå tur ute eller møtes ute.

Ts

Anonymkode: 48160...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke hun orker å gå tur ute eller møtes ute.

Ts

Anonymkode: 48160...81a

Hva med å spørre? Eller bare sitte på verandaen med god avstand? Servere kaffen i papp, som hun kan kaste i søppeldunken på vei hjem? 
 

Eller, er det du som ikke har lyst til å finne løsninger?

Anonymkode: 4d696...884

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med å spørre? Eller bare sitte på verandaen med god avstand? Servere kaffen i papp, som hun kan kaste i søppeldunken på vei hjem? 
 

Eller, er det du som ikke har lyst til å finne løsninger?

Anonymkode: 4d696...884

Jeg tenker at når man sier man føler seg dårlig med kvalme og hodepine, så orker man ikke være sosial eller gå turer.

Synes det er rart at hun orker å møtes, når hun sier hun ikke er i form og er så kvalm og har hodepine.

Skal spørre henne om hun orker å møtes ute

Ts

Anonymkode: 48160...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen plikt til å møte henne. Det er viktig å si til henne at du fortsatt er sykmeldt etter covid og har dårlig immunforsvar. Derfor kan du dessverre ikke møtes. 

Anonymkode: 8c758...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at når man sier man føler seg dårlig med kvalme og hodepine, så orker man ikke være sosial eller gå turer.

Synes det er rart at hun orker å møtes, når hun sier hun ikke er i form og er så kvalm og har hodepine.

Skal spørre henne om hun orker å møtes ute

Ts

Anonymkode: 48160...81a

Det kan jo tenkes at hun følte at hun måtte spørre, siden hun endelig var hjemme, og var redd du skulle bli sur og fornærmet over at hun ikke spurte. For det finnes jo de som ville opprettet tråd her inne om at de var fornærmet over at venninnen ikke spurte om de kunne møtes etter å ikke sett hverandre på flere år også. 
 

Så faktisk kan det hende at venninnen din bare er glad for at du sa nei, for det er jo en grunn for at hun oppga symptomene sine til deg. 

Anonymkode: 4d43e...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er sær. Men så blir kanskje jeg også sett som sær. Det tenker jeg vi skal bare drite i. 

Jeg tror de som selv ikke har erfart langvarig utmattelse har vanskelig for å forstå hvor tungt det er å få nye sykdomsbølger. Kanskje de også har lett for å tenke at man er ensom og tenker det er det viktigste. 

Jeg ville sagt at det var veldig hyggelig at hun tenkte på meg og at jeg ikke ønsket å ta sjansen på smitte, og så frem til neste anledning når det passet bedre. 

Anonymkode: 718ec...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan jo tenkes at hun følte at hun måtte spørre, siden hun endelig var hjemme, og var redd du skulle bli sur og fornærmet over at hun ikke spurte. For det finnes jo de som ville opprettet tråd her inne om at de var fornærmet over at venninnen ikke spurte om de kunne møtes etter å ikke sett hverandre på flere år også. 
 

Så faktisk kan det hende at venninnen din bare er glad for at du sa nei, for det er jo en grunn for at hun oppga symptomene sine til deg. 

Anonymkode: 4d43e...fe2

Jeg sa jeg ikke ønsket å bli smittet og derfor sa hun at hun ikke kunne garantere for at det hun hadde var smittsomt, derfor ønsket hun at jeg skulle ta valget, og det var jo fint gjort av henne.

ts

Anonymkode: 48160...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tenker at når man sier man føler seg dårlig med kvalme og hodepine, så orker man ikke være sosial eller gå turer.

Synes det er rart at hun orker å møtes, når hun sier hun ikke er i form og er så kvalm og har hodepine.

Skal spørre henne om hun orker å møtes ute

Ts

Anonymkode: 48160...81a

De fleste orker en god del selv om de er litt slappe. 

Det er denne gruppen som ikke er slått ut av "long covid" to år senere. 

Anonymkode: be460...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det kan godt hende at jeg er sær, men jeg ønsker ikke å få hverken covid, forkjølelse eller oppkastsjuke, så jeg har sagt nei til besøk av en venninne jeg ikke har sett på to år, fordi vi bor langt unna hverandre.

Hun ringte og sa at hun er kvalm og har hodepine og føler seg ikke form, men siden hun og mannen er på påskeferie her i Stavanger, så ønsker hun å treffe meg.

Jeg har dårlig immunforsvar som jeg har slitt med siden covid for to år siden, og når jeg blir smittet av noe tar det uker og måneder før jeg kommer meg igjen.

Er fortsatt sykmeldt etter covid på grunn av utmattelse, så jeg ønsker ikke mer basilusker i kroppen min.

Er jeg sær?

Anonymkode: 48160...81a

Det er ikke covid som har skylden i utmattelsen. Utmattelse hadde du fått uansett. Ja, du er sær. Du er hypokonder som mener alle skal sørge for å ikke smitte deg. Møt henne, hold avstand, ta på munnbind. 

Jeg er så jævlig lei av alle som klager over at covid er årsaken til sykemelding og utmattelse. 

Anonymkode: a0156...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke covid som har skylden i utmattelsen. Utmattelse hadde du fått uansett. Ja, du er sær. Du er hypokonder som mener alle skal sørge for å ikke smitte deg. Møt henne, hold avstand, ta på munnbind. 

Jeg er så jævlig lei av alle som klager over at covid er årsaken til sykemelding og utmattelse. 

Anonymkode: a0156...a25

Hva mener du er grunnen da?

Anonymkode: c33db...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke covid som har skylden i utmattelsen. Utmattelse hadde du fått uansett. Ja, du er sær. Du er hypokonder som mener alle skal sørge for å ikke smitte deg. Møt henne, hold avstand, ta på munnbind. 

Jeg er så jævlig lei av alle som klager over at covid er årsaken til sykemelding og utmattelse. 

Anonymkode: a0156...a25

Postviral utmattelse er en greie. 

Grunnen til at folk ikke møter deg handler ikke om at de ikke vil bli smittet, men om at du er dømmende og sutrete. 

Anonymkode: 718ec...8b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke covid som har skylden i utmattelsen. Utmattelse hadde du fått uansett. Ja, du er sær. Du er hypokonder som mener alle skal sørge for å ikke smitte deg. Møt henne, hold avstand, ta på munnbind. 

Jeg er så jævlig lei av alle som klager over at covid er årsaken til sykemelding og utmattelse. 

Anonymkode: a0156...a25

Hva hadde jeg fått utmattelsen av da tenker du?

Jeg har nettopp spurt henne om hun har lyst å møtes ute, og hun skrev hun var for kvalm.

Å ta på munnbind utendørs er litt hysterisk synes jeg, så det hadde jeg ikke gjort.

Ts

Anonymkode: 48160...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...