Gå til innhold

Hvordan kjennes tidlig abort ut? Tror dere jeg har abortert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 8. Eneste graviditetssymptomet så langt, har vært ekstremt ømme pupper. 

I går kom det helt brun utflod på papiret når jeg tørket meg. I dag var det også helt brunt, men i løpet av dagen gikk det over til "fersk" blodfarge. Det kom ut en rimelig stor blodklump på størrelse med en drue. I kveld kom det ut det jeg tror (men ikke håper) er fostersekken eller hva det nå enn er. Vanskelig å beskrive, men en liten grå/hvit "sekk" på størrelse med en drue. 

Samtidig har det kjentes ut som kynnere og/eller et stramt bånd over magen som har strammet og sluppet opp, egentlig hele kvelden.

Skal vi bare være sikre på at dette var en abort? 😑

Har ikke lyst eller ork til å ringe lege/legevakt, vi er på påskeferie hos familie..

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen?

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig umulig for noen av oss å vite, noen blør også under graviditet, men klumper høres ikke helt bra ut. Hvor mye blod er det? Er det som en mensen? 

Anonymkode: 7f4b4...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting annet å gjøre enn å ta blodprøve fordelt på to-tre dager og så om hcg stiger eller ikke. 
 

Vi kan ikke si noe. At du ikke har smerter er positivt, men det betyr ikke at det ikke var en abort. Man kan abortere uten smerter. Man kan ha smerter og blod uten at det er en abort. 
 

Du må bare vente til ferien er over hvis du ikke vil til legevakten. 

Anonymkode: 3edc5...275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er i uke 8. Eneste graviditetssymptomet så langt, har vært ekstremt ømme pupper. 

I går kom det helt brun utflod på papiret når jeg tørket meg. I dag var det også helt brunt, men i løpet av dagen gikk det over til "fersk" blodfarge. Det kom ut en rimelig stor blodklump på størrelse med en drue. I kveld kom det ut det jeg tror (men ikke håper) er fostersekken eller hva det nå enn er. Vanskelig å beskrive, men en liten grå/hvit "sekk" på størrelse med en drue. 

Samtidig har det kjentes ut som kynnere og/eller et stramt bånd over magen som har strammet og sluppet opp, egentlig hele kvelden.

Skal vi bare være sikre på at dette var en abort? 😑

Har ikke lyst eller ork til å ringe lege/legevakt, vi er på påskeferie hos familie..

Anonymkode: f46ec...67b

Jeg aborterte i uke 8/9 og fostersekken var på størrelse med ei stor drue. Men jeg blødde ekstremt mye. 
Blødningene hos meg startet to uker før, og tok seg gradvis opp. Smertene også. Under selve aborten kom det så mye blod at jeg ble redd for å svime av. Det rant ned i toalettet, kunne ikke gå noe sted. Blødde også gradvis mindre i ei ukes tid etterpå. 
Så til sammenligning har du jo blødd svært lite. Men dette er kanskje individuelt?

Jeg ville sjekket med ultralyd hos lege/jordmor/gynekolog. Du kan gå privat.

Anonymkode: f3783...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingenting annet å gjøre enn å ta blodprøve fordelt på to-tre dager og så om hcg stiger eller ikke. 
 

Vi kan ikke si noe. At du ikke har smerter er positivt, men det betyr ikke at det ikke var en abort. Man kan abortere uten smerter. Man kan ha smerter og blod uten at det er en abort. 
 

Du må bare vente til ferien er over hvis du ikke vil til legevakten. 

Anonymkode: 3edc5...275

Ikke noe vits i å ta hcg i uke 8, da bør man ta ultralyd. HCG er så høy da, at tallet er nesten verdiløst. For noen begynner hcg å synke på den tiden, det gjør det hos alle i uke 8-11. 

Anonymkode: ac917...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vits i å ringe legevakt heller, det er ingenting å få gjort. Det høres ut som en abort, men det kan ingen av oss vite. Som noen sier her så er det ingen vits i å ta hcg i uke 8. Ville bestilt meg en privat ultralyd for å undersøke hva som har skjedd.

Anonymkode: 003c8...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ringer ikke legevakt for det da. Hcg test kjøper du på apotek og tar den noen dager i mellom. 
Jeg håper for din del det ikke er abort, det kan ingen si her. Ultralyd etter påske feks hvis du fremdeles er usikker. 

