Gå til innhold

Når tror dere boligprisene vil fortsette å stige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det dumt å selge boligen nå? Og leie i mellom tiden til Jrg finner ny bolig? Eller burde jeg få med meg prisoppgangen før jeg selger? 

Anonymkode: f17b8...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et for generelt spørsmål til å besvare. Det kommer jo an på typen bolig og beliggenhet.

Det er f.eks flere boliger i Oslo som ikke har falt i verdi tross renteøkningene som har vært. Snarere tvert imot, de har fortsatt å lke "som vanlig". Og det samme gjelder sikkert andre markeder. 

Så når vil det stige? Det kommer jo an på type bolig, beliggenhet, typisk målgruppe for boligen + mange andre faktorer. Du kan f.eks følge med på boliger som selges for å følge trender, eller forhøre deg med eiendomsmeglere med innsikt i markedet der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligmarkedet har vært stille i 2022 og 2023, men det forventes en økning av 25% i de neste 3 år.

Anonymkode: 3943b...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på beliggenhet, hva slags bolig, standard osv. Noen områder kan nok heller forvente nedgang mens andre oppgang. I pressområder som også har stått litt stille i det siste årene kan det fort oppstår "rekyl" oppover siden det ofte ikke har blitt startet nye byggeprosjekter i disse områdene i en tid der kostnader for utbyggerne har økt kombinert med begrenset mulighet for provisjon de siste årene. Det tilsier over tid høyere boligpriser. 

Anonymkode: f2f47...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en leilighet i prisklasse 2.4-2.7 i Stavanger omegn/Rogaland så går den lett 200k over prisantydning. Jeg har prøvd meg i 10 budrunder og taper alltid pga de går skyhøyt. Alltid minimum 10 på visning. Var 40stk på en visning før jul. Faen helt kaos. 

Anonymkode: 509fa...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for oss å svare på. Jeg ville ikke selv solgt først og så lett etter bolig, tror boligmarkedet tikker oppover over tid og at å leie er å kaste pengene ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...