Gå til innhold

Æresdrap i Sverige vekker oppsikt.


kat-e

Anbefalte innlegg

Ei 20 års gammel gravid kvinne ble drept av barnets far. saken vekker oppsikt i Sverige. Årsaken er at han ble utsatt for press av sin mor til å bli kvitt problemet. Moren var redd for å bli ydmyket eller miste sin familie om de fikk vite at sønnen ventet barn med en hvit kvinne.

Med andre ord for mange somaliere, som er den dårligst fungerende og dyreste innvandrergruppe i Sverige, er det å få barn eller å gifte seg med hvit kvinne stor skam. Jeg hørte første gangen om saken på svensk radio, det er utrolig hvordan politiske korrekte Sverige ser ut til å fått nok.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aklagaren-forbjuden-relation-bakom-mordet/

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig nyheter. Håper politiet kommer til bunns i saken

Endret av illebefinnende
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

illebefinnende skrev (10 minutter siden):

Forferdelig nyheter. Håper politiet kommer til bunns i saken

Det har de alt, rettssak er nært forestående.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen TS linker til:

"Sonen svarade med att förneka relationen. ”Jag är också islam o somali och jag går inte hem till nån vit.

Hvis disse somalierne virkelig mener dette, så har de vel strengt tatt ikke noe i Skandinavia å gjøre overhode. Det burde ikke være rom for den slags hykleriske holdninger i 2024, i land på andre siden av kloden som tar dem i mot.

På høy tid at man tar tak i denne ukulturen, og nekter slike destruktive parallellsamfunn.

 

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle disse som i alle år har fortalt oss her på KG at omvendt rasisme ikke fins? 

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullerusk skrev (7 timer siden):

Hvor er alle disse som i alle år har fortalt oss her på KG at omvendt rasisme ikke fins? 

Hva er det som er omvendt med rasismen i denne saken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rullerusk skrev (8 timer siden):

Hvor er alle disse som i alle år har fortalt oss her på KG at omvendt rasisme ikke fins? 

Tror det var Sylvi Listahaug som for flere år siden sa; "vår toleranse blir møtt med intoleranse."

Dette sitatet bør begynne å åpenbare seg for flere. Ikke minst ta tak i det og yte motstand og tiltak. Nazisme og rasisme ellers blir det som den største selvfølge tatt tak i, og det er også det naturlige og det riktige. De fleste forstår det. Men islams intolerante og aggressive kultur blir isteden dysset ned.

I England har dette fra høyeste hold lenge blitt holdt tett om for befolkningen. Men boblen har til slutt sprukket. Det viser seg at mangfoldige tusen hvite ungjenter er blitt voldtatt av organisert virksomhet og hvor menn fra det pakistanske miljø både styrer og utøver voldtektene. Antall offer er eksplosivt økende. 

https://www.document.no/2024/01/16/england-jenter-ble-i-arevis-overlatt-til-muslimske-pedofile-gjenger-av-politiet/

Myndigheter har bevisst unndratt offentligheten denne innsikten. Beviselige gjerningsmenn har etter kort tid blitt sluppet ut av fengsel. Politiet blir beordret om å ikke konfrontere gjengene og gjerningsmenn. De ser visstnok også ut til å ha god oversikt på hvem disse er..

Det finnes også mange muslimer selvsagt som er like sjokkert og forbannet over disse tilstandene som oss andre. For det er ødeleggende for absolutt alle parter.

Bortsett fra gjerningsmennene som bare får fortsette å nyte sine kriminelle goder.

Endret av PITTY
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kun et æresdrap sett fra et muslimsk ståsted. For oss vestlige som ikke driver på med sånt er dette "bare" et drap, dog et dobbeltdrap. Bruken av selve ordet her i vesten vil jeg påstå er problematisk, og er til en viss grad med på å uskyldiggjøre motivet. Fyrn skal vel ha litt strafferabatt pga. sin muslimske kultur tipper jeg. 