Anonymkode: 08c0d...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Det blødde kun igår, og det var slik at jeg ikke trengte bind, det kom når jeg var på do. 

I dag er blødningen helt borte.. Men det kom jo ut "noe" igår, så er usikker på om jeg er gravid..

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg aborterte i uke 8/9 og fostersekken var på størrelse med ei stor drue. Men jeg blødde ekstremt mye. 
Blødningene hos meg startet to uker før, og tok seg gradvis opp. Smertene også. Under selve aborten kom det så mye blod at jeg ble redd for å svime av. Det rant ned i toalettet, kunne ikke gå noe sted. Blødde også gradvis mindre i ei ukes tid etterpå. 
Så til sammenligning har du jo blødd svært lite. Men dette er kanskje individuelt?

Jeg ville sjekket med ultralyd hos lege/jordmor/gynekolog. Du kan gå privat.

Anonymkode: f3783...b55

Ts

Åh. Høres jo ut som fostersekken kom ut her også..

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke orker å ringe lege nå, er det bare å vente til etter påske :) Verken du eller lege kan hindre aborten om det er det. 

Ta graviditetstest med 2-3 dagers mellomrom? Jeg mistet i uke 8, merket at noe større kom ut etterhvert, lite smerter. G-testen min var veldig svak med én gang. Fikk målt hcg via blodprøver hos lege med 2 dagers mellomrom og det var ikke tvil om at jeg hadde mistet. 

Anonymkode: 17478...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg. Druesortene klump og heftige blødninger. Mitt barn er 20 nå, så det kan også gå bra. Legen mente at det enten bare var avfall som skulle ut, eller en tvilling som ikke utviklet seg. Lykke til🤞🏻

Anonymkode: e648c...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det samme skjedde meg. Druesortene klump og heftige blødninger. Mitt barn er 20 nå, så det kan også gå bra. Legen mente at det enten bare var avfall som skulle ut, eller en tvilling som ikke utviklet seg. Lykke til🤞🏻

Anonymkode: e648c...3e2

Åh!🙏

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det samme skjedde meg. Druesortene klump og heftige blødninger. Mitt barn er 20 nå, så det kan også gå bra. Legen mente at det enten bare var avfall som skulle ut, eller en tvilling som ikke utviklet seg. Lykke til🤞🏻

Anonymkode: e648c...3e2

Ts

Men kan det være avfall på størrelse med en drue, som tydelig er noe vev eller lignende (den drue-lignende sekken) - uten at det er fosteret?

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditetstest vil nok gi svar. Den blir fort svakere ved abort. 

Anonymkode: 633f5...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Jeg blør jo ufattelig lite til å ha abortert. Jeg trenger ikke bruke bind eller innlegg, det kommer bare litt rosa/lyserød når jeg tisser. 

Normalt? 

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 19.09):

Ts

Jeg blør jo ufattelig lite til å ha abortert. Jeg trenger ikke bruke bind eller innlegg, det kommer bare litt rosa/lyserød når jeg tisser. 

Normalt? 

Anonymkode: f46ec...67b

Det høres jo rart ut å blø så lite hvis det er en spontanabort.

Søk opp tidlig ultralyd på nett, da finner du noen som driver med det der du bor. Hos de fleste kan man bestille time på nett. Så kan du bestille til rett etter påske.

Jeg er også i uke 8 nå, og har bestilt meg time på onsdag. Vil se om det er et bankende hjerte, da er de 98% sjanse for at det går bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du mistet en tvilling.

Anonymkode: e9b1d...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet deg igjen? Tror det kan gi deg svaret nå

Anonymkode: 633f5...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Takk til dere som har svart ❤️

En oppdatering: Som nevnt, blødninger og rester av noe kom ut onsdag. Etter jeg skrev her inne sist om at blødninga var stoppet opp, kom det mer blødning. Som en menstruasjon i 1 dag hvor jeg brukte bind. Deretter bare litt på papiret i et par dager (kom nesten ingenting i bindet). Igår sluttet det å blø helt. Altså har jeg hatt varierende blødning fra onsd-mand. 

Kan hende det er litt nå også, men ikke nok til at bind er nødvendig. Ikke fått tatt test enda, men planlegger å kjøpe slike strips, og ta de over flere dager for å se om streken blir svakere. 

Begynte plutselig å tenke på at dette kunne jo ha vært en tvilling..

Anonymkode: f46ec...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...