Gå til innhold

Bør jeg si at ektefellen er 18 år eldre enn meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til kolleger?

Nye venninner eller bekjentskap?

har jeg noen plikt å si det i det hele tatt?

Holder jeg noe tilbake ved å unnlate å si noe?

 

Vi har vært gift i mange år, jeg er rett og slett litt lei av folk sine spontane reaksjoner og oppfølgingsspørsmål...

Anonymkode: 71f0f...8d0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet vel egentlig svaret på dette

Anonymkode: 42a0c...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet vel egentlig svaret på dette

Anonymkode: 42a0c...5ba

Eh...nei🤣 derfor jeg spør her...

Anonymkode: 71f0f...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt uvesentlig informasjon, med mindre det faktisk kommer et direkte spørsmål om alder, eller dere har en samtale der det er naturlig å fortelle. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden kan du tro at dette er en "plikt"? Hvordan ville du ordlagt deg? Innkalt kolleger til møte og sagt, jeg har en ting å orientere dere om, min mann er 18 år eldre enn meg? 

Anonymkode: ba6f9...fd1

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ksn spørre hvor gamle ektefeller er. Og hadde nok kommet med en spontant reaksjon på at mannen din er 60 🥸år når du er 42 💃🏼

Anonymkode: 274ab...64a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og gubben er like gamle, har aldri sakt alderen hans til noen jeg jobber med, har heller aldri spekulert på hvor gamle samboere/ektefeller eller kjærester til kolleger er. 

Anonymkode: cb3c2...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg ikke å spørre om alderen til folks ektefeller. Det er da virkelig ingenting å grave i? Med mindre det blir naturlig å nevne, tenker jeg.

Anonymkode: 3a94b...08b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen opplysningsplikt om din manns alder til noen. Det jeg kan tenke meg her er at han gjerne ser en del eldre ut enn deg. Sier ikke at han ser «gammel, ut, men at det er veldig tydelig at «her skiller det en del år». Er jo klassisk at folk tror det er bestefar som henter, og ikke faktisk far til barnet, sånn for å illustrere. 
Jeg hadde ikke informert noen, men jeg hadde øvd meg på noen fiffige replikker på de mest vanlige kommentarene du får, så har noe å slå tilbake på. 
Nå er ikke jeg der, men hørt folk si ting som at «en valgte en eldre mann som var mer erfaren på soverommet». Den slår jo ut de fleste, men personlig hadde jeg ikke sagt det til f.eks kollegaer 🤣😬🫣 Siden du spør her så har du nok fått noen kommentarer, og jeg vil tippe at mange vil lure på hvordan dere ble kjent, så det kan jo være noe å si om du får kommentarer. 

Ellers gå med hevet hode, og du har ingenting du trenger å informere noen om. Så lenge dere er voksne (som dere er), så er det kjærligheten som betyr noe 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de om alderen svarer du vel på det? Og utover det er det ikke noe du trenger å opplyse om.

Trenger ikke opplyse kollegaer at man har en partner en gang om man ikke vil…

Anonymkode: ac730...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville jeg stussa mer om en kollega /bekjent i det hen nevner ektefellen også nevner alder og aldersforskjell. Da gjør jo hen det til en greie uten at det bør være det. 

De færreste spør vel om alder på ektefelle, og er det noen som gjør det er de bare å svare hva som er fakta uten å gjøre noe mer ut av det. 

Anonymkode: 09a73...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan i all verden kan du tro at dette er en "plikt"? Hvordan ville du ordlagt deg? Innkalt kolleger til møte og sagt, jeg har en ting å orientere dere om, min mann er 18 år eldre enn meg? 

Anonymkode: ba6f9...fd1

Pluss leid inn korps som kunne spille en fanfare først ?😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Spør de om alderen svarer du vel på det? Og utover det er det ikke noe du trenger å opplyse om.

Anonymkode: ac730...bed

Prøver å forestille meg en eneste situasjon jeg ville spurt en kollega om alderen på vedkommendes partner. Hører også med til historien at jeg har sett partneren til kun svært få kolleger i det hele tatt. Men igjen tenker jeg, hvordan og hvorfor skulle man stille spørsmålet. "Er det mannen din altså, Kari, han så da noget gammel ut, hva er fasiten her?"

Anonymkode: ba6f9...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte forrige uke en kollega om alderen på mannen

 

Vi snakket om ønske om flere barn. Hun ville, men ikke mannen fordi han følte seg for gammel. Jeg spurte om alderen hans. Fikk svar. Helt normal samtale mener nå jeg

Anonymkode: 274ab...64a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Spurte forrige uke en kollega om alderen på mannen

 

Vi snakket om ønske om flere barn. Hun ville, men ikke mannen fordi han følte seg for gammel. Jeg spurte om alderen hans. Fikk svar. Helt normal samtale mener nå jeg

Anonymkode: 274ab...64a

Da har hun allerede kommet inn på alder og noe som er relevant for det, så da er det ikke unaturlig å spørre. Men ikke noe som naturlig kommer opp ut av løse luften.

Anonymkode: ba6f9...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om det er naturlig i samtalen. Å prøve å skjule det er like rart som å prøve å få sagt det. Men er jo langt unna normalen, ikke rart folk reagerer hvis de plutselig ser deg med mannen din som nesten kunne vært faren 😅

Anonymkode: fc540...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mor og far er 18 år eldre enn meg.

Anonymkode: bd6db...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkket i salaten en gang. En kollega viste meg et bilde av seg selv og en gammel mann. Og jeg antok at det var faren hennes, og sa «Faren din holder seg ganske godt til å være over 70». Hun ble dritsur og hveste at mannen hennes bare var 62. Hun selv var 43, så ikke så lett å gjette at hun var gift med en så gammel mann. 

Anonymkode: 05e4f...afd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevner at samboeren min er yngre enn meg når det faller seg naturlig i en samtale. Det er ikke noe jeg forteller ut av det blå uten sammenheng.

På den ene jobben vet de fleste nye det omtrent med det samme de begynner i jobben, for det er tydeligvis noe som kolleger der synes er spennende å fortelle, i tillegg til hvor mange barn jeg har og at jeg har en "superattpåklatt"...😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du legger ut en TikTok . Husband reveal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...