Gå til innhold

Barnet har fått neglesopp og legene gjør ikke noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en på 2 år som tydelig har fått neglesopp, det ser ikke bra ut og neglene er tykke og misfarget på store tærne og det ser ut som det har spredd seg til tåen ved siden av på begge føtter også.

Stakkars barnet kan jo ikke vokse opp med dette, det kan spre seg til alle tærne, de blir tykke og vonde og klippe og barnet kan jo bli mobbet for dette og at neglene er så annerledes en normalt.

Vi har vært hos flere leger, men de sier de ikke kan gjøre noe da det ikke finnes behandling for dette til barn.

Jeg er kjempe nedfor pga dette og søker etter råd, vi kan ikke bare se på at det sprer seg og neglene blir ødelagt, i gen er kun 2 år.

 

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste kur som kan hjelpe er tablettkur som man må gå på i ca 4-6 måneder, og selv da fungerer det ofte ikke. Høres ikke ut som at denne er godkjent for barn, egentlig ikke rart med tanke på bivirkninger - den kan påvirke leververdier, blant annet. 

Så basert på egne erfaringer stemmer dessverre det legene sier. Håper andre har hørt noe annet. 

Ellers ville jeg bare anstrengt meg maks med midler som kan hjelpe og lindre. Fysisk fjerne hud og infiserte negler, neglelakk, mye luft og grundig tørking etter bad, etc. 

Anonymkode: a1f9a...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går barnet med mye tette støvler på vinteren slik som Cherrox el.l?

Det er vel begrenset hva slags medikamenter som kan gis til en toåring. Du kan evt be om henvisning til hudlege, eller bestille time privat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De sier at det ikke finnes behandling for dette til barn". Der har du jo fått svaret ditt, så hva er det du vil? Legen hadde jo opplyst deg om det fantes medisiner for dette som KAN BRUKES til så små barn som du har.

 

 

Anonymkode: 4ede1...6ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (20 minutter siden):

Går barnet med mye tette støvler på vinteren slik som Cherrox el.l?

Det er vel begrenset hva slags medikamenter som kan gis til en toåring. Du kan evt be om henvisning til hudlege, eller bestille time privat.

Vi har vært hos hudlege også. 

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.tblmedical.no/behandlinger/laserbehandling/fjerne-neglesopp-med-laser/

Raskt, smertefritt, og fungerer enda bedre enn tabletter.

Anonymkode: fdc55...916

Om du leser på klinikkenes hjemmeside så stemmer dette. 

Leser du på Helse Norge, og andre sider som ikke har egeninteresse i dette, så anbefales ikke laser da det sjeldent tar problemet, og raskt koster mange tusen. Men det stemmer at det kan være verdt et forsøk når tabletter ikke kan brukes. 

Anonymkode: a1f9a...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du leser på klinikkenes hjemmeside så stemmer dette. 

Leser du på Helse Norge, og andre sider som ikke har egeninteresse i dette, så anbefales ikke laser da det sjeldent tar problemet, og raskt koster mange tusen. Men det stemmer at det kan være verdt et forsøk når tabletter ikke kan brukes. 

Anonymkode: a1f9a...3d9

Glemte å legge til;

Derfor er ikke dette en løsning det offentlige tilbyr, ellers ville TS blitt henvist der.

Anonymkode: a1f9a...3d9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (25 minutter siden):

Går barnet med mye tette støvler på vinteren slik som Cherrox el.l?

Det er vel begrenset hva slags medikamenter som kan gis til en toåring. Du kan evt be om henvisning til hudlege, eller bestille time privat.

Nei de har knapt vært ute i barnehagen i vinter grunnet dårlig vær, men ja de ta stort sett på cherrox når de går ut. 

Hjemme bruker vi aldri det. 

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne frustrasjonen. Min datter er 13 nå og har hatt neglesopp på to tær siden hun var 3 år. Hovedproblemet hennes har vært at hun går på turn og syns det er flaut. Så vi drar jevnlig til fotterapeut for å slipe ned neglene. Da ser det ikke så stygt ut.

Å gi et barn imundempende medisiner er selvfølgelig ikke aktuelt. 

Vi har btw. prøvd laser med null effekt 

Anonymkode: 965a8...ba1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan skjønne frustrasjonen. Min datter er 13 nå og har hatt neglesopp på to tær siden hun var 3 år. Hovedproblemet hennes har vært at hun går på turn og syns det er flaut. Så vi drar jevnlig til fotterapeut for å slipe ned neglene. Da ser det ikke så stygt ut.

Å gi et barn imundempende medisiner er selvfølgelig ikke aktuelt. 

Vi har btw. prøvd laser med null effekt 

Anonymkode: 965a8...ba1

Som kvinne, der tablettur svikter, er jeg enig i denne. Det er mye hjelp i å slipe ned og behandle.

Selv går jeg til pedikyr hver 8. uke. da slipper man tykke negler, de blir fint formet, og farge maskerer misfarge. Kan være et tips nå når hun er tenåring, og vil at det ikke skal synes overhodet. Men finn en som vet hva de holder på med, og utfører tørr-pedikyr. Disse med fancy fotbad gjør det potensielt bare verre. 

Anonymkode: a1f9a...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg kan skjønne frustrasjonen. Min datter er 13 nå og har hatt neglesopp på to tær siden hun var 3 år. Hovedproblemet hennes har vært at hun går på turn og syns det er flaut. Så vi drar jevnlig til fotterapeut for å slipe ned neglene. Da ser det ikke så stygt ut.

Å gi et barn imundempende medisiner er selvfølgelig ikke aktuelt. 

Vi har btw. prøvd laser med null effekt 

Anonymkode: 965a8...ba1

Takk for at du delte.

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne har hjulpet meg. Har dog ikke vært så ille angrepet.. 

Anonymkode: a2d17...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (1 time siden):

Går barnet med mye tette støvler på vinteren slik som Cherrox el.l?

Det er vel begrenset hva slags medikamenter som kan gis til en toåring. Du kan evt be om henvisning til hudlege, eller bestille time privat.

Vet noen om Dock boots er bedre en tradisjonelle Cherrox?

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Denne har hjulpet meg. Har dog ikke vært så ille angrepet.. 

Anonymkode: a2d17...b49

Glemte du linken?

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet noen om Dock boots er bedre en tradisjonelle Cherrox?

Anonymkode: b3d4b...6f3

Dockboots puster bedre ja. 

Anonymkode: f0ad1...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kan skjønne frustrasjonen. Min datter er 13 nå og har hatt neglesopp på to tær siden hun var 3 år. Hovedproblemet hennes har vært at hun går på turn og syns det er flaut. Så vi drar jevnlig til fotterapeut for å slipe ned neglene. Da ser det ikke så stygt ut.

Å gi et barn imundempende medisiner er selvfølgelig ikke aktuelt. 

Vi har btw. prøvd laser med null effekt 

Anonymkode: 965a8...ba1

Hvilken "tiltak" prøvde dere da hun var liten som ikke fungerte? Gikk hun mye i sandaler og luftige sko? Barbeint inne om sommeren? Krem for sopp på føttene over tid?

Lurer på hvor mye innsats vi skal legge inn for å prøve ting som ikke har dokumentert effekt.

Anonymkode: b3d4b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Cherrox og Duckboot fungerer bra her ingen av mine barn har fått fotsopp i allefall 

Anonymkode: 2be5b...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...