Gå til innhold

Ungdomsavtale


Jens19992

Anbefalte innlegg

Jeg står overfor en økonomisk avgjørelse som jeg trenger litt hjelp med, og jeg håper noen her kan gi meg noen gode råd. Jeg er en 22 år gammel student, og jeg har nylig fått informasjon fra forsikringsselskapet mitt, Gjensidige, angående en utbetaling knyttet til min tidligere bilforsikring. 

Jeg hadde tidligere en bilforsikring hos Gjensidige, men for øyeblikket eier jeg verken bil eller har bilforsikring hos dem. Imidlertid har Gjensidige informert meg om at jeg har opptjent en sum på 9-10 000 gjennom min ungdomsavtale. For å få utbetalingen, må jeg ha bilforsikringen hos dem på dagen jeg fyller 23 år, eller senest den 27.05.2024.

Som student uten bil eller bilforsikring for øyeblikket, lurer jeg på hva som er det mest fornuftige å gjøre for å få utbetalt den opptjente summen med minimalt med kostnader.

Endret av Jens19992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, må det være samme bil? Hvor er bilen nå? Enkleste hadde vel vært å fortsette å forsikre den, med svært lav kjørelengde og null kasko (dekning) slik at årspremien (prisen per år) blir så lav som mulig? 

Anonymkode: d808f...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og ta en prat med dem.

Forklar at du ikke har bil eller behov for dette for øyeblikket og spør om de kan "fryse" dette beløpet til du kjøper bil igjen, og at det da blir avregnet mot forsikringspremie på ny bilforsikring du tegner da.

Anonymkode: 9ae95...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe den billigste bilen du finner (typ 5000 kr), forsikre den med den billigste forsikringen så når du har fått pengene vraker du bilen og får vrakpanten på 3000 kr 🤷‍♀️

Anonymkode: 64d17...0a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hmm, må det være samme bil? Hvor er bilen nå? Enkleste hadde vel vært å fortsette å forsikre den, med svært lav kjørelengde og null kasko (dekning) slik at årspremien (prisen per år) blir så lav som mulig? 

Anonymkode: d808f...3d2

Var kanskje dårlig formulert av meg, men per nå har jeg ingen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en bil, forsikret den, fått utbetalingen, og solgt bilen.

Anonymkode: 35303...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...