Endret av ThereGoesBob
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LeveMannen said:

Hva er det som er omvendt med rasismen i denne saken?

«Omvendt rasisme» 

jeg burde ha tatt med anførselstegn. Men dette henviste til det som har vært diskutert tidligere; at rasisme mot hvite ikke fins. At det ikke er mulig. At det kun går en vei for at det skal kunne defineres som rasisme. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (36 minutter siden):

Det er jo kun et æresdrap sett fra et muslimske ståsted. For oss vestlige som ikke driver på med sånt er dette "bare" et drap, dog et dobbeltdrap. Bruken av selve ordet her i vesten vil jeg påstå er problematisk, og er til en viss grad med på å uskyldiggjøre motivet. Fyrn skal vel ha litt strafferabatt pga. sin muslimske kultur tipper jeg. 

Jeg synes ordet æresdrap får det til å høres mye verre ut enn "bare" drap. Det ligger i ordet at det er planlagt, at motivet er totalt urimelig og at det er drap i nære relasjoner. Jeg får frysninger av ordet.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (8 timer siden):

Jeg synes ordet æresdrap får det til å høres mye verre ut enn "bare" drap. Det ligger i ordet at det er planlagt, at motivet er totalt urimelig og at det er drap i nære relasjoner. Jeg får frysninger av ordet.

Det spesielle er at æren skal bli gjenopprettet, det er med andre ord bedre å være drapsmann, en å ha barn med en hvit kvinne, fra det landet man bor i og bli forsørget av. Lykke til med integrering kjære Sverige.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er et fremmedord i enkelte kulturer. Det er kvinnen som blir drept, ikke mannen. Om det hadde vært en muslimsk kvinne som hadde blitt gravid, så hadde hun også vært i fare. Også typisk (merkelig nok) at det er drapsmannens mor som beordrer drapet. Det er tydeligvis kvinnen som er ansvarlig for å opprettholde familiens ære.  Kvinne er kvinne verst, sies det.  Det må jobbes mye med likestilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (1 time siden):

Likestilling er et fremmedord i enkelte kulturer. Det er kvinnen som blir drept, ikke mannen. Om det hadde vært en muslimsk kvinne som hadde blitt gravid, så hadde hun også vært i fare. Også typisk (merkelig nok) at det er drapsmannens mor som beordrer drapet. Det er tydeligvis kvinnen som er ansvarlig for å opprettholde familiens ære.  Kvinne er kvinne verst, sies det.  Det må jobbes mye med likestilling. 

I protestene etter dama i en blå BH som ble banket opp av politiet i Egypt i 2011 (mens mange menn rundt henne også ble banket av politiet, men de bryr jo selvsagt ingen seg om) så ropte kvinnene: "slå oss, dra oss, våre brødres blod vil dekke oss".

Altså var de klare på at deres brødre skulle ofre sine liv for å gjenopprette kvinnenes ære.

Rullerusk skrev (På 29.3.2024 den 7.49):

«Omvendt rasisme» 

jeg burde ha tatt med anførselstegn. Men dette henviste til det som har vært diskutert tidligere; at rasisme mot hvite ikke fins. At det ikke er mulig. At det kun går en vei for at det skal kunne defineres som rasisme. 

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du kaller det "omvendt rasisme"? Det er da bare helt vanlig rasisme...

Endret av LeveMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, LeveMannen said:

I protestene etter dama i en blå BH som ble banket opp av politiet i Egypt i 2011 (mens mange menn rundt henne også ble banket av politiet, men de bryr jo selvsagt ingen seg om) så ropte kvinnene: "slå oss, dra oss, våre brødres blod vil dekke oss".

Altså var de klare på at deres brødre skulle ofre sine liv for å gjenopprette kvinnenes ære.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du kaller det "omvendt rasisme"? Det er da bare helt vanlig rasisme...

Da har du ikke vært lenge nok på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...