Gå til innhold

Noen som har erfaring, eller har opplevd kreft i underlivet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som feks livmorkreft/livmorhalskreft?

Jeg har begynt å tenke på dette de siste dagene, jeg har valgt å ikke google for mye, for da blir jeg liksom syk. Jeg tenker det kanskje er bedre å høre andres historie istedet?🙏 Grunnen til at jeg spør er flere, bla at jeg sliter med vannlatingen, noe som har blitt verre i det siste. Samt at jeg har fått en blødning som har vart i litt over et døgn, det er flere år siden jeg mistet mensen helt pga tidlig overgangsalder. Legen har sendt henvisning til urolog ang det at jeg ikke får tisse, men har ikke hørt noe ennå. 

Anonymkode: 91b6f...9f8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er under utredning ang blødninger. Mistet mensen for flere år siden da jeg kom i overgangsalderen. Jeg fikk altså blødninger, å første blødningen varte i ca 1 uke. Hadde legetime ca 1 mnd etter å tenkte at jeg skulle ta opp problemet da. Fikk enda en blødning rett før jeg skulle til legen igjen. Det virket nesten som en syklus. Hadde ingen menssmerter eller andre plager. Har ikke hatt problemer med urin.

Legen henviste meg til gynekolog og jeg fikk time der 3 dager etter legetimen. Gynekologisk undersøkelse ble utført, og jeg ble videre henvist til sykehuset for prøver gynekologen ikke kunne gjøre. Fikk time på sykehuset til pre-op og operasjon. Disse timene var 2 og 3 uker etter at jeg ble henvist. Venter nå på svar på prøvene fra patolog.

Synes det er både skummelt og bra at ting skjer så raskt. Det er selvsagt kreft de skal utelukke eller finne ut om jeg har, så derfor går det så raskt. 

Alle jeg har vært i kontakt med fra helsevesenet har vært veldig flinke med informasjon - noe som har gjort at jeg nå har et mer avslappet forhold til det. De har sagt at det kan være kreft, men det kan også være andre ting. De har også sagt at kreftdiagnose idag ikke er å få en dødsdom - som det var før. 

Anonymkode: 146fd...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...